Tutkimus: Pilven pössyttelijät muita empaattisempia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Uusi tutkimus on paljastanut, että säännöllisesti pilvestä nauttivat tunnistavat paremmin muiden ihmisten tunteet ja pystyvät asettumaan enemmän muiden ihmisten asemaan. Toisin sanoen kannabista käyttävät ihmiset ovat muita empaattisempia.

Meksikolaisen Universidad Nacional Autonomastan asiantuntijat tekivät empatiaa mittaavan kyselyn ihmisjoukolle, jossa oli 81 kannabista käyttävää henkilöä. Tulokset osoittivat, että pilveä polttaneet saivat paremmat pisteet empatiatestissä ja heillä oli parempi yhteys tunteisiin liittyvillä aivoalueilla.

– Nämä tulokset avaavat jännittävän uuden väylän, kuinka voimme tutkia kannabiksen mahdollisia vaikutuksia sairauksiin, joihin liittyy sosiaalisen vuorovaikutuksen puutteita, kuten sosiopatiaa. Kannabiksella voidaan hoitaa esimerkiksi sosiaalista ahdistusta ja persoonallisuushäiriöitä, tutkija Victor Olalde-Mathieu pohdiskeli

Mielenkiintoinen tutkimus.

Koska mä muistan ne tyypit, joiden kanssa nuorena muutaman kerran kokeilin ja yhä kun nähdään, halataan.

Symppiksiä ja empaattisia. Todella!
Sama kokemus! Nyt ikää jo 50 mut vieläkin silloin tällöin pösäytän hyvää kukkaa, ai että siitä tulee niin ihana ja rakkaudellinen olo! Silloin tuntuu että rakastaa koko maailmankaikkeutta 🥰

• Vau!
Reactions: Lispetti
Wau! Teitä edellisiä.😦

Ketkä muut tunnustaa kokeilleensa tai pössyttelevänsä?

Pitäis varmaan kokeilla!🧐😬

NYT YLÖS SEISOMAAN KARJALATURNAUS ALKOI, kohta maamme laulu!🇫🇮🥰🏒

Sympaattisesti...aloitekyky alenee ja ihmisestä tulee tahdoton möllykkä.
"Jaksaisko tehdä töitä. En tiedä. Meniskö lenkille? Jospa jään kotiin."

• Tykkää
Reactions: m1es
Ei todellakaan pidä paikkaansa.

Tunnen muutamia kannabiksen käyttäjiä, eikä epäempaattisempia ihmisiä ole olemassa.

Mm naapureita (jotka eivät ole tehneet yhtään mitään) uhkaillaan, samoin kaupan kassaa jos se edes katsoo "väärällä tavalla" käyttäjiin päin.

Näillä empaattisilla paskiaisilla on muuten vain hyvin pitkät rikosrekisterit kummallakin.

Oikeasti on arvaamattomia ihmisiä.

Sympaattisesti...aloitekyky alenee ja ihmisestä tulee tahdoton möllykkä.
"Jaksaisko tehdä töitä. En tiedä. Meniskö lenkille? Jospa jään kotiin."
Se voi sitten johtua eri kukka lajista. Itselle kukka tuo piristystä. Teen pitkiä puntti treenei tanssin ja venyttelen kunnolla. Lisäksi monesti teen juuri silloin suur siivouksen kämppääni ku se ahdistaa et ei nyt läävä mut huomaan ne sotkut paremmin. Lisäks kukka avaa sitä sydäntä sanomaan niinkuin se oma rakkaus on kukka päissä valehtelu loisi suuren ahdistuksen lisäksi se muistuttaa rehellisyydellään mitä virheitä olet tehnyt muita kohtaan. Ja ne sotkut pitäisi selvittää. Sillon huomaa ne pahat tavat mitkä pitäisi muuttaa/poistaa elämästä et sydämmessä alkaisi kasvaa rauha ja rakkaus ahdistuksen luoman vääryyden poistamisessa ensiluokkainen lääke. Sillon huomaa jos tekee sydäntä kohtaan väärin ni alkaa ahdistus. Mulla ainakin näin. Mut juu en suosittele joka päiväistä pössyttelyä mut aina joskus. Alkoholi turruttaa kukka avaa.

