Tutkimuksissa vuoden tauko..Kysiläisiä?

Kävin siis aika tarkalleen vuosi sitten munatorvien aukiolouä:ssä. Kaikki minun kohdalla ok,mutta nyt sitten olisi miehen vuoro. Tutkimukset keskeyty erilaisista syistä. Voiko nyt siis vaan jatkaa siitä mihin jäätiin ja viedä vaan miehen näyte labraan,vai tarvitaanko uusi lähete?Lähete ja purkki meillä on.

Mitenkäs sitten poissaolot töistä tämän asian tiimoilta?Onko ne "luvallisia",meneekö ne sairaspäivistä,kuka tietää?Onko siitä "säännöstä" vai onkohan se vain työpaikkakohtainen asia..?Mulla on nimittäin töitä lähestulkoon kellonympäri,enkä tiedä miten tämän asian voisi hoidella.En kuitenkaan halua esimiehelle puhua näistä asioista.
 
En osaa kyllä sanoa, asia varmasti varmistuu kun pirautat tonne kysille. Mekin ollaan kysiläisiä, ensimmäinen käynti meillä oli helmikuussa. Mitään vikaa ei ole löytyny kumpaisestakaan... Tässä kierrossa ois tarkoitus mennä inssiin, jos vain aikataulut natsaa.

Itse olen aina omalla ajalla käyny lääkärillä, en halua nimittäin kertoa työnantajalle tai muille työkamuille. Onhan se aina sumplimista niitten aikojen kaa, kun mullakin säännöllinen päivätyö 9 - 17 ja kaikenlisäksi olen toisella paikkakunnalla töissä. Ei voi kesken päivän vaan lähteä, vaan ajat täytyy yrittää saada aamulle tai sitten myöhemmälle iltapäivään. Ärsyttää vaan kovasti, kun aina ei tahdo niitä sopivia aikoja löytyä :headwall:

Ja inssiin olen siis menossa tässä kierrossa, jos vaan saan aamulle sen ajan. Sitten kyllä ketuttaa ja pahasti, jos en saa. Minkähänlainen kesätauko tuolla kysillä oikein on...?

Kauanko teillä on muuten yritystä takana?
 
Sen muistan viime vuodelta että poli oli kiinni ainakin sen remontinajan kesäkuun muistaakseni.En sitten tiedä onko se aina kesäkuun/heinäkuun "kesälomalla"Sitä aloin just itekkin miettiä,et miten se onnistuu sen näytteen vieminen nyt kesäaikaan.Kai se pitää vaan kerätä rohkeutensa ja soittaa..oon tosi huono aloittamaan mitään ja mies tulee vielä huonommin mukana..Niin ollaan yritetty 03/03 lähtien,eli 4 vuotta ja risat.Entäs te?
 
Meille tulee syksyllä 2 vuotta lapsettomuutta. Mies on meillä kympillä mukana, hän se alkoikin ensimmäisenä meistä puhumaan tuosta tutkimuksiin menemisestä. Vuosi oltiin yritetty kun menin omalle lääkärille, joka sitten antoi lähetteen kysille.
 
kysissä myös
Hei!

Olemme myös Kysissä tutkimuksissa. Tosin hoitoja emme ole vielä saaneet, multa leikattiin kysta tammikuussa ja tutkittiin torvet yms. Kaiken pitäisi olla ok mun ja miehen kohdalta, mutta mitään ei vain tapahdu. Kaksi vuotta olemme olleet lapsettomia ja rumba alkoi joulukuussa. Clomifen-reseptin sain käteen ja syksyllä pitää aloittaa piikit, jos ei mitään kuulu. Ihmettelin vain, että miten teillä on ollut noin nopeaa toimintaa. Minusta tuntuu, että meille ei tapahdu mitään, pitää vain odottaa. Tosin koeputkeen emme oikein haluaisi turvautua. Onko teidän lääkäri M.H.?
 
