Turvotus ja painonnousu?

En enää tiedä mitä tekisin, olen viikolla 31+3...mulla on ollu tosi paljon ennenaikaisia suppareita, joiden vuoksi ollut jo sairaalalevossakin 3 päivää, ennenaikaisen synnytyksen uhka on lääkärin mukaan suuri, riskiä lisää se että esikoinenkin syntyi keskosena rv 30.

Multa on kielletty kaikki liikunta, kotityöt ym. lepoa pitäis harrastaa suurimman osan päivästä...no tän vuoksi on turvotus lisääntyny ihan järkyttävästi, jaloissa tosi paljon ja sormissa, niin että kipeetä tekee...painokin nousee tietty sitte sen mukaan, nyt on vajaa 2 viikon aikana tullu yhtäkkiä 3 kiloa...ja syömisistä se ei voi johtua.

Tuntuu etten pysty itse kontrolloimaan tätä, turvotus paheni kun joutui luopumaan liikunnasta.

Vettä juon n. 2l/päivässä, syön joskus ananasta ja greippiä yms. mutta ei mikään tunnu auttavan.

Turvotusta on ympäri vuorokauden, jopa yöllä...ennen ei ollut.

Painoa on kertynyt jo tosi paljon (n. 15kg) ja kun olin jo alussakin pikkusen ylipainoinen, niin kiloja ei sais tulla enää...tuossakin on jo liikaa...syömisiä olen katsonut just siks että saisin pidettyä painon kurissa, mut ei auta enää sekään, kun turvotus vaan lisääntyy kokoajan ja paino nousee sen vuoksi.

Painonnousu mulla alkoi vasta rv 22 jälkeen, sitä ennen ei tullut yhtään, vaikka en pahoinvoinnistakaan kärsinyt.

Mulla on tosi surku olo tän vuoksi ja masentaa...stressiä ihan riittävästi siitä, että syntyykö tämä toinenkin keskosena. :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 10:03 Syyskuinen kirjoitti:
Heippa!
Onko sulta katottu verensokeri? Ettei oo koholla? Ja raskausdiabetes?
Jaksamista sulle ja toivotaan että vauva viihtyy hyvin kohdussa :flower:
Olen ollu sokerirasituksessa ja arvot oli ok.
 
mulla
Minulla oli turvotuksia rv 29 seutuvilla hurjasti eka raskaudessa. Silloin olin pakkolevossa sairaalassa verenpaineiden vuoksi ja join päivässä 4-5l vettä, virtsaa tuli yli 6l joka päivä. Viikossa paino laski 6kg, koska turvotukset laski huomattavasti. Minulla auttoi siis täyslepo + runsas juominen.
 
Torrakko
Minulla hiilihydraatit aiheuttavat välittömästi parin kilon painonnousun, kun syön yli 300g hiilihydraatteja. Makeiden pois jättäminen (myös peruna, vaalea leipä, pasta jne vähemmälle) auttaa jo parissa päivässä. Ja sitten tietysti se reipas juominen...
 

Yhteistyössä