Turvonnut imusolmuke niskassa/takaraivossa? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Niskassa tosi kipeä turvonnut imusolmuke. Flunssassa en ole, eikä ole edes sellainen olo, että olisin tulossa kipeäksi. Eilen ilmestyi ja tänään on vielä kipeämpi. :/

Onko kenelläkään muulla ollut tällaista ja mistä johtui?

Jos tässä muutaman päivän katsois ja sitten lääkäriin, jos ei häviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On mulla korvan alla imosolmuke joka on turvoksissa jatkuvasti. Välillä laskee. Kokeileppa kaulasta leuan alta sieltä kulmista vielä, löytyy varmaan lisää :D

Niin ja ei ne tosiaan ehkä muutamassa päivässä häviä, ainakin mulla menee viikkoja useimmiten siihen , että laskehtii. Ja sitten huomaa,että kohta ne taas nousee.

On mulla korvan alla imosolmuke joka on turvoksissa jatkuvasti. Välillä laskee. Kokeileppa kaulasta leuan alta sieltä kulmista vielä, löytyy varmaan lisää :D

Niin ja ei ne tosiaan ehkä muutamassa päivässä häviä, ainakin mulla menee viikkoja useimmiten siihen , että laskehtii. Ja sitten huomaa,että kohta ne taas nousee.

Ei tunnu kuin tuo yksi. Minä vielä "yltiöpositiivisena" heti tekemässä itselle vaikka mitä diagnooseja... :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:

Ei tunnu kuin tuo yksi. Minä vielä "yltiöpositiivisena" heti tekemässä itselle vaikka mitä diagnooseja... :D :whistle:

Nooh, ne on nuo imusolmukkeet monesti sellasia, että nousee aika pienestä syystä. Itikanpurema tai näppylä lähistöllä voi turvottaa yksittäisen imusolmukkeen. Samoin pieni haava tai allerginen reaktio...

Ei kannata googletella, sieltä tulee jos jonkinmoista synkkää sairautta sivu kaupalla, vaikka 99,99999%:sti imusolmukkeet paisuu ihan omia syitään, siis luonnollisesti tai aina ei ole syytäkään mitä itse huomaisi.

Vakavissa tapauksissa kuten nyt imusolmukesyöpä ne paiseet on kovia kuin kasvaimet ainakin, terve imusolmuke on vähän pehmeämpi ja höllyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:

Nooh, ne on nuo imusolmukkeet monesti sellasia, että nousee aika pienestä syystä. Itikanpurema tai näppylä lähistöllä voi turvottaa yksittäisen imusolmukkeen. Samoin pieni haava tai allerginen reaktio...

Ei kannata googletella, sieltä tulee jos jonkinmoista synkkää sairautta sivu kaupalla, vaikka 99,99999%:sti imusolmukkeet paisuu ihan omia syitään, siis luonnollisesti tai aina ei ole syytäkään mitä itse huomaisi.

Vakavissa tapauksissa kuten nyt imusolmukesyöpä ne paiseet on kovia kuin kasvaimet ainakin, terve imusolmuke on vähän pehmeämpi ja höllyy.

No tämä ainakin vähän helpotti. :) Takaraivossa on pitkään ollut haavauma, joka ei meinaa parantua. Eikä hajuakaan mistä on tullut.

Turvonneita imusolmukkeita aiheuttaa usein toxoplasma gondii- niminen loinen. Se on hyvin yleinen tartunta ihmisillä, mutta usein latentti, eli ei aiheuta paljoakaan oireita. AIDS-potilailla tämä loinen on suurin syy aivoperäisiin leesioihin, sillä mikäli immuunipuolustus ei kykene pitämään loista kurissa, se saa aikaan todella pahaa jälkeä. Loinen elää latentissa muodossaan solujen sisällä, joten immuunipuolustus ei kykene havaitsemaan sitä.

Yhteistyössä