Tutkimuksissa vuoden tauko..Kysiläisiä?

Lueskelin ketjuanne ja päätin kirjoittaa vaikka kyseinen palsta ja aihe ei enää ole ajankohtainen. Joten sori jos jonkin mielestä tekstini tänne ei ole "sopiva"

Me hakeuduimme hoitoihin vuonna 2004 omalle lääkärille jolta saimme lähetteen kysiin. Tämä ensimmäinen lääkäri ei ollut mikään maan paras ja kohtelu siellä oli järkyttävä. Minulla oli painoa liikaa ja epäsäännölliset kuukautiset. Tämän lääkärin ohje oli vaan että laihduta, palataan asiaan kun olet vähintään 5 kg laihtunut. Tivaamisen jälkeen sain kumminkin terolutit ja clomefenit sekä lähetteen verikokeisiin jossa selvisikin, että minulla on pco. Tämä lääkäri määräsi lääkkeet jotenkin oudosti. Ekana söin clomeja ja sit jatkoin teroilla. Ja sain tästä yhditelmästä aivan kaameat kivut ja hoidot sitten jäi.

Vajaa puoli vuotta myöhemmin kun menkkoja ei alkanut kuulumaan sain puhelinajan toiselle lääkärille kysiin ja tämä puhui diabeteslääke tutkimuksesta että olisin kuulemma siihen sopiva koehenkilö. Jäin miettimään asiaa ja lääkäri lupasi laittaa papereita kotia ja antoi terlolutit käynnistämään menkat. Vieläkään en uskaltanut jatkaa tutkimuksia ennekuin seuraavana keväänä otin puhelin soiton kysiin ja kyselin tutkimuksesta ja varailin aikaa seuraavaan syksyyn (kesätauko :p ). Ei mennyt kuin päivä tämä lääkäri soitti B) ja aloitti välittömästi Metformit joilla yllätys yllätys kierto pamahti päälle. Se saamerin diabeteslääke avitti minun menkkoihin. Ja pikku hiljaa sitä painoakin sitten alkoi lähtemään. Syksyllä sitten aloitettiin clomet ja tehtiin tuuba ja varattiin aika tähystykseen. Joulukuussa kävin sitten ultrassa ja tällöin lääkäri ilmoitti että kierto on pitkä tässä kuussa ja oli hieman että ei sitten tälläkään kertaa. Tarkoitus oli siis nostaa clomejen määrää, mennä tähystykseen jonka jälkeen aloitetaan pistosta ja sit katsellaan miten tehoaa.

Ehkä tämä lääkärin sanominen pitkästä kierrosta avitti ja yllätys oli SUURI kun tammikuun alussa tein raskaustestin ja se näytti kahta viivaa :D Nyt lähes loppu jo häämöttää ja kiitos kysin ja tän aivan ihanan lääkärin meitä on syksyllä kolme ja koira :heart:

Minä puhun kyllä ihan kympillä metformin puolesta niiden joilla on pco että vaikka se saattaa vääntää mahaa sekaisin niin se avittaa. Todennäköisesti kysin naistenpolin asiakkaita ollaan kuhan sitten seuraavaa aletaan joskus puuhailee, mutta tiedetäänpähän miten hoidetaan ja kenet lääkärin minä haluan :saint:

:flower: Onnea oikein kovasti jo tässä vaiheessa, toivottavasti loppukin menee hyvin.
Minä käytän tosiaan vain clomeja (2.kierto) ja seuranta oli vain ekalla kerralla. Nyt tällä viikolla on tuntunut oikealta alavatsasta hieman kipeältä (multa leikattiin talvella kiinteä kysta) ja toivon, ettei pukkaa uutta kystaa tai munasarjat ole jotenkin turvonneet clomeista. Jotenkin kohdunulkoinenkin kummittelee mielessä, vaikka en siis ole kertaakaan onnistunut raskautumaan reilun 2 vuoden aikana.
Mulla ei ole ylipainoa eikä muitakaan terveydellisiä haittatekijöitä (torvet, munikset, kohtu, limat ok) kuten ei miehellänikään, mutta raskaus ei vain ala. Olen jo miettinyt hivenainatutkimusta ja äitini vouhkaa vyöhyketerapiasta. En oikein tiedä. Jotenkin meinaa usko mennä koko touhuun. Kunpa nyt kesän aikana onnistuisi...

