tutin pois ottaminen 2,5vuotiaalta

ex sano et jos otettas tutti pois pojalta jouluna (syö vaan nukkuun mennessä ja jouluna antais joulupukille tutin) mut mä en jaksa odottaa.
yöt on niin tuskaa kun 3-15 kertaa herätään etsimään tuttia :headwall:
mä olisin ottanu tutin jo aikaa sitten pois,mut ex ei ollu samaa mieltä,joten hukkaan olis menny mun vierotukset jos isillä olis sit tutin saanu heti.

nyt mietin et mikä olis paras keino ottaa tutti pois?
kesällä juteltiin pitkään ja poika itse halus sit antaa tuttinsa kalavauvoille ja heitti sen pitkien keskusteluiden jälkeen järveen. n.10min sen jälkeen pyysi tuttia :headwall: ja se päivä oli yhtä prkelettä. annoin toisen tutin (mul oli tarkotus et onnistuu jos on onnistuakseen,mut en ala huudattaan)
eli puhuminen ei auta.
leikkaisko tutista kärjen irti?
vai miten onnistuis? huutoo on luvassa takuuvarmana viikkokausia,mut mikä olis vähiten traumaattisin tapa eliminoida se tutti? :xmas:
ehdotuksia? :)

vieras
Ei onnistu luopuminen huudattamatta tuonikäiseltä.
Joten leikkaa koko tuttiosa pois ja anna tutti sitten kun pyytää tutin. Älä selittele, miksi tutti on sellainen kun on, sanot sen vaan olevan hänen tuttinsa.

vieras
Huutoa on luvassa kolmisen iltaa. Ei enempää. Ole jämäkkä päätöksessäsi. Totta kai lapsi tinkaa ja huutaa, jos näyttää siltä, että äiti saattaa antaa periksi. Ja kun annat periksi, seuraava "vierotusyritys" on vielä kamalampi ja lapsi kahta sinnikkäämpi. Päätä ja toteuta.:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huutoa on luvassa kolmisen iltaa. Ei enempää. Ole jämäkkä päätöksessäsi. Totta kai lapsi tinkaa ja huutaa, jos näyttää siltä, että äiti saattaa antaa periksi. Ja kun annat periksi, seuraava "vierotusyritys" on vielä kamalampi ja lapsi kahta sinnikkäämpi. Päätä ja toteuta.:)
varmaan aika lapsi kohtaista..serkun lapsi huusi kolme viikkoa....ja omani ei päivääkään

mä olen ihan 110% varma että meillä huudetaan kyllä monta viikkoa. poika on niin riippuvainen tutistaan nukkuun mennessä et ei mitään rajaa. sitä on ihan hoitotäditkin sanonu et tolta pojalta ei tuttia noin vaan otetakaan :(
et koitan tässä sen verran viel venyttää et miehel loppuis tän hetkinen työmaa ettei sen tarvi enää herätä aamulla klo4 kun koko yö menny huutaessa :|

JÄtät vaan sen tutin pois, joko sadun avulla tai sanot vaan että nyt olet jo sen verran iso, että hampaat menee vinoon jos syöt tuttia. Sitten se lapsi joko prostestoi yleensä muutaman päivän, tai ei olenkaan.

Ei se vaarallista ole, vaikka itkis tutin perään. :)

VenlEmi
Me käytiin 2v neuvolassa ja siellä neuvola täti sano mulle että vois alkaa miettimään tytöltä tutin pois jättämistä ja neiti sit tottakai kuuli ja päätti sit itse seuraavana päivänä antaa tutit Rölli vauvoille.. :) Huutoa tottakai oli mutta vähemmän kun luulin.. Sitä ennen tutti oli koko ajan suussa ja käytössä..

alotan vierotuksen vasta ku miehen tämänhetkinen työmaa loppuu.
mietin eniten tapaa et kannattaako se tutin kärki leikata niin et poika itse ei ymmärtää ettei pysty sitä enää imemään vai hukkaanko vaan :ashamed:
tää on kamalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
mietin eniten tapaa et kannattaako se tutin kärki leikata niin et poika itse ei ymmärtää ettei pysty sitä enää imemään vai hukkaanko vaan :ashamed:
tää on kamalaa.
Heeeei, sä olet aikuinen ja ihan varmasti kestät tuottaa lapsellesi pikkupettymyksen...

