Y
Yksvaan
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ss:Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:Mulla on siis kolme lasta, joilla ei ole mun kanssa vuorovaikutustaitoja.
Ai niin, eihän ne oo aikaisin viety hoitoon, kun ne on vasta 10 kk ikäisenä menneet.
=D
Olenko sanonut näin? Etkö oikeasti ymmärrä mitä yritän sanoa (ja mitä kaikki psykologian yleisteokset kertovat). Etkö ymmärrä, ettei psykologia ole joko tai -tiedettä vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta väite, ettei aikaisin töihin meno vaikuttaisi mitenkään lapsen kehittymiseen ja lapsen ja vanhempien suhteeseen ei voi mitenkään pitää paikkaansa.
Miten ihmisillä voi olla noin mustavalkoinen maailma? Jos ei ihminen kuole tai romahda henkisesti, mikään hänen elämässään ei ole koskaan ollut pielessä? Voihan väkivaltaisessa perheessä kasvaa näennäisesti kunnollisia ja tasapainoisia ihmisiä, muttei se silti tarkoita, että pahoinpitely olisi ok.
Joo ja tiedän, että alat vaahtoamaan, että väkivaltaa ei voi koskaan verrata työssäkäymiseen, mutta pitää näköjään esittää kärjistettyä esimerkkejä, että ajatus menisi perille.
Mikä on se aikaisin töihinmeno? Tätä olen täällä yrittänyt ennenkin kysyä, saamatta vastausta.
Itse miellän että ennenkuin lapsi on 2,5 -vuotias.
Meillä ainakin ovat tässä vaiheessa selvästi alkaneet kaivata seuraa ja osaavat jo puhua tarpeeksi että kommunikointi hoidossakin sujuu.
Eli lapseni eivät osaa vuorovaikutustaitoja kanssani, selkis!