Turvotus alavatsalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juli05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Juli05

Aktiivinen jäsen
30.06.2005
1 497
1
36
Onko kellään ollut turvotusta alavatsalla raskauden ensimetreillä? Mulla on nimittäin nyt pari päivää tuntunu alavatsalla painontunnetta ja maha on tosi turvonnu.Hyvä et housut mahtuu jalkaan.

....kyllä minulle ollut aina (4 kertaa:) se aika eka merkki raskaudesta :heart: Tuntuu että kun se plussa on sitten pärähtänyt testiin niin olisi samantien vedettävä ne edellisestä raskausajasta "varmuuden vuoksi jätetyt" mammahousut kaapista jalkaan :laugh:

Nytkin möhöttää alamassua......hmmmmmmm.... :p

Pyyhitäänpä tämä vanha pino pölyistä..
Eli vinkkejä kaivataan turvotuksen vähentämiseen!
Jos olisin raskaana, pistäisin mammahousut jalkaan ja olisin iloinen oireesta, mutta kun tää turvotus jatkuu ja jatkuu vaikkei olisi edes raskaana.. Apuja siis kaivataan todella.. kaikki ruokavalio/liikunta/luontaistuote tms. vinkit otetaan ilolla vastaan :D
Ja tää turvotus on siis lähinnä vatsan seudulla ja pahenee päivän mittaan.

Mulla on juuri tuota samaa turvotusta, illalla näyttää kuin olisi pitkällä raskaus, vaikkei edes plussaa ole vielä tullut. Menkkojen pitäisi alkaa aikaisintaan lauantaina..Toiveita raskaudesta kyllä on..

Helpottaa oloa, etten ole ainoa, joka tämän kanssa tuskailee, vaikka ikävä vaiva onkin :) Toivottavasti sulla menkat jää tulematta ja turvotus on vaan merkki raskaudesta :) mulla ei juurikaan ole mahdollisuutta plussaan tässä kierrossa, mutta kesällä sitten :)

Mulla on joka kierrossa ihan törkeää turvotusta. Alkaa jo oviksen jälkeen ja pahenee vaan tädin tuloa kohti, näytän ihan siltä, kun olisin jo viidennellä kuulla raskaana :laugh:

Ihan normi-PMS oire siis.

Vinkkejä: Mulla kanssa kausittain tuppaa just maha turpoomaan ihan sikana ja näytän ihan tiineeltä... Lämpimästi suosittelen ensin vaikka vaan viikoksi jättämään viljatuotteet ja tärkkelystuotteet pois (eli ei leipiä eikä muita viljatuotteita eikä perunaa, maissia yms tärkkelyspommeja) Tällä konstilla saattaa ihan se läskikin liikahtaa pois kropasta mutta auttaa todella tehokkaasti tuohon inhaan turvotukseen. Parissa päivässä saa taas itsensä tuntemaan ihmiseksi eikä vyöryväksi alamahaksi...

Aktiviat ei sitten ainakaan mulla jeesaa :D Sitä kun hietän valmiiksi turvonneeseen mahaan niin johan siitä riemu repee :laugh:

Kiitis vinkistä yrittäjä83, pitääpä alkaa testaan jos vaikka toimis mullakin :) Mulla ei oo koskaan ollut pms-oireita paitsi nyt keväällä, tais toi pari kuukautta kestänyt raskaus laukaista nää oireet..

mulla tuntuu niinku olis tennispallo mahassa, sellanen kovahko :ashamed:
täti odotettavissa viikon päästä (kp17/25 dpo 7)
mun täytyy kans kokeilla tuota viljatonta, peruunaa en syökkää ollenkaa,jos mullaki pömppis häviäis

Mä voin myös lämpimästi suositella tota vähähiilihydraattista "diettiä". Olen ite ollut sillä vajaat 2 viikkoa, ja turvotus on todellakin hävinnyt =) Muutenkin olo on ollut toooosi hyvä ja pirteä :wave:

päivitetään tänne myös eli vaihdoin viikko sitten vehnän, ohran ja rukiin muihin viljoihin ja olo on ollut loistava! turvotus katosi, väsymys katosi ja suolistokin toimii taas :D yhtenä päivänä vahingossa söin kuskusia ja heti alkoi turvotus. onko kukaan miettinyt mahdollista yhteyttä keliakiaan? mulla on ruuansulatusongelmia ollut koko ikäni, mutta koskaan ei ole lääkäri keliakiaa maininnut, kaikki muut kylläkin (laktoosi-intoleranssi, ärtynyt paksusuoli). vasta tänä keväänä aloin enemmän huolestuun, koska turvotus oli jatkuvaa. eli jatkossa testailen eri viljoja ja katson mitkä käy, keliakiatestiin en varmaankaan mene (verikoe/koepala), koska en kelan avustusta kuitenkaan hakisi.

kiitos kaikille avusta, ihanaa että saa taas elää normaalia elämää :flower:

Täällä ollaan oltu jo kaksi ja puoli vuotta vähähiilarisella... Voin myös suositella! Mutta mistä kummasta tämä mun alamahaturvotus nyt sitten johtuu? Koskaan ennen menkkoja ei ole ollut mahassa tämmöstä tunnetta. Turvotusta kyllä kauttaaltaan, kun nestettähän se hormonitoiminta kehoon kierron lopussa kerää ja suoliston toimintakin hidastuu. Mutta nyt on tosiaan ihan selvä pallo-tunne keskellä alamahaa! Housut ahdistaa. En muista, olisiko aikaisemmissa raskuaksissa ollut tämmöistä. Liekkö sitten tämäkään oire raskaudesta. Aika näyttää. Nyt kp25/28-32.

Nostelen pinoa, sillä minua myös turvottaa ihan perkuleesti. :kieh: Huomasin viime to, että aivan kuin mulla oisi ollut vauvamaha, siis ihan tyyliin 8kk raskaana. Ja siitä lähtien joka ikinen päivä.. sanoinkin miehelleni, että kato nyt tätä.. tuumas vaan, että jospa siellä oliskin uusi jälkeläinen..

vauvaahan me ollaan tässä yritetty jo hyvän aikaa.. yk6 ja yhden haamutuloksen saanut mut ei jaksanut tarrautua... tällä hetkellä kp30/28 ja herkän raskaustestin tein pe ja näytti negaa sitten loppujen lopuksi.. luulin haamuksi, mutta taisi ollakin vain viivan paikka.. nyt tosiaan enää ei löydy kaapista testejä.. joten vielä en voi testata uudelleen.. taidankin odottaa (mikäli pysyn nahoissani) pari päivää, ja jos ei sitten ala tätiä kuulumaan, niin sitten teen sen testin. Vielä ei ole muita raskausoireita.. niin paitsi finnit naamassa.. niitä ei ole mulla ollut kuin viimeksi ku odotin kuopusta..

Tää on niin piinaavaa.. vaikka minulla on kaksi aivan valloittavaa lasta; 3vuotias tytär ja 1vuotias poika, silti sitä kaipaa vielä sitten kolmatta pikkuista tähän meidän perheeseen..

Uusimmat

Yhteistyössä