Tutkimus: Lapset eivät kärsi äidin töihinpaluusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kääntäen:
Alkuperäinen kirjoittaja hihihi:
Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä:
suomessa tuetaan vain 3 vuotta. muualla tuetaan lasten hoitoa monta kymmentä vuotta, esim. saksassa perheverotus, ja esim. jos lapsi opiskelee, perheen oletetaan elättävän hänet aikuisenakin ja perheverotus käytössä, lapsiperheissä.

eli käytännössä tuetaan 10 kertaa enemmän kuin suomessa. suomessa saa 200 euroa sen 3 votta, muualla säästää veroissa 20-30 vuotta, jos lapsi opiskelee.

ok no hyvä tietää, en ole perehtynyt ulkomaiden asioihin. tästä keskustelusta sain sellaisen kuvan ettei tueta vaan potkut heilahtaa ja minkäänlaista rahallista tukea ei saa enään muutaman kuukauden päästä synnytyksestä.
höpöhöpö. ilmainen koululaitos on kyllä ihan yleistä maailmassa. ja on saksassakin.
Ihan sivu heittona...Eikös saksassa jo ihan peruskoulukin maksa? Ja lapsen hoito? Näin ainakin joskus ollut... Eli tavallaanhan meitin valtio tukee lapsiperheitä ilmaisella koululaitoksella ja vaikkapa sillä että ihan kaikilla on mahdollisuus koulutukseen jos vaan haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi typeryyttä:
Siinä sitten tulee esiin äidin itsekkyys. Täysimetys on täysin mahdollista jos sitä itse haluaa.

Tämä on ihan täyttä paskaa, kuten varmaan hyvin itsekin tiedät.

Perustele?

Kun aina ei äidiltä tule sitä maitoa, joutuu käyttämään imetyksen estäviä lääkkeitä ynnä muuta monet syyt, miksi se vaan ei onnistu vaikka kuinka haluaisi. Et voi olla tosissasi, että tämä on sinulle uutinen?

Siinä sitten tulee esiin äidin itsekkyys. Täysimetys on täysin mahdollista jos sitä itse haluaa.

Perustele?

Kun aina ei äidiltä tule sitä maitoa, joutuu käyttämään imetyksen estäviä lääkkeitä ynnä muuta monet syyt, miksi se vaan ei onnistu vaikka kuinka haluaisi. Et voi olla tosissasi, että tämä on sinulle uutinen?

Kysynnän ja tarjonnan laki toimii tässä. Moni ei vain sitä jaksa jos maitoa ei heti ala tulemaan syöksyllä.
Monikaan lääke ei vaikuta imettämiseen jos se on lyhytaikaista käyttöä ja jos kyse jostain mielenterveyslääkeistä niiin sitten on jo vaakalaudalla koko töihin menenminen. Niin ja silloin lapsi ei varmaaankaan ole paras mahdollinen ratkaisu ylipäätään.

Perustele?

Kysynnän ja tarjonnan laki toimii tässä. Moni ei vain sitä jaksa jos maitoa ei heti ala tulemaan syöksyllä.
Monikaan lääke ei vaikuta imettämiseen jos se on lyhytaikaista käyttöä ja jos kyse jostain mielenterveyslääkeistä niiin sitten on jo vaakalaudalla koko töihin menenminen. Niin ja silloin lapsi ei varmaaankaan ole paras mahdollinen ratkaisu ylipäätään.

Tämmöset puheet on aika vaarallisia. Lastenlääkäriltä kuulin, että hän on tavannut monta aliravittua vauvaa ja syynä on ollut nimenomaan se, että äiti ei ole uskaltanut antaa korviketta, vaan on uskonut kun joka puolella toitotetaan, että kyllä se maito riittää kun vaan jaksaa imettää.

Itselleni kävi niin, että sain synnytyksen yhteydessä tulehduksen ja olin tiputuksessa noin viikon. Kaiken kaikkiaan jouduin olemaan sairaalassa lähes kaksi viikkoa enkä pystynyt nukkumaan siellä kuin muutaman tunnin vuorokaudessa. Sairaalasta kotiuduttuani olin niin heikossa kunnossa, että maitoa ei missään vaiheessa tullut tarpeeksi vaikka neljän kuukauden ajan yritin ja kokeilin kaikki mahdolliset vinkit mitä sain esim. imetystukisivuilta.

Vauva olin tämän neljän kuukauden ajan lähes koko ajan tissillä eli imetyskerta kesti kerrallaan noin tunnin. Sitten saattoi tunnin nukkua ja taas tunti imetystä. Imetys sinänsä sujui hyvin eli imetysote oli oikea, mutta maitoa ei vaan tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
No ei tietenkään, mutta ihanko totta tässä nyt väki uskoo että tämä yksi tutkimus voi kumota ihan kaiken, mitä tähän mennessä on saatu selville lapsen ja äidin varhaisesta vuorovaikutuksesta jne.