:flower: Onnea oikein kovasti jo tässä vaiheessa, toivottavasti loppukin menee hyvin.
Minä käytän tosiaan vain clomeja (2.kierto) ja seuranta oli vain ekalla kerralla. Nyt tällä viikolla on tuntunut oikealta alavatsasta hieman kipeältä (multa leikattiin talvella kiinteä kysta) ja toivon, ettei pukkaa uutta kystaa tai munasarjat ole jotenkin turvonneet clomeista. Jotenkin kohdunulkoinenkin kummittelee mielessä, vaikka en siis ole kertaakaan onnistunut raskautumaan reilun 2 vuoden aikana.
Mulla ei ole ylipainoa eikä muitakaan terveydellisiä haittatekijöitä (torvet, munikset, kohtu, limat ok) kuten ei miehellänikään, mutta raskaus ei vain ala. Olen jo miettinyt hivenainatutkimusta ja äitini vouhkaa vyöhyketerapiasta. En oikein tiedä. Jotenkin meinaa usko mennä koko touhuun. Kunpa nyt kesän aikana onnistuisi...
Ai niin, oliko lääkärisi M.H. vai joku toinen?

Moi taas!Noh,mites teillä muilla menee?Mä oon nyt niin epätoivoinen että päätinpä kaivella kaikki kikat käyttööni.Tilasin just ovistestejä ja greippimehua alan juomaan kunhan menkat n. viikon päästä alkaa.Miehelle ostan sinkkiä :)
Tuon greippimehun positiivisia tuloksia olen lukenut jo niin monia monia,että pitää kokeilla,eihän se ota jos ei annakkaan. Luin jostain muualta,että joku oli tullut raskaaksi ekasta mehukierrosta ja yritystä oli ollut jo kauan.Jonkun parin lapsettomuus oli johtunut naisen väärästä ph:sta simpoille ja kun oli mehun aloittanut oli tullut raskaaksi,takana oli ollut monia ivf:iä..Ja muutenkin yhdessä pinossa juoneista todella monet oli tulleet raskaaksi!
Itse mietin omalla kohdallani just tuota ph-hommaa,olen miettinyt jo kauan ja kun ovis-limoja mulla ei minkäänlaisia ole ja mehu kun ilmeisesti niitä lisää.
Monet on miettineet miten se muka voi vaikuttaa,mutta vaikuttaahan kaikki jollain tavalla johonkin mitä suuhunsa laittaa,niin miksei myös greippimehu!Tää oli näköjään tämmönen mainos-teksti greippimehusta :) :ashamed:
Missäs vaiheessa teillä kierrot ja hoidot/tutkimukset? Me päätettiin jatkaa syksyllä,kunhan lääkärit lomiltaan palailee,oon kai siitä jo kirjottanukkin..?

Joo, pino ovistestejä on mullakin tuolla odottamassa. Rask.testit (monta) tuli jo käytettyä, kun tällä viikolla alkoi taas kk. Minä hermoilen jo viikkoa ennen kuin kk pitäisi alkaa ja tikuttelen liian aikaisin. Rinnatkin ovat kasvaneet, mutta se on ehkä clomien aikaansaannosta. Mammaksin herkkiä 10 en enää tilaa, sillä niihin näyttäisi moneen tulevan viivanpaikka. No, minä yritän muuttaa tämän minun vauvakuumeen autokuumeeksi ;) ja ruveta pikku hiljaa luopumaan ajatuksissa vauvailusta, toki yritystä pidetään yllä ja onhan mulla alkanut just 3.clomikierto ja neljänteenkin on vielä tabut olemassa. Välillä luopumisen ajatus on ihan hirveää, välillä tuntuu, että täytyy vain katsoa eteenpäin ja suunnitella elämää muuten. Ajatukset riippuvat ihan kierron vaiheesta.