Joo, kyl meidän lääkäri on M.H.
Meille ruvettiin heti eka käynnillä sillon helmikuussa puhumaan tuosta inssistä. Clomireseptin sain myös sillon sieltä käteen. Mulla tosi säntillinen kierto, lh-testitkin näyttää aina ajallaan plussaa. Mutta ei vaan tärppää.
Mites teillä, säännöllinen kierto?
 
Kiva kun löytyy kysiläisiä:) Kun menin eka kerran vastaanotolle lääkäri sanoi,että jos en syksyyn mennessä tule raskaaksi,niin samantien hoitoihin,ei kannata enää odotella kun mitään ei tapahdu ja on niin kauan jo mennyt.Tämän siis sanoi viime vuonna,antoi kesän aikaa tulla raskaaksi.Näin ollen saataisiin varmaan heti hoidot käyntiin kunhan mies on tutkittu..Juu lääkäri myös meillä M.H. Millanen se lääkäri on teidän mielestä?Musta oli vähä tylyn oloinen,ei kylläkään puhunut tylysti mutta jotenkin sain sen vaikutelman..Tuntui että pitää meitä jotenkin pentuina kun ollaan vasta vähä päälle parikymppisiä..
Niin tiedättekö tuosta polin aukiolosta mitään?tai onko siellä mikään muuttunut?Mites muuten se ivf-labra sen näytteen kannalta;pitääkö se tiettyyn kellon aikaan mennessä viedä?Sen tiedän että etukäteen pitää soittaa ja tunnin sisällä näyte pitää tutkia,mutta että onko sillä väliä viekö sen esim. 8-13 välillä vai pitääkö se viedä esim. ennen klo 10?Onko se auki vaan tietyn ajan päivässä.Onkohan sen puhelinnumerot vielä samat.Sais nyt vaan jotain tapahtumaan,pitäs tuon ukkelin kaa taas keskustella asiasta..se ei vaan oo niin kuumeinen ja hermostuu heti jos alan rankuttaa asiasta,vaikka lapsen kyllä haluaa..Pelkää kai tulosta ja muakin vähän pelottaa miehen reaktio.Masennusta hoidetaan tässä koko ajan,mutta ottaa tosi raskaasti pienenkin takaiskun..
 
Simppanäytteen viennistä tosiaan sovitaan etukäteen soittamalla sinne. Jos muistan oikein, niin näyte piti viedä ennen 11:sta. Ainakin sinä päivänä kun me vietiin näyte! Ja inssiin jos menee, niin näytteen käsittelyyn menee se pari tuntia. Aikaisintaan sen voi sinne viedä jo seiskalta aamulla.

Mun mielestä M.H. on ollu ihan ok lääkäri, ei valittamista. Mulla on joka kerta ollu vastaanotolla sama hoitaja, joka on ollu ihanan ystävällinen ja myönteinen persoona. Ihana ihminen.

Mekin ollaan vielä suhkot nuoria, 25 rupee plakkarissa olemaan. Sinällään ei vielä iän puolesta paniikkia!
 
kysissä myös
Hei!
Kirjoitin äsken romaanin tänne, mutta se häipyi bittiavaruuteen, sillä koneeni tökkii pahasti.

Niin, kannattaa ottaa mahd. pian yhteyttä joko ivf-hoitajiin p.172718 ma-to 7.30-8.00 ja 14.30-15.00 simppanäytteen tuontia varten (aikaisintaan voi kai tuoda sopimuksesta aamuseitsemältä ja ennen klo 11) tai p. 172736 koeputki ja simppalabra. Niillä on kai jonkinlainen kesätauko lomien vuoksi, muistaakseni ainakin yksi ivf-hoitaja jää lomalle kesäkuun puolivälistä elokuun alkuun ja M.H. juhannuksesta elokuun puoliväliin.

Ota ensin selvää ajoista ja esitä juttu sitten miehellesi. Minä sain varmuuden vuoksi erikoiskondomin mukaan näyttöä varten, kun epäilin vähän miehen olevan purkkia vastaan. Se kävi mielestäni ihan hyvin. Pitää muistaa, etteivät nämä jutut ole helppoja miehille. Heille tulee onnistumispaineita ja pelko, ettei heidän näytteensä olisikaan "kelvollinen".

