Turvotus punktion jälkeen!?

Hei kaikki IVF-punktion kokeneet! Miten teillä masu turvotteli punktion ja alkionsiirron jälkeen? Paljonko oli folleja ja jouduitteko käymään lääkärissä oireiden pahenemisen vuoksi. Mulla menee jo hermot tämän pallomahan ja tukalan olon vuoksi. Heti jos vähänkin liikkuu esim käy postilaatikolla niin maha tuntuu vaan pullistuvan ja olo on raskas. Lievä hyperi siis on ja olen saikulla. En ollut edes hypeririskissä kun folleja oli vain 13.
Kävin pp5 ultrassa kun henkeä ahdisti ja mahan turvotus vaan tuntui pahentuvan. Nestettä oli vatsaontelossa muttei kuitenkaan vaarallisen paljon.
Miten muut olette toipuneet punktiosta? Kuinka kauan tätä turvottelua on teillä kestänyt? Mulla nyt punktiosta 10 päivää ja alkionsiirrosta 8. eikä olo tunnu helpottavan. Onneksi maha ei ole enää kuitenkaan kipeä.
Alan jo epäillä että olen vain lihonut... mut ei taida viikossa tämmönen paisuminen tapahtua..
Ei jaksa uskoa, että tää vois merkitä sitä, että alkio olis kiinnittynyt vaikka lääkäri semmoista varovasti ehdottikin.
Tsemppejä kaikille piinailijoille! =)
 
Minulla oli edellisestä ICSIstä lievä hyperi. Olo oli kuin flunssassa, vatsa arka ja nenästä vuoti verta. Onhan sinulle annettu ohjeeksi juoda paljon? Minulla helpotti oloa kun join sen 3 litraa päivässä. Toipumiseen taisi mennä kaksi viikkoa.
Minulle ei tuolloin alkiota siirretty, koska alkava raskaus voi pitkittää hyperin oireita (tai laukaista pahemmat oireet). Mutta onhan alavatsan turvotus normaalistikin yksi raskaus oire :whistle:

Toivotaan parasta :D
 

Yhteistyössä