Greippimehua kokeilin aiemmin parissa kierrossa, mutta minulla se hämäsi. Limoja kyllä tuli, mutta varsinainen ovislima jäi erottumatta. Vettä olen sen sijaan yrittänyt juoda 1-2l päivässä, sillä senkin pitäisi kai vaikuttaa kohdun limakalvoon ja verenkiertoon. Greippimehusta on kyllä vähän ristiriitaistakin tietoa olemassa, sillä myönteisen vaikutuksen lisäksi se voi estää lääkkeiden imeytymistä tai muuttaa imeytymistä jotenkin. Kaikki lääkärit eivät suosittele sen vuoksi greippimehua. Minä en uskalla clomien vuoksi juoda nyt greippiä, mutta jos sinulla ei clomeja ole nyt tässä kierrossa käytössä, niin mikä ettei.

Kaikenlaiset epäilykset (ph, keltarauhasen toimimattomuus jne.) ovat pyörineet minunkin mielessäni. Elo-syyskuussa pitäisi kai ottaa uudestaan yhteyttä Kysiin, silloin aloitettaisiin piikkihoidot. Täytyy nyt kesä miettiä, mihin asti tätä olisi valmis jatkamaan. Tai kait sitä jatkaisi, jos lopputulos olisi vauva, mutta kun sitä ei voi kukaan taata....

Niimpä,olet oikeassa Rusina-Pähkinä..Samaa mäkin mietin just kierron vaiheesta riipuen.Mäkin miehelle jo ehdottelin että jospa hankittais vaan toinen koira,mutta millä rahalla..?Voisin hoivausvietin koiranpentuun upottaa.Töissä on kyllä hässäkkää ja rättipoikkipuhki aina työpvän jälkeen,niin eipä siinä onneksi jaksa/jouda ajattelemaan tätä asiaa..En tiedä.Välillä kyllä tuntuu,että ei hoidoistakaan oo kumminkaan meille apua..Toivon tietysti,ettei niihin tarvitsisi mennä vaan pieni tulisi vihdoin ja viimein ihan omin voimin..Mutta tämä taitaa olla turha haave..Mua vaan vähä pelottaa että saadaanko/voidaanko jatkaa siitä mihin jäätiin,vai pitääkö munkin mennä tutkittavaksi uudelleen ja pahimmassa tapauksessa uudella lähetteellä!? Tässä tapauksessa menisi varmaan ensi vuoden lopulle ennen kuin mitään alkaisi tapahtua..Menihän ekan lähetteen jälkeen 4kk:tta ennen kuin pääsin ekalle vastaanotolle,joka ei edes ollut sellainen kuin kuvittelin..Eikä lääkäri niin ystävällinen kuin olisin toivonut,onhan aika henk.koht. asiasta kyse..Mutta minkäs teet..?

Oon mäkin ovista testaillut ennenkin ja se tapahtuu hyvin ja se on todettu verikokeella jne..Tuntuu vaan ettei osata heilutella lakanoita oikeaan aikaan testeistä huolimatta.

Ehkä tässä nyt olisi viisainta alkaa opetella ajatukseen että elämää ilman lastakin on...vai onko?Tuohonkin pitäisi ensin löytää vastaus.Lapsia kun olen aina halunnut,mutta kaikkea mitä haluaa ei voi aina saada.Meillä ei kyllä yrittämisen unohtaminenkaan mitään hyödytä,en ajattele koko asiaa "sillä" hetkellä tai mitään pakko-harrastaa-nyt-heti-ajatuksia en kellon kanssa vahtaa..Kunhan nyt tämä tuhru muuttuu kunnon vuodoksi,niin aloitan sen mehun jne. ja sitten heitän oikeasti pyyhkeen kehään,hanskat tiskiin ja kirveen kaivoon ja odotan ja suunnittelen jotain muuta.Onhan tämä jo vähä tyhmäänkin toivoo ja jännäillä tärppiä kun niin kauan on jo mennyt ilman tulosta, niin olis kai sitä pitäny jo aiemmin uskoo.
Mutta nyt keksin muuta tähän elämään.

No niin, enää pari päivää töitä ja sitten pääsis ansaitulle kesälomalle =) Menkkojakin odottelen alkavaksi heti ensi viikon alulle, en oikein jaksa uskoa että tässä kuussa tärppiä olisi... En testaillu ovista sen kummemmin, mutta limojen perusteella kp 15-16 se olisi ollu. Mies vaan joutui sitten lähtemään töihin toiselle paikkakunnalle tuossa kp 15, mutta saatiin myö sillon kyl viel siemenet sisään ennen lähtöä... Clomeja en tässä kierrossa ole popsinu, säästän ne nyt siihen sit ku pääsen mahdollisesti inssiin. Täytyykin nyt sitten laskeskella noita kiertoja vähän tarkemmin, niin osais sitten oikeelle ajalle ottaa syksymmällä 2 viikon loman (pidän nyt 3 vkoa, ja syssymmällä 2 lisää). Ois sitten helpompi käydä siellä inssissä.

