tutkiiko äitiysneuvolassa terkkarikin kohdunsuuta?

• Viestiketjun aloittaja ensari
  • Ensimmäinen viesti
ensari
siis kun mulla menossa nyt rv 36+2 ja ainakaan tähän mennessä ei ole tutkinut, tosin eihän sitä näin aikasiin ole mitään mieltäkään tutkia. mutta mites loppuraskaudessa? siis viimeisinä viikkoina, tutkiiko terkka silloin? vai miten? mulla on seuraava neuvola 37+0. olisi sitten loppuajasta mukava tietää, onko alapäässä alkanut jo tapahtumaan :)

kiitos vastauksista :)

Multa ainakin tutki parikin kertaa, just viimesinä viikkoina kun la oli käsillä ja sitten kun se oli jo mennyt.. Kokeilivat että onko vauvan pää kiinnittynyt kun se oli epäselvää.. ja samalla kai yritti saada synnytystä käyntiin sillä ronkeloimisella.

Varmaan vaihtelee
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Ei, terveydenhoitajan koulutus ei siihen riitä. Ideaalitapauksessa äitiysneuvolassa on kätilö tai kätilö-terveydenhoitaja ja hän tietysti saa.
ja taas puhuu, joku, joka ei tiedä todellisuutta. Minä olen kyllä jo vuosia kokeillut kohdunsuun tilanteen, vaikka olenkin vanha sh ja myöhempi terkan tutkinto. Ei tuota missään kielletty ole. Mihin perustat väitteesi. ??? Ei todellakaan vaadi kätilön tutkintoa, että tunnistaa, onko kohdun kaulakanava hävinnyt, kohdunsuu pehmennyt ja monellekko sormelle on auki .

Varmaan vaihtelee
Alkuperäinen kirjoittaja Varmaan vaihtelee:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Ei, terveydenhoitajan koulutus ei siihen riitä. Ideaalitapauksessa äitiysneuvolassa on kätilö tai kätilö-terveydenhoitaja ja hän tietysti saa.
ja taas puhuu, joku, joka ei tiedä todellisuutta. Minä olen kyllä jo vuosia kokeillut kohdunsuun tilanteen, vaikka olenkin vanha sh ja myöhempi terkan tutkinto. Ei tuota missään kielletty ole. Mihin perustat väitteesi. ??? Ei todellakaan vaadi kätilön tutkintoa, että tunnistaa, onko kohdun kaulakanava hävinnyt, kohdunsuu pehmennyt ja monellekko sormelle on auki .
Minne hävisi tuo väitteen heittänyt henkilö ?

Yhteistyössä