Turvakaukalosta turvaistuimeen??

meillä on kohta edessä se vaihto..poika o nyt 4kk ja mitat on 8280g ja 67,5cm..on jo aika ahdasta toppapuku päällä kaukalossa olla,mut meille tulee sellanen britaxin penkki missä voi pitää jo 0kk alkaen..
 
Ammattilainen
Meillä hankittiin turvakaukaloon lämpöpussi, niin mahtuu paljon paremmin kuin toppavaatteiden kans. Muutenkin paljon näppärämpää, suosittelen kaikille. Esikoinen mahtui kaukaloon 14 kk ikäiseksi asti ihan hvyin, ja silloin painoi vajaa 9 kg. Kuopus 9 kk matkustaa vielä pitkään kaukalossa. :) Pieniä tyttöjä meillä. :heart:
 
No meillä on poika nyt 3,5kk painoa 8kg ja pituutta oisko 64cm. Meillä Gracon logico ja tosi ahdas alkaa olla. Mut onneks nyt alkaa ilmat lauhtumaan niin pärjää ohkasemmalla haalarilla automatkat. mut varmaan heti kun alkaa istumaan niin hommataan uus turvaistuin.

Onko muuten tietoa kellään että onko noista turvaistuimista olemassa ihan tuoreita testejä jossain? Hieman ristiriitaista tietoa on eri lähteissä esim. Gracon cosmic istuimesta
 
Meillä poika on ensi kuun alussa 10 kk ja mahtuu vielä turvakaukaloon (Britax/Römer Baby Safe Plus) ainakin äityspakkauksen talvipuvussa. Leveys ei ole niinkään ongelma, vaikka painoa on melkein 10 kg. Mutta kohta tulee pää yli turvakaukalon, joten ei mene enää pitkään turvakaukalo.
 
Aika jännää että tuossa testissä ei oo ku yks istuin saanu erinomaisen arvosanan ja sekin on kaukalo. Eli jos haluaa erinomaisen istuimen niin niitä ei tuon testin mukaan olekaan.

Toinen juttu tuo kasvot menosuuntaan asentaminen. Mä "järkytyin" Kun niin monet istumet on tarkoitettu asennettavaksi kasvot menosuuntaan .Alle kolmivuotiastahan ei suositella laitettavan niinpäin, kun etutörmäyksessä niskat nyrjähtää, kun pää on vielä suhteessa niin painava muuhun kroppaan. Mä en ikinä ostais istuinta jonka saa vain noin päin asennettua. Ehdottomasti selkä menosuuntaan ainakin siihen kolmenvuoden ikään saakka.
 
Me ostettiin Brio Zento istuin jota voi käyttää jo vastasyntyneelläkin mutta siirrytään siihen vasta kun tulee 9kg täyteen. Joka on varmaan aika pian kun poika on 3kk ja painaa 8kg..
Tuo istuin oli kaupan ainoo jota voi pitää selkä menosuuntaan 25kg asti, sen takia ostettiin se.
 
Mä olen kiinnittänyt huomiota siihen, että testeissä monet istuimet, jotka voidaan asentaa kumminkin päin testataan aina kasvot menosuuntaan?! Meillä on käytössä HTS BeSafe IZI kombi ja kaikissa testeissä sitä on testattu vaan naama menosuuntaan. Itseäni kiinnostaisi vähintään yhtä paljon testitulos selkä edellä törmayksestä.
 
Meillä kaukalossa painoraja 9kg eli nyt 8kk iässä kun tuo paino saavutettiin siirryttiin Graci cosmic comfort istuimeen jonka saa sekä selkä menosuuntaan että toisinpäin asennettua ja menee 25kg asti.
 
Noista turvaistuinarvosteluista kannattaa muuten lukea se varsinainen arviointi plussineen ja miinuksineen eikä pelkästään katsoa taulukosta arvosanaa - turvallinen istuin voi olla saanut huonot arvosanat asentamisen vaikeuden tms. takia ja niistä arvioinneista selviää paremmin mikä istuin kunkin perheen tarpeisiin sopii.
 

Yhteistyössä