Mä en ehkä kuitenkaa ole vielä täysillä sisäistäny tätä lapsettomuutta. En halua uskoa etteikö meille pientä nyyttiä suotaisi. Nuoriahan tässä vielä onneksi ollaan, että on aikaa yrittää. Ja ihmeitä nykyään tehdään. Ihana aina lukea näitä onnistumistarinoita, joissa takana pitkä yritys ja tahto saada oma vauva. Ne aina luovat toivoa myös omasta onnistumisesta
:)

Onko teillä ketään ystävää/kaveria/sukulaista jonka kanssa voitte lapsettomuudesta keskustella (oman ukon lisäksi)? Mulla löytyy onneksi yksi sydänystävä, joka tietää tilanteemme. Ja olen voinut hänelle kaikki kertoa. Hän kaiken lisäksi tietää miltä lapsettomuus tuntuu, hänellä itsellään on endometrioosi ja meni oma aikansa ennen kuin heillä tärppäsi.

Mutta hyvää loppuviikkoa kaikille halauksien kera :hug: Kyllä myö tytöt vielä onnistutaan!

Minäpä kerron oman tilanteeni, se ei heitä kovin kauaksi teistä!
Eli mulla on jo yksi lapsi, 3,5-v tyttö. Häntä yritettiin 1 1/2-vuotta saada alulle. Synnytys oli helppo ja nopea (raskaus oli vaikea).
Uusi vauvakuume alkoi vaivata 1 1/2 vuotta sitten, ja alettiin yrittämään uutta raskautta. Joulukuussa tein positiivisen raskaustestin. Me oltiin aivan älyttömän onnellisia uudesta tulokkaasta, kunnes 6. raskausviikolla jouduin menemään päivystykseen järkyttävien mahakipujen takia. Tuo raskaus kehittyi kohdun ulkopuolella, tarkemmin sanottuna vasemmassa munatorvessa. Henkihän siinä meinasi lähteä, kun munatorvi oli jo revenny, ja vuoti vatsaonteloon. Munatorvi siis jouduttiin poistamaan tähystysleikkauksessa.
Nyt on taas yritettysaada jotain alulle, mutta kun mitään ei kuulu, niin kävin yksityisellä keskustelemassa meidän tilanteesta.
No, gyne oli ihan asiallinen, ja yllättäen hän kirjoitti mulle samantien Clomifen ja Terolut kuurit. En oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella niistä... ?
Onko teille tullut niistä sivuoireita, ja jos on niin oletteko pystyny kuitenkin elämään suht normaalisti niiden kanssa?
Minä aloitan lääkkeet vasta elokuussa, kokeillaan vielä yksi kierto luonnonmukaisin keinoin.
Meille gyne antoi aikaa yrittää joulukuuhun asti lääkkeiden kans. Jos en ole siihen mennessä tullu raskaaksi, niin sitten katsotaan jatko toimnpiteitä.
Siis mulla on aivan mahdoton pelko koko ajan liki, että eikö meille enää tulekaan vauvaa? Ja tuo kohdun ulkoinen raskaus on ollu niin käsittämättömän kova paikka, ettei sitä kukaan usko, jolleise ole omalle kohdalle sattunu.
Mutta, minä toivotan teille kaikille vilpittömästi onnea yrityksiin ja hoitoihin! Kyllä te vielä onnistutte!

Olen pahoillani koettelemuksestanne :hug:

Itselläni on ollut "vasta" 2 clomikuuria, ensimmäisen aikana ei ollut minkäänlaisia sivuoireita. Toisella kertaa oli sitten näitä mukavia "kuumia aaltoja", töissä oli aikas mukava kärvistellä kun yhtäkkiä saattoi kunnon kuumuus iskeä päälle. Mutta ei sen pahempia oireita ollut.