Se voi sitten johtua eri kukka lajista. Itselle kukka tuo piristystä. Teen pitkiä puntti treenei tanssin ja venyttelen kunnolla. Lisäksi monesti teen juuri silloin suur siivouksen kämppääni ku se ahdistaa et ei nyt läävä mut huomaan ne sotkut paremmin. Lisäks kukka avaa sitä sydäntä sanomaan niinkuin se oma rakkaus on kukka päissä valehtelu loisi suuren ahdistuksen lisäksi se muistuttaa rehellisyydellään mitä virheitä olet tehnyt muita kohtaan. Ja ne sotkut pitäisi selvittää. Sillon huomaa ne pahat tavat mitkä pitäisi muuttaa/poistaa elämästä et sydämmessä alkaisi kasvaa rauha ja rakkaus ahdistuksen luoman vääryyden poistamisessa ensiluokkainen lääke. Sillon huomaa jos tekee sydäntä kohtaan väärin ni alkaa ahdistus. Mulla ainakin näin. Mut juu en suosittele joka päiväistä pössyttelyä mut aina joskus. Alkoholi turruttaa kukka avaa.
Siihenhän voipi jäädä koukkuun jos se on noin hyvää kamaa.🤔

Siihenhän voipi jäädä koukkuun jos se on noin hyvää kamaa.🤔
Ei se joka päivä oo hyvä juttu sit tulee niit väsymyksiä ja se on aikamoinen tunne myrsky ni ei pää jaksa sitä avointa tilaa joka päivä koska pitää prosessoida niin montaa eri juttua ja kokemusta ja tunne tilaa. Mut sillon jotenkin aika pysähtyy ja on vahvasti läsnä siinä kaikkeudessa ja rakkaus tulvahtaa jahka on tehnyt tiliä omasta väärinkäytöksestään joka poistuu sydämmestä. Mun ongelma on se että mun sydän olisi rakaatava ja onnellinen ja ahdistusta ei enään olisi oleva. Mut kukka paukuissa mun ongelma on se et alkaa panettaan niin hitosti ja nytkun sinkku ni käsi houkuttaa silloin liikaa. Mut todellisuus on se et mun sydän ahdistuu ja tulee suuri vääryyden tunne sydämmeen ja häpeä. Syy ja seuraus. Se himo pilaa mun onnellisuutta ja jos pääsisin siitä loppuelämäksi eroon ni se olisi sydämmen kannalta vain hyvä asia. Katsos kestin noin kaksiviikkoa ja sydämmeni oli iloisempi ja onnellisempi ja pää täyttyi iloisista asioista mut hetikun sorruin ni schaisse alkoi et millon mä tajuun et mulle se masturbointi on täysin väärin ja sydän kärsii. Kun lopettamalla sydän riemuitsee. Vaik nyt kirjotan näin ni en tiedä teenkö enään koskaan niin. Mut kyl se henkinen rakkaus on vaan miljoona kertaa parempaa. Liian kauan sydämmeni on kärsinyt typerän oman pään luomuksista vaikka välillä on hauskaakin kun sydän menee sinne ja pää haraa vastaan. Parisuhde sit eri asia ja seksi sitä en koe vääränä. Mut sydän ei vaan tykkää omasta käsileikistä. Et pystyisinkö olemaan ilman tätä turmelevaa tapaa.

Ap jätti mainitsematta lähteensä, stara.fi. :ROFLMAO: Mutta löysin kyllä sen "tutkimksenkin". Tuo "tutkimus" on malliesimerkki "ns. tutkimuksesta". Niitä riittää erityisesti käyttäytymis- ja yhteiskuntatieteissä.
En tarkempaan ruotimiseen lähde, mutta esitän kaksi kysymystä niille, jotka uskovat tuon pikku joukon todistavan jotakin:
  1. mistä tiedät, ettei kysymys olekin siitä, että empaatiset ihmiset sortuvat kannabikseen muita herkemmin?
  2. jos vastaavalla metodilla todetaan kannabiksen käyttäjien sortuvan vertailuryhmää useammin omaisuusrikoksiin, voidaanko tieteellisesti todeta kannabiksen aiheuttavan rikollisen mielenlaadun?

Yhteistyössä