Tutista vieroittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä luovutin meillä... annoin sen toissayönä takas kun meno oli ihan hullua... :/
täytyy koittaa uudelleen parempana ajankohtana...
mut tsemppiä teille sinne :)

Onnea matkaan ...:-D
Meilläkin hyvin pian edessä sama. Luin juuri että viimeistään 10kk iässä pitäisi luopua tutista välttääkseen ongelmat.
Meidän vauva lähestyy jo 11kk ikää.. Mutta ei ole kovin halukas luopumaan yötutista. Päivätutti on jo suht hallinnassa.

Meillä ei oo ollu nyt enää päivisin tuttia enää. Muttajuu, vähän jännittää että paljonko sitä huutoa joutuu kuuntelemaan :) Luulen, että aika paljon :D Meillä vauva on 7kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä ei oo ollu nyt enää päivisin tuttia enää. Muttajuu, vähän jännittää että paljonko sitä huutoa joutuu kuuntelemaan :) Luulen, että aika paljon :D Meillä vauva on 7kk.

älä nyt noin pieneltä vielä.. oota sinne 10kk asti ainakin.

Tsemppiä koitokseen! Pysykää lujana niin kyllä se siitä ei kannata antaa periksi.

Kannatan myös tuota n.10kk ikäisenä vieroittamista. Kakkonen oli 10kk ikäinen kun tutista päästiin eroon kivuttomasti, kuopus 9kk myöskin kivuttomasti.
Esikoinen oli 1v8kk suurinpiirtein ja se oli tuskaa..

Siinä vaiheessa kun meillä tutista luovuttiin, jokaisen kohdalla tutti oli vain unikäytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja b:

älä nyt noin pieneltä vielä.. oota sinne 10kk asti ainakin.

Miksi?

Noin pienellä voi olla vielä oikeasti imun tarve. Anna imeä vaan ja ota pois sitten 10 kk vanhana. Mutta jos otat pois, älä luovuta kesken kaiken. Toisilla menee parikin viikkoa ennen kuin tilanne tasaantuu.

Juu, ollaan pohditty tota imemisen tarvetta, mutta ei sitä oikein näytä olevan oikeestaan O_o kun ei päivisinkään tuttia kaipaa tms.

Niin, pitää yrittää pysyä kovana :)

Hyvä, että olette jättäneet päivällä tutin pois. Meillä jätettiin myös reilu puolivuotiaalta päivätutti pois, ainoastaan päikkäreillä oli vielä tutti. Lopullisesti tutti meni hukkaan 1½ vuotiaana ja kävi helposti. Kaksi iltaa sitä ihmeteltiin vähän, mutta sitten koko asia unohtui.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hyvä, että olette jättäneet päivällä tutin pois. Meillä jätettiin myös reilu puolivuotiaalta päivätutti pois, ainoastaan päikkäreillä oli vielä tutti. Lopullisesti tutti meni hukkaan 1½ vuotiaana ja kävi helposti. Kaksi iltaa sitä ihmeteltiin vähän, mutta sitten koko asia unohtui.

Jep. Mä luulen että meillä on vähän jotain muuta kun ihmettelyä :D (huutoa) :D

Meillä ei vuodatettu ainuttakaan kyyneltä tai valvottu yhtään yötä tutista luopumisen takia. En ottanut tuttia pois vauvaikäiseltä, vaan taaperolta. En oikein ymmärrä, mikä kiire sen asian suhteen on...päivätutti jäi ainakin meidän lapsilta pois ihan itsestään, ja käyttivät vain nukahtamistuttia 1 v ikäisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä ei vuodatettu ainuttakaan kyyneltä tai valvottu yhtään yötä tutista luopumisen takia. En ottanut tuttia pois vauvaikäiseltä, vaan taaperolta. En oikein ymmärrä, mikä kiire sen asian suhteen on...päivätutti jäi ainakin meidän lapsilta pois ihan itsestään, ja käyttivät vain nukahtamistuttia 1 v ikäisestä.

Niin. Tuntuu vaan, että tuo tutti hankaloittaa meillä tuota nukahtamista ja nukkumista. Kun sitä saa olla koko ajan laittamassa suuhun kun se lentelee pisin sänkyä ja lattioita. :/ Eipä siinä muuten niin kiire olekkaan :)
Tuntuu vaan että ois kivampi meille kaikille et saatais nukkua kaikki rauhassa :)

Niin. Tuntuu vaan, että tuo tutti hankaloittaa meillä tuota nukahtamista ja nukkumista. Kun sitä saa olla koko ajan laittamassa suuhun kun se lentelee pisin sänkyä ja lattioita. :/ Eipä siinä muuten niin kiire olekkaan :)
Tuntuu vaan että ois kivampi meille kaikille et saatais nukkua kaikki rauhassa :)

Arvaa miksi mun esikoinen nukkui 10 tutin kera, ja miksi kuopuksen vauva-aikaan oli tusinan verran tutteja kulhossa yöpöydällä? :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Arvaa miksi mun esikoinen nukkui 10 tutin kera, ja miksi kuopuksen vauva-aikaan oli tusinan verran tutteja kulhossa yöpöydällä? :D

Jaa-a, pistitpä pahan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
En ymmärrä. Kyllä meille ois itku tullut, jos siinä iässä ois tutti napsastu pois. Onko siitä tutista jotain haittaa?

