Tutkimus: Lapset eivät kärsi äidin töihinpaluusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on siis kolme lasta, joilla ei ole mun kanssa vuorovaikutustaitoja.
Ai niin, eihän ne oo aikaisin viety hoitoon, kun ne on vasta 10 kk ikäisenä menneet.
=D

Olenko sanonut näin? Etkö oikeasti ymmärrä mitä yritän sanoa (ja mitä kaikki psykologian yleisteokset kertovat). Etkö ymmärrä, ettei psykologia ole joko tai -tiedettä vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta väite, ettei aikaisin töihin meno vaikuttaisi mitenkään lapsen kehittymiseen ja lapsen ja vanhempien suhteeseen ei voi mitenkään pitää paikkaansa.

Miten ihmisillä voi olla noin mustavalkoinen maailma? Jos ei ihminen kuole tai romahda henkisesti, mikään hänen elämässään ei ole koskaan ollut pielessä? Voihan väkivaltaisessa perheessä kasvaa näennäisesti kunnollisia ja tasapainoisia ihmisiä, muttei se silti tarkoita, että pahoinpitely olisi ok.

Joo ja tiedän, että alat vaahtoamaan, että väkivaltaa ei voi koskaan verrata työssäkäymiseen, mutta pitää näköjään esittää kärjistettyä esimerkkejä, että ajatus menisi perille.

Mikä on se aikaisin töihinmeno? Tätä olen täällä yrittänyt ennenkin kysyä, saamatta vastausta.

Itse miellän että ennenkuin lapsi on 2,5 -vuotias.
Meillä ainakin ovat tässä vaiheessa selvästi alkaneet kaivata seuraa ja osaavat jo puhua tarpeeksi että kommunikointi hoidossakin sujuu.

Eli lapseni eivät osaa vuorovaikutustaitoja kanssani, selkis!

Alkuperäinen kirjoittaja Voi typeryyttä:
Siinä sitten tulee esiin äidin itsekkyys. Täysimetys on täysin mahdollista jos sitä itse haluaa.

Tämä on ihan täyttä paskaa, kuten varmaan hyvin itsekin tiedät.

Perustele?

Kun aina ei äidiltä tule sitä maitoa, joutuu käyttämään imetyksen estäviä lääkkeitä ynnä muuta monet syyt, miksi se vaan ei onnistu vaikka kuinka haluaisi. Et voi olla tosissasi, että tämä on sinulle uutinen?

Kysynnän ja tarjonnan laki toimii tässä. Moni ei vain sitä jaksa jos maitoa ei heti ala tulemaan syöksyllä.
Monikaan lääke ei vaikuta imettämiseen jos se on lyhytaikaista käyttöä ja jos kyse jostain mielenterveyslääkeistä niiin sitten on jo vaakalaudalla koko töihin menenminen. Niin ja silloin lapsi ei varmaaankaan ole paras mahdollinen ratkaisu ylipäätään.

Eikö mielialalääkkeitä syövä äiti ole kykenevä äidiksi? Entä käymään töissä??.. Olen erimieltä kanssasi.

Puutun asiaan täältä välistä, mutta en minäkään usko, että on terveellistä tehdä lasta jos on mielen kanssa niin paljon ongelmia, että pitää lääkettä syödä. Töissäkäyntikin on heille monelle tosi vaikeaa ja paljon sairaulomia ku polla ei kestä.
Paljon saa lehdistä lukea mitä kaikkea tapahtuu kun ongelma on päässä. Miten olisi eri asia näiden lasten kanssa ku niin monella menee vielä hermo heihin ihan terveenäkin nopasti?

Alkuperäinen kirjoittaja sinikka:
Siinä sitten tulee esiin äidin itsekkyys. Täysimetys on täysin mahdollista jos sitä itse haluaa.

Perustele?

Kun aina ei äidiltä tule sitä maitoa, joutuu käyttämään imetyksen estäviä lääkkeitä ynnä muuta monet syyt, miksi se vaan ei onnistu vaikka kuinka haluaisi. Et voi olla tosissasi, että tämä on sinulle uutinen?

Kysynnän ja tarjonnan laki toimii tässä. Moni ei vain sitä jaksa jos maitoa ei heti ala tulemaan syöksyllä.
Monikaan lääke ei vaikuta imettämiseen jos se on lyhytaikaista käyttöä ja jos kyse jostain mielenterveyslääkeistä niiin sitten on jo vaakalaudalla koko töihin menenminen. Niin ja silloin lapsi ei varmaaankaan ole paras mahdollinen ratkaisu ylipäätään.

Eikö mielialalääkkeitä syövä äiti ole kykenevä äidiksi? Entä käymään töissä??.. Olen erimieltä kanssasi.

Puutun asiaan täältä välistä, mutta en minäkään usko, että on terveellistä tehdä lasta jos on mielen kanssa niin paljon ongelmia, että pitää lääkettä syödä. Töissäkäyntikin on heille monelle tosi vaikeaa ja paljon sairaulomia ku polla ei kestä.
Paljon saa lehdistä lukea mitä kaikkea tapahtuu kun ongelma on päässä. Miten olisi eri asia näiden lasten kanssa ku niin monella menee vielä hermo heihin ihan terveenäkin nopasti?

Voi herran tähden... Eli jos mielialalääkkeitä syövä äiti pystyy toimimaan aivan samalla tavalla kuin äiti (mahdollsiesti imetystä lukuunottamatta), joka ei syö niitä, hän on automaattisesti huono äiti jonka ei olisi pitänyt saadakaan lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja sinikka:

Perustele?