Minunkin kiertoni on yleensä 25pv. eli aika lyhyt. Aloitin tässä kuussa Clomit ja kierron pitäisi ilmeisesti pidentyä. Ainakin ovis oli vasta 13. tai 14. pv, kun normaalisti tunnen sen 10-12.pv. Aiemmin en käyttänyt ovistikkuja, kun tuntemukset olivat niin selvät. Nyt sitten aloitin nekin. Toivon hartaasti, että tärppäisi jo ekassa Clomi-kierrossa. Tiedän vaipuvani masennukseen, jos kk alkavat. Niin käy joka kerta, vaikka pitäisi siihenkin kai tottua. Yritän tsempata itseäni, että onhan minulla vielä lääkkeet 3 kiertoon, mutta saapa nähdä.

Olisi muuten kiva pitää tätä kautta yhteyttä ja kuulla kuulumisia hoidoista ja missä vaiheessa kukin on. Onnea meille kaikille vaavinyritykseen. :heart:
 
kysissä myös
Ai niin, M.H. oli ensimmäisillä kerroilla tosi innokas ja kova selittämään. Ja vielä tähystysleikkausen jälkeen tosi positiivinen meidän tulevaisuuden suhteen. Viimeksi olin itsekin maissa ja kai se vaikutti häneenkin. Tuntui, että hän halusi minut nopeasti pois sieltä, että saisi kirittyä vast.ottoajat kohilleen. Kyllä hän kai on tosi kokenut ja asiantunteva ja tekee koko ajan tutkimusta. Mutta liekö sitten se, että kuulumme ns. selittämättömiin, laimentanut hänenkin intoaan. Emme ole ehkä parasta tutkimusaineistoa. :ashamed:
Silloin helmikuussa ne puhuivat jotakin M.H.n siirtymisestä toiseen paikkaan, mutta sanoi jatkavansa joidenkin asiakkaiden hoitoa. En ole ihan satavarma asiasta, mutta näin ymmärsin. Toisaalta, onhan siellä oltava muitakin päteviä lääkäreitä kuvittelisin.
Joulukuussa käydessäni siellä oli ihana tosi lyhyttukkainen lääkäri?harjoittelijatyttö. Hän oli niin empaattinen, että kaiken järkytyksen keskellä hänen empaattisuutensa sai minut kyynelehtimään vielä enemmän. M.H. nimittäin yllätti minut kakkostutkimuksellaan eikä kerinnyt yhtään varoittaa etukäteen. Sattuihan se ja muutenkin oli tunteet pinnassa, vaikka yritin olla tietoinen asioista. Nämä asiat ei tosiaankin ole helppoja, kun ne sattuvat omalle kohdalle.
 
Moi taas! Miehen kanssa puhuttiin tästä asiasta ja kun kysyin mieheltä,niin hän sanoi jo miettineensä viikkoja,että koska hänet tutkitaan ja koska tutkimuksia jatketaan.Tänään minun piti aamulla soittaa,mutten herännyt kellon soittoon :ashamed: Mutta huomenna sitten soitan!Sinä,joka annoit noita puhelinnumeroita,niin osaatko sanoa,että pitääkö minun eka soittaa sinne itse polille,siis hoitajalle ja kysyä,että voidaanko ylipäätään jatkaa siitä mihin vuosi sitten jäätiin? Jospas sattuis niin hyvin että voidaan jatkaa,niin saisin jo huomenna simpat vietyä,pidättäytymisaikaakin ois kulunu huomenna 3 pvää. Kovasti taas yritettiin raskautua itse nyt ovisaikaan,mutta mies sanoi ettei siitä tule kumminkaan mitään,eikä lasta saada normaalein keinoin. Mies luulee kylläkin,että hänen ei tarvitse olla missään vaiheessa paikalla.Häntä niin kovasti nolottaa asia,eikä pysty oikeen sairaalassa olemaankaan,ahdistuu kovasti. Kai sen kumminkin täytyy ilmaantua paikan päälle jos jotain hoitoa joskus aloitellaan!? Mites nuo hoidot muuten.Millä yleensä aloitetaan,vai onko se heti potilaasta kiinni?Kokeillaan aina ensin jotain tiettyä ja sitten jotain muuta jos eka ei tuota tulosta?Ja kiertojen mukaanhan ne tehdään eikös vaan?Siis ovis aikaan,vai?Mä alan olla taas niin malttamaton ja hätäinen kun kerran asiassa päästään taas eteenpäin! Kuitenkin hoitojen aloitus menee jonnekin kauas,vaikka M.H. sanoi jo eka kerralla että heti hoitoja jos simpat ei näytä hyviltä..kun on ne lomat,niitä en edes muistanut viime vuodelta :ashamed: Kai siellä nyt muitakin lääkäreitä on kesällä??
Toisaalta mulla on etelän matka tiedossa syyskuussa,että voi kai olla parempikin että hoidot alkaa vasta syksyllä...Lentäminen jne lähinnä..