No, nyt enää sitten huominen päivä ja kesälaitumille! Morjens seuraavaan kertaan!! =)

Mulla on toisaalta se hyvä puoli hoitojen suhteen, että teen työni kotona, eli ei tarvii missään toimistossa tai kassalla kärvistellä jos sattuu tulemaan esim. hikiaaltoja...
Sit semmonen juttu, et oletko kuullut / tiedätkö pitääkö paikkaansa väite, että clomien kans ekat kierrot ratkaisis paljon? Siis että 1-3 kierrolla tulee raskaaksi jos on tullakseen?

Tiedättekö tytöt,mulla oli ihan ihme "menkat".Alkoivat ihan yhtäkkiä,loppuivat yhtäkkiä,olivat oudot,kivuttomat ja lisäksi vielä rinnat ollu kipeet siis viime kierron oviksesta asti?! :eek: Mulla tuhruttaa 2-6pvää ennen vuotoo,menkat kestää 5 pvää ja päälle vielä parin pvän jälkituhrut,mutta nyt ne siis vaan tuli,oli tosi niukat (2 pvää ) ja loppuivat ihan kuin seinään ja ilman jälkituhruja..Rinnat siis kipeet edelleen,vaikka ne on oviksesta kipeet ja loppuu ennen menkkoja. Eiköhän mulla sit oo ollu ees menkat vielä,nyt eletään siis ton vuodon perusteella kp 6. Eilen testasin huvikseni ovistestillä ja siihen tuli hailakka viiva vaikka ovis ehkä on joskus 4 pvän päästä aikasintaa.Tänään tikkuun ei tullu mitään vaikka nippailee oikeen kovaakin ja yskiessä myös.Mitäköhän tästä pitäis ajatella??!! :eek:

Mikä lie... En osaa sanoa tuosta vuodosta mitään.
Mulla on aina ollu säännöllinen kierto, tosin aika pitkänlainen, 32-33 pv. Jo ennen esikoisen synnytystä tunsin oviksen, ja siitä tasan 14 pv alkaa menkat. Toisaaltahan se tasainen kierto on hyvä asia, mut nyt ens kierrosta sit aloitan terolut-lääkkeet, et saadaan se kierto tasattua 28 päivään.
Mun pitäis myös hommata noita ovistikkuja, mut mä en oikein jaksais ruveta niiden kans kyttää mahdollisia tärppipäiviä... Mut ei kai se auta kun tikuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttara84:
Tiedättekö tytöt,mulla oli ihan ihme "menkat".Alkoivat ihan yhtäkkiä,loppuivat yhtäkkiä,olivat oudot,kivuttomat ja lisäksi vielä rinnat ollu kipeet siis viime kierron oviksesta asti?! :eek: Mulla tuhruttaa 2-6pvää ennen vuotoo,menkat kestää 5 pvää ja päälle vielä parin pvän jälkituhrut,mutta nyt ne siis vaan tuli,oli tosi niukat (2 pvää ) ja loppuivat ihan kuin seinään ja ilman jälkituhruja..Rinnat siis kipeet edelleen,vaikka ne on oviksesta kipeet ja loppuu ennen menkkoja. Eiköhän mulla sit oo ollu ees menkat vielä,nyt eletään siis ton vuodon perusteella kp 6. Eilen testasin huvikseni ovistestillä ja siihen tuli hailakka viiva vaikka ovis ehkä on joskus 4 pvän päästä aikasintaa.Tänään tikkuun ei tullu mitään vaikka nippailee oikeen kovaakin ja yskiessä myös.Mitäköhän tästä pitäis ajatella??!! :eek:
ootkos raskaustestiä tehnyt? :whistle:

Narkissos,en oo testannu enkä tiedä viitsinkö edes vaivautua..Ei jaksa mihinkään ihmeplussaan uskoa kun sitä ei tule tekemälläkään..Tuo tissien kipu kyllä vähä ihmetyttää ja ne menkat.Pitää nyt seurailla miksikä olo muuttuu.
Kun testasin ovistestillä sillon toissapäivänä,silloin siihen tuli viiva,siis kontrolliviivan lisäks,mutta nytpä siinä ei sen jälkee oo mitää näkyny.En tiedä.Öklöttäkin välillä ja vessassa saa juosta..Noh,kerron kuinka käy teen mitä tahansa :)