Voi herran tähden... Eli jos mielialalääkkeitä syövä äiti pystyy toimimaan aivan samalla tavalla kuin äiti (mahdollsiesti imetystä lukuunottamatta), joka ei syö niitä, hän on automaattisesti huono äiti jonka ei olisi pitänyt saadakaan lapsia?

Kyllä se pitkälti näin menee. Valitettavaa, mutta totta. Koskaan ei tiedä milloin joku pilsu jää ottamatta ja sit onkin lapsi vaarassa. Tällaista ei pääse tapahtumaan terveelle äidille.

Mulla on siis kolme lasta, joilla ei ole mun kanssa vuorovaikutustaitoja.
Ai niin, eihän ne oo aikaisin viety hoitoon, kun ne on vasta 10 kk ikäisenä menneet.
=D

Olenko sanonut näin? Etkö oikeasti ymmärrä mitä yritän sanoa (ja mitä kaikki psykologian yleisteokset kertovat). Etkö ymmärrä, ettei psykologia ole joko tai -tiedettä vaan kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta väite, ettei aikaisin töihin meno vaikuttaisi mitenkään lapsen kehittymiseen ja lapsen ja vanhempien suhteeseen ei voi mitenkään pitää paikkaansa.

Miten ihmisillä voi olla noin mustavalkoinen maailma? Jos ei ihminen kuole tai romahda henkisesti, mikään hänen elämässään ei ole koskaan ollut pielessä? Voihan väkivaltaisessa perheessä kasvaa näennäisesti kunnollisia ja tasapainoisia ihmisiä, muttei se silti tarkoita, että pahoinpitely olisi ok.

Joo ja tiedän, että alat vaahtoamaan, että väkivaltaa ei voi koskaan verrata työssäkäymiseen, mutta pitää näköjään esittää kärjistettyä esimerkkejä, että ajatus menisi perille.

Mikä on se aikaisin töihinmeno? Tätä olen täällä yrittänyt ennenkin kysyä, saamatta vastausta.

Itse miellän että ennenkuin lapsi on 2,5 -vuotias.
Meillä ainakin ovat tässä vaiheessa selvästi alkaneet kaivata seuraa ja osaavat jo puhua tarpeeksi että kommunikointi hoidossakin sujuu.

Siis en ole lukenut ketjua niin syvällisesti enkä tiedä vuorovaikutustaitojasi, vastasin vaan oman mielipiteeni siihen minkä ikäinen on liian pieni menemään hoitoon.

Perustele?

Ja sinä luulet, että ennenvanhaankin on kaikki pystyneet imettämään?! Kyllä mä tunnen useampia 40-70 vuotiaita äitejä jotka aikanaan eiät pystyneet imettämään syystä tai toisesta. Ihan kuin tänä päivänäkin. Totta on että nykyään on helpompi turvautua korvikkeisiin kun ovat saatavilla kaupan hyllyllä ja motivaatio imetysongelmien ratkaisemiseksi on korkea.

Onneksi imetys ei ole äitiyden mitta! ;)

En jaksa lukea koko ketjua, enkä edes tutkimusta.
Asiaa voi olla tutkittu miten paljon tahansa ja tarkasteltu eri näkökulmista niinkin että tutkimustulokset kumoavat toisensa. Kuten nekin tutkimukset, joissa toiset väittävät varhaisen päivähoidon aloituksen tuovan lapselle paremmat edellytykset koulunkäyntiin ja tämän lisäävän heidän sosiaalisia taitojaan. Toisen tutkimuksen lähes kumotessa tämän, tarkastellen sitä, kuinka lapsen kiintymysuhteet haurastuvat ja stressikynnys nousee.

Se totuus, jos sellaista edes on.. sijoittuu johonkin välimaastoon. Mutta minulle se totuus on se, että vaikka lapseni ei ehkä olisikaan siitä kärsinyt, että olisin palannut pikaisesti töihin.. minä olisin. Ja kyllä minulla siinä ratkaisussa, etten palannut töihin pian oli myös ihan itsekkäätkin lähtökohdat. MINÄ halusin hoitaa lapsiani itse.

Miten joku voi ees verrata kotihoidon tai kerhon kavereita päivähoidon kavereihin?

:D

Mietipä itsekin, ei siten opita jakamista, vuoron oottelua, käyttäytymistä ryhmissä, jne jne.

Jakamista ja vuoron odottelua voi kotihoidossa oppia sisarusten kanssa, kerhoissa käyttäytymistä ryhmässä ja varmasti vuoron odottelua sielläkin. :)

Etkö osaa lukea, vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Miten musta tuntuu että lukemisen ymmärtäminen on IHAN muualla?

Mitä tarkoitat? Minä jo kerran tuossa sanoin, että kukaan ei ole sanonut etteivät lapset osaa vuorovaikutustaitoja kanssasi, mutta kysyt samaa asiaa aina vain. Palaapas siihen aiempaan vastaukseeni ja lue se ajatuksella.

Ja muuten, minä en kirjoittanut tuota äskeistä vastausta, jossa puhuttiin 2,5-vuotiaasta. Se oli joku muu.

Miten joku voi ees verrata kotihoidon tai kerhon kavereita päivähoidon kavereihin?

:D

Mietipä itsekin, ei siten opita jakamista, vuoron oottelua, käyttäytymistä ryhmissä, jne jne.

Miksei opita? Millä perusteella kuvittelet, ettei kotihoidossa olevien tarvitse koskaan odottaa vuoroaan, jakaa asioita ja tulla toimeen muiden ihmisten kanssa? Mitä luulet, että ne kotihoidetut tekevät kerhoissa ja leikkipuistoissa joka ikinen päivä?

Yhteistyössä