Tutkimus: suomenruotsalaiset oppilaat ovat selvästi tyhmempiä kuin suomalaiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28939331]Suomenruotsalaiset ovat 20 kertaa sisäsiittoisempaa porukkaa ja väriä tuovat tuhansia vuosia jatkuneiden serkkuavioliittojen jälkeläiset.[/QUOTE]

Suomenruotsalaiset asuvat rannikolla ja ovat iät ja ajat matkustelleet merien yli. Päinvastoin kuin väität, pahin sisäsiittoisuus löytyy sisämaasta jossa jo ihan tutkitustikin leviää kaikki sydänsairaudet jne.

Kuten HS 27.9.2012 uutisoi: "Tutkimuksen mukaan geneettinen monimuotoisuus Suomessa ja Ruotsissa on pienempi kuin Keski-Euroopassa, ja erityisen vähäistä se on Itä-Suomessa."

Siinä sulle sitä sisäsiittoisuutta. Kumpaankohan ryhmään mahdat itse kuulua?

[QUOTE="vieras";28939155]Miettikää ahvenanmaalaisia: pienen saaren runsaat 20.000 asukasta naivat toisiansa, ei ihme jos tyhmyys pääsee voitolle. Sama juttu ruotsinkielisen Pohjanmaan kylissä.[/QUOTE]

No mä mietin kyllä lähinnä sitä että yrittäjyys on Suomessa keskimäärin yleisintä juurikin Ahvenanmaalla ja Pohjanmaalla. Vastaavasti työttömyys on Ahvenanmaalla maan alinta. En tiedä mitä muualla maassa tehdään, mutta jos se on älykkyyden merkki että jäädään kotiin sylkemään kattoon tukia nostelemalla niin ehkä se luomakunnan kruunu tosiaan löytyy sieltä Suomen Sallasta jossa työttömyysprosentti on yli 22.

Minulla on 3 lasta. Esikoiseni äidinkieleltään täysin suomenkielinen, ja kaksi pienempää sitten kaksikielisiä, heidän toinen kielensä on ruotsi.

Minusta on käsittämätön johtopäätös, että suomenruotsalaiset ovat tyhmempiä - olisikohan niin, että niissä kouluissa on eroja? Ja mitä tähän ketjuun tulee, niin tietyt kirjoittajat ovat suorastaan rasistisilla kirjoituksillaan myös osoittaneet, että meidän ihan suomenkielistenkin älykkyydessä on selviä eroja. Jotkut kirjoittajat, joita olen pitänyt suhteellisen fiksuina vielä ovat suorastaan alittaneet itsensä.

Omien lasteni osalta voin kertoa, että tiettyjen kouluaineiden mm. suomenkielen vaatimustaso on ruotsinkielisessä koulussa valtavan paljon kovempi ruotsinkielen vaatimustaso suomenkielisessä koulussa. Eli omat lapseni joutuvat käyttämään suomenkielen opintoihinsa ihan suhteettoman paljon aikaa verrattuna kaikkeen muuhun opiskeluun. Suomea opiskellaan ensimmäisenä vieraana kielenä, ja lasteni koulussa kaikki opiskelevat englantia sitten neljänneltä luokalta.

Omat ruotsinkielistä koulua käyvät ala-asteikäiset lapseni ovat vielä niin pieniä, etten voi heidän oppimistuloksiaan vielä verrata suomenkielistä koulua käyvään isoon veljeen. Isoja eroja en ole kyllä koulujen toiminnassa havainnut.

Yhteistyössä