V
Vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bb:Alkuperäinen kirjoittaja Simsalabim:Jos sekä sinä että miehesi olette 170/190 senttisiä, ja on oletettavaa, ettei vauvastakaan tule ihan minikokoista, niin suosittelen, että otatte turvakaukalon lainaan vakuutusyhtiöltä tai neuvolasta tai MLLltä. Meidän sälli mahtui kaukaloon vain 4 kk ja kaukaloa ei käytetty päivittäin, joten turhaan hankittiin sekin uutena. Käytössä oli Gragon Logico-S joka on aivan normaalin kokoinen kaukalo.
Minä olen 170 pitkä ja mies 190 ja saimme todella pienikokoisen vauva, eikä muutenkaan vanhempien koosta voi päätellä vauvan kokoa.
Meillä oli käytössä Brion kaukalo jota voin kyllä lämpimästi suositella. Ei mitään pahaa sanottavaa. Kevyt kantaa ja markkinoiden paras kantokahva. Muuta miinusta en keksinyt kuin että ostaessamme ei ollut vielä ainoitakaan rattaita joihin sen saisi. Lapsi mahtusi kaukaloon varmasti vieläkin (nyt 1v 1kk ja normaalikokoinen), mutta meillä oli sopimus liikkeen kanssa että palautamme vuoden sisällä.
Ystäväperheellä on käytössä Cragon kaukalo, eikä siitäkään ole valituksia kuulunut. Tykkäävät varsinkin tuosta travelsystem-ominaisuudesta. heilläkin käytettiin kaukaloa vuoden ikäiseksi.
Britaxistakaan en ole haukkuja kuullut. Sen sijaan Maxi-Cosia en ostaisi. Hirvittävän hintainen telakan kanssa ja vuoden kuluttua kankaat ovat ihan hirvittävässä kunnossa. Asioimme siis myymälässä jossa he hyvittävät kaukalosta ostettaessa uuden turvaistuimen ja myyvät sitten eteen päin näitä alle vuoden vanhoja käytettyjä. Britaxit ja Briot olivat kuin uusia, mutta maxi-cosit todella nukkaisia ja jopa haalistuneita. Turvallisuustesteissä noissa ei juuri ole ollut eroa. Kaukaloa ostaessa kannattaa kyllä miettiä niitä vaunuvalintoja myös ja sen mukaan päättää istuimesta.
Jos miettii hintaa ja lapsen turvallisuutta niin kannattaako niitä lapsia tehdä? Ainahan voi toki hankkia Anttilasta "turvallisen" istuimen...
Ja mitä kankaan haalistuminen vaikuttaa istuimen turvallisuuteen? Jos 10 tyyppiä käyttää samaa istuinta niin todennäköisesti istuin on jo aika rajun näköinen. Itse en edes suostuis tälläiseen vaihtoon; ikinä et tiedä onko istuin kolaroitu vai ei!!! Ihmiset on nykyään niin ahneita....