Mites nopeesti te muut simppojen tutkimisen jälkeen pääsitte aloittamaan?Heti seuraavassa kierrossa vai? Vitsit kun nyt ei jaksais oikeesti ootella!! Jos vielä jollakin ois antaa polin/hoitajan numero?

 
Pengoin kaapista sperma-lähetettä ja löysin kuin löysinkin sen.Siinä numerot ovat erilaiset,siis molemmissa puhelinnumeroissa viimeinen numero on eri,kuin niissä mitkä sain täältä..Mutta taidan kumminkin soitella niihin numeroihin jotka sain täältä...

Kertokaas vähän teidän "historiasta",mitä tutkimuksia teille tehty,missä vaiheessa nyt ootte jne.
Mua jännittää ihan kauheesti,vaikkei mitään oo vielä alotettu..Se edes vähä helpottaa kun sais ne simpat analyysiin. Musta kyllä vähä tuntuu siltä,ettei me saada jatkaa siitä mihin jäätiin..Tosin mut tutkittu,eikä vikaa ollu ja munisten aukiolouä:n tehnyt lääkäri sanoi,että ivf-labra tosiaan antaa jatkot..Vitsit kun mun työajatkin on semmoset,että puhelinta en voi oikeen pitää lähistöllä,eikä kassalta niin vaan lähetäkään puhumaan ja muutenkin mietin noiden hoitojen suhteen mun työaikoja.En kyllä meinaa esimiehelle kertoo näistä asioista,pitää koittaa vaikka vaihtaa työkamun kaa vuoroja..Noh,nyt en voi tuommosia mietiä kun voi mennä vaikka ensi vuodelle ennenku mitään tapahtuu!!AAARGHH!! \|O
 
Moro moro! Piti vähän aikaa ihmetellä, että mites tänne kirjoitellaan kun on sivut vähän muuttunu... ja salasanakin oli unohtunut... ja kiirettä pitäny, ei oo kerenny netissä pyörimään!
Inssiin en päässy tässä kierrossa, eli ihan luomuna pitäs yritellä. Tänään sain plussan ovistestiin, clomit ollu mukana tässä kierrossa.

Meille on tehty ihan perustutkimukset, missä ei oo löytyny mitään syytä... eli mulle perusverikokeet, miehen simpat on tutkittu + aukiolotutkimus.
Varmaan meidän inssi siirtyy syksyyn, jos ne ei kerran kesällä niitä tee... Blaah. Ja just kun alkais heinäkuun puolesta välistä kesäloma, jolloin kyllä kerkeis hommailee vaiks mitä. Mitenkähän tuo olis, jos hommautuis yksityiselle inssiin...? Pääsisköhän sitä sinne ilman niitten omia tutkimuksia...?

