Tuteista Apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perlos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

perlos

Jäsen
08.06.2007
760
0
16
Minä menin eilen tutteja valmiiksi jo ostamaan niin eteen tuli luonnonkumi tutteja ja silikoni tutteja.. No mitä eroa näillä nyt sitten on?? ja kummat on parempia?? Hirveesti uusia ihmeellisiä asioita tulee koko ajan vastaan, onneksi voi täällä käydä kysymässä..

Mä suosittelen silikonia, meillä esikoiselle ostettiin heti silikoninen kun luonnonkumille vauva voi olla allerginen. Meillä on nytkin vauvaa varten silikoninen hankittu.
Esikoinen käytti silikonista tuttia niin pitkään et tutti jäi kokonaan pois.

Luonnonkumi on kestävämpää ja pehmeämpää ku silikoni. Ja paremmuudesta en tiiä, toiset vauvat tykkää vaan silikonista, toiset naturellista :D

Meiän poika on syöny vaan Ainun luonnonkumisia anatomisesti muotoiltuja tutteja =)

Vauvalle voi ostaa tuon silikonisen. Niinkuin perlos luonnonkuminen voi aiheuttaa allergiaa. Luonnonkumiseen kannattaa kuitenkin siirtyä, kun tulee hampaita, ovat kestävämpiä, siliokonisen saa puremalla rikki ja iitä irtoamaan paloja. Meillä kelpasi molemmat tutit, mutta pitemmän päälle nuo luonnonkumset olivat parempia, kestävämpiä, kuitenkin pehmeämpiä :)

Meillä tyttö ei huolinu muuta kuin silikonisia, yks luonnonkuminen saatiin, mut eihän se muuta ku tiputellu sitä suustaan.....ja ei kyllä yhtään silikonista saanu puremalla rikki, ei edes pientä palaa lähtemään irti, en sitten tiedä, että ovatko nuo luonnonkumiset muka kestävämpiä. Yks ainut luonnonkuminen mikä meillä siis oli, niin meni ainakin ihan hirveeseen kuntoon ja siitä lähti ihme töhnää, vaikka ei huolinu edes imemään sitä!

Neuvolasta kerrottiin että luonnonkuminen on parempi jos imettää, ja silikonia ei välttämättä edes huoli. 2-3 viikon iästä alkaen vasta kuulemma kannattaa tuttia tarjota. Tiedä sitten näistä neuvoista, aina on niin montaa mielipidettä. :/

meillä ei ole kelvannut kuin luonnonkumiset. ovat pehmeämpiä. ja mä toisen lapsen odotusaikana päätin etten opeta tuttia käyttämään, mut poika imi jo laitoksella peukalon viertä kädestään, niin pakkohan sille oli tutti antaa. et ei sitä aina voi kaikkee itse päättää

Totta, ei noihin neuvoihoin kannat tosissaan suhatautua vaan toimia tilanteen mukaan, akikkea ei voi etukäteen päättää =) Meillä myös poika kalusi jo laitoksella kätensä, joten oli pakko antaa se tutti. Aika harva lapsi enää tuttia huolii kolmenkin viikon päästä, joten jos lapsi sen tarvii kannattaa antaa jo laitoksella.

Yhteistyössä