Mitähän sitten on saatu selville? Ja linkkejä kiitos!

http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11710

Ja tuo liittyi hoitoon menemiseen, miten?

Samaa mietin, on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin?

Minulta pyydettiin linkkejä siitä, mitä on saatu selville lapsen ja äidin varhaisesta vuorovaikutuksesta. Jos ette osaa soveltaa tuota käytäntöön ettekä ymmärrä mitä se merkitsee äidin töihin menon kannalta, niin en voi mitään. Pitääkö kaikista asioista tehdä erikseen valmis tutkimus, että teidänkin ajatusmaailmanne noita asioita ymmärtäisi?

Linkittäkääs minulle tutkimus, jossa todistetaan, että hiukset kastuu, jos niihin suihkuttaa vettä. Aiempaa kommenttia lainatakseni: "Näin juuri arvelinkin asian olevan =D"

Ihme et kotiäidit taas nousee niskavillat pystyssä tuomitsemaan tän uuden tutkimuksen. Noh ottakaahan huomioon et lapsen kotona olon puolesta on tehty samanmoinen tutkimus aikanaan joten kumpikin voi olla ihan paikkansa pitäviä. Itsekin 8kk ikäisenä tarhaan menneenä en koe olevani mitenkään traumaattinen tai huonosti kohdeltu joten näin aikuisena reilu viiden vuoden tarhakokemuksella voin sanoa ettei sillä ole oikeasti mitään merkitystä onko lapsi kotihoidossa vai päivähoidossa. Ihan tärkeä se äiti on mulle ilman kotihoitoakin.

En aina ymmärrä miksi pitää niin nostaa pinnalle mikä parempi ratkaisu koska kun vertaa ihmisiä jotka olleet päivähoidossa/kotihoidossa ja ovat aikuisia niin en näe mitään eroa.

No ei tietenkään, mutta ihanko totta tässä nyt väki uskoo että tämä yksi tutkimus voi kumota ihan kaiken, mitä tähän mennessä on saatu selville lapsen ja äidin varhaisesta vuorovaikutuksesta jne.

Mitähän sitten on saatu selville? Ja linkkejä kiitos!

http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11710

Ja tuo liittyi hoitoon menemiseen, miten?

Samaa mietin, on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin?

Minulta pyydettiin linkkejä siitä, mitä on saatu selville lapsen ja äidin varhaisesta vuorovaikutuksesta. Jos ette osaa soveltaa tuota käytäntöön ettekä ymmärrä mitä se merkitsee äidin töihin menon kannalta, niin en voi mitään. Pitääkö kaikista asioista tehdä erikseen valmis tutkimus, että teidänkin ajatusmaailmanne noita asioita ymmärtäisi?

Linkittäkääs minulle tutkimus, jossa todistetaan, että hiukset kastuu, jos niihin suihkuttaa vettä. Aiempaa kommenttia lainatakseni: "Näin juuri arvelinkin asian olevan =D"

Mulla on siis kolme lasta, joilla ei ole mun kanssa vuorovaikutustaitoja.
Ai niin, eihän ne oo aikaisin viety hoitoon, kun ne on vasta 10 kk ikäisenä menneet.
=D

Ei istu oikein suomaliseen kulttuuriin koska täällä ei eletä samassa köyhyydessä. Eli tässä tutkimuksessa vähän niin kuin poistetaan syyllisyyden taakkaa niiltä äideitä jotka JOUTUVAT menemään taloudellisten syiden takia töihin.
Sama sinällään Suomessa, ei siitä pidä potea huonoa omatuntoa jos talous ei salli jäädä kurjasti tuetulle hoitovapaalle, mutta edelleen äiti tai isä on paras hoitaja lapselle.

Tosin moni puolestelee palaamista töihin taloudelliseslli seikoilla vaikkei oma pää kestäisi, ehkä niissäkin tapauksissa paras laittaa hoitoon jos ei kykene olemaan läsnä lapselle kotona.

Tulosten mukaan työnteon kautta parantuva tulotaso ja siitä seuraava parempi elinympäristö nollaavat äidin poissaolon vaikutuksen lapsiin. Osa-aikaisesti työskentelemällä päästiin tutkimuksen mukaan vielä parempiin tuloksiin kuin täysiaikaiseen työelämään palaamalla. Tutkijoiden mukaan ratkaisevaksi nouseekin vanhemmuuden laatu.

