Turvakaukaloista

Tässä joutuu varmaan taas toteamaan että hyvää ja halpaa harvemmin samassa paketissa löytää. Haluatko että kaukalo on jalustalla vai ilman. Onko jalusta isofix vai vyökiinnitteinen. Noihin kysymyksiin jos tiedät vastauksen niin valikoima supistuu aika merkittävästi.
 
Kokemuksia minulla on vain Britax baby safe plus isofisillä ja gracon Suositella voin britaxia. Britaxia on parempi kantaa kuin gracoa. Britax on myös tosi tilava. Siinä on istunu 11 kk vanha lapsi ja hyvin mahtu. Ja britax on saanu turvallisuus testistä erittäin hyvä, kun taas graco hyvä. Turvallisuus testeistä maxi-cosi oli saanu parhaimman ja se tais olla erinnoimainen.
 
Tietysti vaikkei mulla ole ollutkaan ikinä isofix systeemiä varmasti olis hyvä.
Mulle kyllä riittäis ilman tuota isofixiäkin.
Mulla ei tarvi olla kookasta istuinta,kun siinä 9kg siirrän ne turvaistuimeen.
Niin ja tiedän että paha yhtälö halpa ja hyvä.
 
Meillä on esikoisella ollut Gracon logico ja kyllä se asiansa on ajanut vaikka jos nyt lähtisin kaukaloa ostamaan niin todennäköisesti ostaisin britaxin tai maxi-cosin. Meillä ei vain nykyiseen autoon saa isofixia niin siksi päädyimme gracoon, kun sen jalustan saa vyölläkin kiinni. Ilmeisesti tuon britaxinkin telakana kyllä nykyään saa vyökiinnitteisesti. Graco on tosiaan aika painava ja meillä (samoten serkulla) on ollut sitä vikaa että meinaa jumittaa kiinni jalustaan. Meillä poika oli tosi isokokoinen ja kaukalosta/vöistä loppui säädöt siinä 8kk iässä. Me kyllä otettiinkin turvaistuin käyttöön jo heti sillon 5-6kk iässä. Onhan tuo graco aika lelumuovinen kun vertaa esim. maxi-cosiin. Meillä tuo graco on kuitenkin pikkukakkosta odottelemassa joten ihan asiansa ajaa.
 
Meil on käytössä Brion Primo turvakaukalo, joka on todettu hyväksi.. Esikoisella oli Gracon istuin, mutta se oli jo itsessään tosi raskas. Tää Brion turvakaukalo on kevyt kantaa ja mahtuu pieneenki autoon. Erikseen saa ostaa sen isofix-jalustan, jonka saa myös normi vöillä kiinni.. Meillä on tuo jalusta myös ja todettu niin käteväksi... Eli ollaan oltu erittäin tyytyväisiä tohon Brion turvakaukaloon!!!!suosittelen siis sitä!!
 
Suosittelen todella lämpimästi Maxi-cosin kaukaloa. Sen jalustan saa muuten sekä vöillä että isofixillä kiinni, sitä vaan ei missään kerrota. Meillä on tällä hetkellä vöillä kiinni, kun nykyisessä autossa ei ole isofixiä. Tarkoitus on kuitenkin hankkia isofix-auto. Tulee vaan sitten toivottavasti pikkukakkosen käyttöön, nimittäin pikkumies on pian vuoden ja pitää siirtyä haikein mielin turvaistuimeen.

Maxi-cosi on kuitenkin loistava kaukalo monessa mielessä, turvallinen, hyvät kankaat, tosi hyvänmallinen, jalusta on tosi näppärä, hyvät vyöt, hyvä pienennin vastasyntyneille, erittäin iso kaukalo: meidän yli 75 senttinenkin vielä mahtuu sinne. Halpa se ei valitettavasti ole... Mutta jos tilaa Saksasta, niin sitten saa kohtuuhintaan.
 
Minä myös suosittelen Maxi Cosia. Olemme olleet valtavan tyytyväisiä. Meillä Hondaan sai tuolla Iso-Fix -kiinnityksellä telakan. Kaukalo on tosi näppärä kliksauttaa kiinni telakkaan.

Minun kauttani saat Maxi Cosi Cabriofixin saksasta hintaan 134,90? + postikulut 18?. Voin tarvittaessa auttaa tilaamisessa. Jos kiinnostaa, mailaa annamarleena@gmail.com
 
Ainakin vielä viime viikonloppuna (kuten myös muutamaa viikkoa aikaisemmin) oli Vantaan Lastentarvikkeessa Maxi-Cosin muutamaa väriä hintaan 100 ?. Halvallakin voi saada laadukasta, jos osuu hyvä tarjous vastaan. =)
 
Meillä Britax baby-safe vyökiinniitteisenä, ja oli tosi pitkäikäinen, poika meni yli 1 vuotiaaksi siihen. Vöillä kiinnitettynä vie autosta vähän vähemmän tilaa, tietysti kiinnittäminen kestää joitakin sekunteja kauemmin. Jos ajaa paljon lyhyttä matkaa jalustallinen hyvä vaihtoehto.

Kannattaa huomata että isofix kiinnitteinen jalusta ei ole yhtä turvalllinen vöillä kiinnitettynä. Siinä saa vaan sen kiinnityksen näppäryyden. Isofixillä jalusta kiinnittyy tukevasti suoraan auton runkoon, toisin kuin vöillä.
 

Yhteistyössä