Mutta plussaonnea meille kaikille =)
 
Niih,samaa mietin minäkin,että jos tässä nyt yhtäkkiä rikastuis ni vois yksityiselle kokeilla.Aivan sairaan kallista yksityisellä,kattelin just in-tiimin sivuja!! :eek: Noh,kunhan nyt eka saan soitettua sinne kysille... :ashamed: En millään oo jaksanu herätä kellon soittoon... :ashamed: :headwall:
 
Hei taas!
Ihmettelin minäkin vähän aikaa näitä sivuja, että miten pääsee vastaamaan. Tänään oli töissä niin inha päivä, että päätin kokeilla r-testiä, vaikka olin pyhästi vannonut testaavani vasta 8.päivä (nyt menossa kp23). No eihän siihen oikein mitään tullut. Tein vielä ovis-testin (tiedän, tuhlausta, mutta kuka nyt hullua saisi estettyä) ja siihen tuli vaaleanpunainen viiva. Sehän ei kai tarkoita tässä tapauksessa mitään, mutta on kiva nähdä edes joskus ne ihmeelliset kaksi viivaa. Sitten tihrustelin eri valoissa r-tikkua ja silmät alkoivat harottaa. Jotenkin näytti, että jossakin valossa olisi erottanut jotain. Ihan hulluahan tämä on, mutta kun toiveet ovat niin mahdottomat (tänään tuli 2v. täyteen tätä viivan odotusta). Nyt olisi siis eka clomikierto. Kai se on maltettava sinne loppuviikkoon, sillä mulla ei ole jäljellä kuin 1r-tikku ja muutama ovis. :/ En halua pullistella tällä asialla, sillä tiedän, mitä odotus, toivo, epätoivo, epäusko ja lopulta viha ovat. Näitä tunteita olen käynyt läpi joka kierto 24kk ajan.

Tosiaan, in-tiimin hinnat ovat ihan hirveät :eek: Putosin kyllä täysin pilvistä kun katselin niitä yksi päivä. Me pysytään kyllä yleisellä puolella, vaikka eläkeikään asti. Sitäpaitsi, eihän se koeputki-juttu välttämättä onnistu ekalla tai toisellakaan kerralla. Ja maksaahan se tietenkin yleiselläkin.

Siskot, tsemppiä! Ja Tinttara soita sinne!!! Nuo ylemmät p.numerot on niitä, mitä oon ite saanut/käyttänyt tänä keväänä. Voihan sieltä aina kysyä, että menikö puhelu oikeaan paikkaan.

Nyt lähden iltapalalle. :wave:
 
Mulla nyt kp 29, eli kierron lopussa ollaan menossa (kierto norm. 29-32). Nenän tukkoisuutta on ollut päivittäin, alkoi pari päivää oviksesta. Mutta en vielä uskalla ajatella sitä raskausoireena, ehkä jotain kesälenssua/allergista nuhaa...
 
Toivottavasti sinulla tärppää. Muuten, kuinka mones clomi-kierto sinulla oli nyt? Olen lueskellut, että joillakin tärppää useimmiten ekalla, tokalla tai kolmannella kerralla, jos on onnistuakseen. Tosin, kai niitä on myöhemminkin onnistuneita. Käytätkö ovistikkuja myös?
Sori, kun oon utelias, mutta olisi kiva saada tukea ja toivoa tähän plussan odotteluun. :wave:
 
Heippa!Jep täällä vaan ja uutta kiertoa taas kerran mennään,kp 8-9 ja oisko jotain yrityskierto 52 ehkä :'( Juu,en oo tehny asialle mitään,kun aattelin että ihan turha tässä on mitään enää kehitellä ennen kuin lääkärit jää lomille,tyssää kumminkin niihin lomiin.Kattoo sitten syksyllä uudestaan..

Harmittelut menkoista Rusina-Pähkinä ja retulille onnea.Jospa se plussa sieltä tulis! :hug: Palailen taas
 
Ei tullu plussaa... Nyt kp 5. Tässä kierrossa en syö clomeja, kun ei kerta oo mahiksia päästä inssiin. Pitäis kyl sen verta vaivautua ja soittaa ens vkolla niitten aikatauluja... Hyvää juhannusta teille! Ja plussaonnea =)
 

Yhteistyössä