Justiinsa kirjoitin että tuntuu kyllä juuri se tutti haittaavan tuota nukahtamista ja nukkumista...

Meillä ei kyllä tutista vieroittaminen(kaan) auttanut nukkumisen yhtään, ihan yhtä lailla lapsi heräili pitkin yötä. Vieroitettiin taapero kyllä vasta noin 1,5 vuoden iässä, meni ilman mitään itkuja.

En ymmärrä. Kyllä meille ois itku tullut, jos siinä iässä ois tutti napsastu pois. Onko siitä tutista jotain haittaa?

Justiinsa kirjoitin että tuntuu kyllä juuri se tutti haittaavan tuota nukahtamista ja nukkumista...

Niin teillä, mutta eiköhän se yleensä ole toisin päin, että tutti helpottaa nukahtamista. Mutta silti pitäisi vieroittaa (?).

Meillä häiritsi ainakin olellisesti yöunia. Vauva heräsi joka kerta siihen kun tutti tippui suusta.
Vaikka niitä tutteja oli kymmenkunta sängyssä niin oli se silti rasittavaa herätä joka yö n.10 kertaa laittamaan se tutti takaisin suuhun.
Vaikkakin vauvan sänky oli ihan vieressä ettei tarvinnut kuin käsi ojentaa.

Päivisin piti/pitää kuitenkin jaksaa olla valveilla koko päivän kun on muitakin lapsia, niin ettei päikkäreille pääse vaikka olisi niin väsynyt että voisi nukahtaa pystyyn.

Kun imemisen tarvetta ei enää ole, ja tutti on vain hupi käytössä niin miksi ei voisi luopua.
Ei meillä ainkaan ollut ongelmia näiden kahden nuoremman kohdalla.

Ja kyllä, meillä yöt rauhoitui molempien kohdalla kun tutti jätettiin pois.

Mutta, jokainen tavallaan ja perhe valitsee juuri sen mikä heistä tuntuu parhaalle. Jos teillä tutti auttaa uneen niin hyvä niin, kaikilla ei niin mene.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Tsemppiä koitokseen! Pysykää lujana niin kyllä se siitä ei kannata antaa periksi.

Kannatan myös tuota n.10kk ikäisenä vieroittamista. Kakkonen oli 10kk ikäinen kun tutista päästiin eroon kivuttomasti, kuopus 9kk myöskin kivuttomasti.
Esikoinen oli 1v8kk suurinpiirtein ja se oli tuskaa..

Siinä vaiheessa kun meillä tutista luovuttiin, jokaisen kohdalla tutti oli vain unikäytössä.

mun oli pakko antaa periks, ei tullut nukkumisesta yhtään mitään... vaikak jätkä siis kyllä ikänsä (2,5v)puolesta olisi enemmän kuin valmis niin nyt ei ollu ajankohta ollenkaan hyvä, ja itse en sitä päätöstä tehny, mutta en todella odota innolla kun exälle kerron että tutti tuli takas, vaikak hyvät syyt siihen oli

Alkuperäinen kirjoittaja mint:

Meillä ei kyllä tutista vieroittaminen(kaan) auttanut nukkumisen yhtään, ihan yhtä lailla lapsi heräili pitkin yötä. Vieroitettiin taapero kyllä vasta noin 1,5 vuoden iässä, meni ilman mitään itkuja.

Juu ymmärrän, mutta meillä sen heräilyn, ähisemisen ja puhisemisen aiheuttaa se tutti. Ei pysy suussa, ja sitten sen kanssa pitää venkslata n. 1000 kertaa yössä..

Ja onko siitä sitten muka jotain haittaa jos vierottaa alle vuoden ikäisen tutista? Kun sitä kysellään :) ? Mulle ei ainakaan tule mieleen mitään O_O Samapa se kai missä vaiheessa siitä tutista luopuu, jos vauvalla ei enää ole niin suurta tarvetta edes imeä. Jossain vaiheessa se on kuitenkin edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mint:

Juu ymmärrän, mutta meillä sen heräilyn, ähisemisen ja puhisemisen aiheuttaa se tutti. Ei pysy suussa, ja sitten sen kanssa pitää venkslata n. 1000 kertaa yössä..

Niin siis niin meilläkin oli, ja tuttia nostettiin takaisin suuhun monta kertaa yössä. Mutta vieroituksen jälkeen heräily jatkui kuitenkin, sitten vaan muista syistä.

Yhteistyössä