Se vähän niinkuin kuuluu vanhemman toimenkuvaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
tää on kamalaa.
Heeeei, sä olet aikuinen ja ihan varmasti kestät tuottaa lapsellesi pikkupettymyksen...

Se vähän niinkuin kuuluu vanhemman toimenkuvaan.
en nyt ymmärtäny? :ashamed:
siis joo,pettymys tulee jokatapauksessa,sehän on itsestäänselvää,et en suinkaan tässä mieti et luovutaanko tutista vai ei vaan sitä tapaa miten siitä luovutaan.

vieras
tää on kamalaa.
ei sitä tutin kärkeä (siis jos tarkoitat sitä, että jätät vielä sitä imuosaa siihen) niin kannatta leikata rikki. Se voi olla melko riskialtista.

Mutta jos siis tarkoitat, että imuosa kokonaan pois, vaan hukata tutti. Niin minä kannatan tuota kärjen leikkaamista pois. Ja jos se ei onnistu, niin sitten kokonaan hukkaaminen.

Minä tein kesällä meidän silloin vajaa 2vuotiaalle sen että yks kaks sitä tuttia ei vaan enää ollutkaan nukkumaan mennessä. Kun kysyi tuttia, niin sanoin vaan aina että "äiti laulaa" ja aloin laulamaan unilaulua.
Seuraavana päivänä poika jo ite sit sanoi putkeen "äiti tutti, äiti laulaa" :heart: Aika helposti siis päästiin tutista eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei onnistu luopuminen huudattamatta tuonikäiseltä.
Joten leikkaa koko tuttiosa pois ja anna tutti sitten kun pyytää tutin. Älä selittele, miksi tutti on sellainen kun on, sanot sen vaan olevan hänen tuttinsa.
Höpö höpö.
Meidän tyttö luopui tutista 2 v 5 kk iässä. Neuvoteltiin asiasta, ja sovittiin että hän saa uuden nallen jos jättää tutit Ti-Ti Nallen taloon (siellä on sellainen tuttiseinä jonne lapset voi jättää tuttejaan). Pikku materialistini jätti tuttinsa sinne mukisematta, marssi alakerran kauppaan, ja valitsi itselleen Äitinallen. Eikä tutin perään itketty yhtä ainoaa kyyneltä.

vieras
Meidän tytöltä jäi unitutti pois alle 2-vuotiaana. Leikkasin imuosan irti ja näytin, että tutti meni rikki. Ensin nauratti, mutta sängyssä alkoi itkettää. Annoin rikkinäisen tutin ja lapsi totesi itse, ettei sitä voikaan laittaa suuhun. Ekana iltana nukahti rikkinäinen tutti kädessä ja kävimme ottamassa sen pois kun nukahti, ettei vaan olisi tunkenut suuhunsa. Itkua kesti pari kolme päivää aina unille mennessä. Sanoi jo itsekin, että tutti rikki. Silloin kun rikoin yhden tutin, hetin kaikki ehjät samalla roskiin, ettei tule kiusausta heltyä lapsen itkiessä. Ap:n ei olisi ehkä kannattanut antaa periksi ja tuttia takaisin kesällä. Nyt huutaa takuulla enemmän.

vieras
itekki olin tuossa tilanteessa 3 viikkoa sitten, olin varma että ei me päästä siitä eroon.. no, nyt tutti on jääny pois. toissapäivänä löysi vanhan tuttinsa ja ihmeissään sitä vaan katteli..

Yhteistyössä