Tinttara, tee ihmeessä testi. Tiiä vaikka plussa pärähtää =)

Mullakin tuolla kaapissa yksi raskaustesti odottaa, josko sitten alkuvkosa testailisin, jos ei menkat ennen sitä ala... Vaikka tietäähän sen, että siihen tikkuun vaan yksi viiva tulee... :(

Mä oon itse käyttäny Clearbluen digitaalisia ovistestejä, kalliimpia kuin muut mut erittäin helppokäyttöisiä. Ei tarvitse arpoa, että onko se ovisplussa vai ei. Suosittelen lämpimästi :)

Nii kyl mä aattelin testata varmaan jossain vaiheessa,jos ei ovis ala löytyä..Ei enää tuu tikkuun mitään,eikä mitää ovisoireitakaan oo,paitsi nuo lämmöt mut miten ne nyt ois muka jo noussu ku koko ovis on hukassa? Ei voi tajuta tätä naisen kroppaa :)

Heipat!Testattu on ja negahan se,ylläri! Ovistakaan ei ole tullut eikä varmaan tulekaan,kp:t jo niin paljon,eikä oireitakaan ole..Että se siitä sitten.

Tiedättekö,koska kysin toiminta palaa ennalleen lomien jäljiltä?Elokuun alussa?
Aion soitella sitten elokuun alussa sinne,siis jos silloin hommat siellä pyörii,ja puhua tästä meidän tilanteesta ja kysellä jatkoja.Siis että voidaanko vain viedä purkki labraan ja jäädä odottelemaan tuloksia vai miten homma etenee..Mua vähän pelottaa että kunhan homma saadaan käyntiin,niin se varmasti tyssää jostain syystä heti alkuunsa.En tiedä mikä voisi olla syynä,mutta siltä vaan tuntuu..Ja vähä sekin että nämä lapsettomuuskäynnithän pitäisi kai hoitaa omalla ajalla,eikä töistä voi lähteä kesken pvä,eikö vain?Mulla nyt jo hiipii ajatukset päähän,että miten mä pystyn sitten hoitamaan tämän asian ja työt?! Pitkiä työpäiviä,vapaita enimmäkseen loppuviikolla jne..Ja esimiehelle en sano tästä mitään,ennen kuin tarve vaatii,esim. silloin kun en saisi vapaata järjestettyä..Kamala miettiä tämmösiä nyt jo,kun mitään ei oo vielä edes tapahtunut!
Noh,kaipa se jotenkin lutviutuu,kai?

Sitäpä vielä piti kysyä,että kun menitte vast.otolle,niin pystyittekö sopimaan seuraavan ajan etukäteen,vai pitikö taas odotella viikkoja?Kätevintä olisi,kun saisi seuraavankin ajan heti sovittua,tietystihän se riippuu kierrosta,polin aikataulusta jne,mutta oliko aikanne saman kuukauden aikana,eikä esim, käynti/kuukausi?Ei vaan haluaisi venytellä yhtään,kunhan homma käynnistyy.
Turhaa kai hätäilen,kun en kuitenkaan voi aloitella hoitoja ennen syyskuun loppua,etelän matka syyskuun puolivälissä.Käyn siellä rentoutumassa ja nollaamassa ajatukset tästä asiasta ja sitten jaksaa jatkaa ihan uusin ajatuksin ja voimin.Onneks tuo ukko-kulta :heart: on asiassa nyt täysillä mukana! :)

Moikat pitkästä aikaa!

Noh,mites teillä menee? Meillä nyt lähti yrityskierto 55 käyntiin ja lokakuussa ois tarkoitus aloittaa hoitorumba. Mulla ens viikolla latautumis-rentoutumis-reissu kreikkaan ja sitten jos keräis kaikki voimat lokakuulle.Mites se kysin homma nyt pyörii?Ei enää lääkärit oo lomilla tms.? Onkohan sinne kauheet jonot?Vitsit kun ei jaksa oottaa että pääsis alottamaan.Pitäis varmaan kyllä esimiestä pehmitellä tai jotain?Meillä hankala tilanne töissä koko syksyn..Noh,sen näkee sitten. Jos joku kiltti mulle antais voimassa olevia numeroita polille,kiitos! Onnea matkaan kaikille ja tulkaahan kuulumisia kertomaan! :hug:

Voimassa olevia numeroita polille kyselit, kannattaa soittaa suoraan IVF-hoitajille, p. 172 718, soittoajat ma-to klo 7.30-8.00 ja pe klo 8.30-10.00 (tosta pe ajasta en oo ihan varma muistanko oikein, kumminkin pitempi aika soitella) - muina aikoinakin voi yrittää soittaa, vastaavat kyllä jos ovat lähettyvillä. Ja jos haluat jättää esim. kiireellisen asian takia soittopyyntöä ko. hoitajille, niin soita osastosihteereille p. 172 712, niin hoitaja soittaa sinulle päin.