- On erittäin tärkeää kuinka herkästi lapsen tarpeet otetaan huomioon. Jopa naiset, jotka työskentelevät yli 30 tuntia viikossa voivat parantaa tilannetta. Pitää vain vetää syvään henkeä kotiovella, jättää työmurheet taakseen ja keskittää kaikki huomio lapsen tarpeisiin, tutkimukseen osallistunut tutkija Jane Waldfogel sanoi brittilehti Guardianin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Kyllä se on äidin kanssa paras paikka olla lapselle 3-vuotiaaksi, kunhan äiti jaksaa hoitaa ja olla läsnä. :)

Miksi juuri äiti? Eikö esim. isä kelpaa?

Kyllä kelpaa, olin itsekin välillä töissä ja isä hoiti kotona, tässä vaan nyt puhutaan äideistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Kyllä se on äidin kanssa paras paikka olla lapselle 3-vuotiaaksi, kunhan äiti jaksaa hoitaa ja olla läsnä. :)

No ei todellakaan ole =D

No sinun tapauksessa ei varmaankaan jos et koe itseäsi tärkeäksi lapsellesi. :)

Tottakai olen tärkein, mutta niin on myös sosiaalinen kanssakäyminen ja kaverit. Turhan paljon näkee noita äidin kanssa olleita tapauksia.

Ai niin, eihän ne oo aikaisin viety hoitoon, kun ne on vasta 10 kk ikäisenä menneet.
=D

Olenko sanonut näin? Etkö oikeasti ymmärrä mitä yritän sanoa (ja mitä kaikki psykologian yleisteokset kertovat). Etkö ymmärrä, ettei psykologia ole joko tai -tiedettä vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta väite, ettei aikaisin töihin meno vaikuttaisi mitenkään lapsen kehittymiseen ja lapsen ja vanhempien suhteeseen ei voi mitenkään pitää paikkaansa.

Miten ihmisillä voi olla noin mustavalkoinen maailma? Jos ei ihminen kuole tai romahda henkisesti, mikään hänen elämässään ei ole koskaan ollut pielessä? Voihan väkivaltaisessa perheessä kasvaa näennäisesti kunnollisia ja tasapainoisia ihmisiä, muttei se silti tarkoita, että pahoinpitely olisi ok.

Joo ja tiedän, että alat vaahtoamaan, että väkivaltaa ei voi koskaan verrata työssäkäymiseen, mutta pitää näköjään esittää kärjistettyä esimerkkejä, että ajatus menisi perille.

No ei todellakaan ole =D

Tottakai olen tärkein, mutta niin on myös sosiaalinen kanssakäyminen ja kaverit. Turhan paljon näkee noita äidin kanssa olleita tapauksia.

No millaisia nämä äidin kanssa olleet tapaukset ovat? :)

=D

Olenko sanonut näin? Etkö oikeasti ymmärrä mitä yritän sanoa (ja mitä kaikki psykologian yleisteokset kertovat). Etkö ymmärrä, ettei psykologia ole joko tai -tiedettä vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta väite, ettei aikaisin töihin meno vaikuttaisi mitenkään lapsen kehittymiseen ja lapsen ja vanhempien suhteeseen ei voi mitenkään pitää paikkaansa.

Miten ihmisillä voi olla noin mustavalkoinen maailma? Jos ei ihminen kuole tai romahda henkisesti, mikään hänen elämässään ei ole koskaan ollut pielessä? Voihan väkivaltaisessa perheessä kasvaa näennäisesti kunnollisia ja tasapainoisia ihmisiä, muttei se silti tarkoita, että pahoinpitely olisi ok.

Joo ja tiedän, että alat vaahtoamaan, että väkivaltaa ei voi koskaan verrata työssäkäymiseen, mutta pitää näköjään esittää kärjistettyä esimerkkejä, että ajatus menisi perille.

Mikä on se aikaisin töihinmeno? Tätä olen täällä yrittänyt ennenkin kysyä, saamatta vastausta.

No ei todellakaan ole =D

No millaisia nämä äidin kanssa olleet tapaukset ovat? :)

Sosiaalista kanssakäymistä varten on kerhot ja ulkoilut, ei kotihoidossa olevat lapset ole ulkomaailmasta suljettuja. :D

No ei todellakaan ole =D

Lapsella ei voi olla kavereita kotihoidossa?

=D

Mikä on se aikaisin töihinmeno? Tätä olen täällä yrittänyt ennenkin kysyä, saamatta vastausta.

Itse miellän että ennenkuin lapsi on 2,5 -vuotias.
Meillä ainakin ovat tässä vaiheessa selvästi alkaneet kaivata seuraa ja osaavat jo puhua tarpeeksi että kommunikointi hoidossakin sujuu.

Perustele?

Eikö mielialalääkkeitä syövä äiti ole kykenevä äidiksi? Entä käymään töissä??.. Olen erimieltä kanssasi.

Yhteistyössä