Tosiaan lapsettomuudesta aiheutuneita poli- ym. käyntejä ei työnanatajan tarvitse korvata mutta voit kyllä pyytää, että lääkäri kirjoittaa lääkärintodistukseen jonkun muun syyn, se onnistuu.

Tsemppiä kovasti hoitoihin! Itse olin heidän asiakkaanaan pari vuotta ja toisen IVF:n tuoresiirto tuotti plussan (taustalla vaikea endometrioosi, monia leikkauksia) ja nyt aletaan olemaan jo voiton puolella =)

Terv. Rallukka rv 26+3

Täällä mennään kierron vikapäiviä, odottelen menkkojen alkaviksi viimeistään sunnuntaina... Toivon vaan, että nyt nuo aikataulut natsaa sen verran, että pääsen inssiin tulevalla lomalla, joka alkaa vkon päästä! Mullakun se ovis tapahtuu kp 15-16, eli olis aikas tärkee, että ne menkat nyt ei alkas esim. perjantaina. Silloinhan ovis sattuis vklopulle ja inssiin ei ole silloin pääsyä. Blääh. Toivotaan parasta ;)

Just eilen ukon kaa juteltiin, että nyt aloitellaan aktiivisesti noita hoitoja. Turhaa sitä pitkittelemään, kun takana on nyt 2 piiitkää vuotta tuota lapsettomuutta. Täytyy vaan ruveta järjestelemään aikatauluja! Mulla tosin menee aikas järjestelyksi, kun käyn toisella paikkakunnalla töissä... ei voi lähteä kesken työpäivän pois, eli käynnit pitäis ajoittua joko aamulle tai myöhäiseen iltapäivään. Joo, lähdenpä tästä ruuan laittoon, paisti uuniin muhimaan ja sitten ulos kukkapenkkejä rapsuttelemaan :)

Tsemiä kaikille ja Rallukalle onnea :hug: kera!

Moi!Oon tässä yrittäny soitella kysille huonolla menestyksellä,en oo vaan jaksanu herätä yksinkertaisesti...Viime to soitin joskus päivällä,hoitsut oli vielä paikalla,mutta puhelin varattu,sihteeri käski soitella ma. Viime pe eivät olleet paikalla,miksi?Onkohan ne joka perjantai poissa?Kuka tietää?

Onko kukaan kuulolla Kysiläisistä?Tulipa vaan mieleeni,että onko kukaan havainnut mitään polilla tämän tehy:n irtisanoutumisen takia?Mä oon oikeesti viikon koittanu soittaa polille,siis en ole saanut aikaiseksi ja nyt kun keskiviikkona on pakko soittaa,niin voikohan tämä irtisanoutumis-juttu vaikuttaa hoitojen alkamiseen?Kuka tietäis?

Hei!olen hoidoissa Kys:illä ja soittelin itse sinne viimeksi perjantaina,on muuten taas muuten muuttunut perjantain soittoaika,on nyt klo12.30-13.30.Kyselin sitten samalla mahdollisesta lakosta mutta hoitaja ei vielä osannut sanoa asiasta mitään ja tietysti toivoi ettei lakko alkaisi.Sanoi kylläkin että aloitetut hoidot viedään loppuun vaikka lakko alkaisi.Itsekkin sitä toivon ettei lakko ala sillä itsellä olis punktio varattuna joulukuun alkuun ja sumuttelut alkais kuun vaihteessa mutta toivotaan parasta että hoidot jatkuis normaalisti eikä lakkoa tulisi.Joten Tinttara soittele sinne vaan sitkeestii niin kyllä siellä vastataan normaalisti soittoaikoina ;)

Yhteistyössä