Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
suomessakaan ei siis oo mitään lakia mitä paskaa saa myydä turvatuotteena??
no onko kellään kokemusta Hauck merkistä? Löysin hyvännäköisen ja turvallisen oloisen kaukalon nettisivulta, mutta mikähän toi merkki sit on olemassaan?
Suomessa on laki, mitä saa myydä turvakaukalona tai -istuimena. Jos tuote on joskus läpäissyt viranomaisten laissa määritellyt ECE44 testit, sitä saa myydä ja se täyttää jonkinlaiset perusvaatimukset. Juuri siksi esim. autoliitot tekevät viranomaismääräyksia vaativampia testejä, jotka julkaistaan autoliittojen ja kuluttajaviranomaisten toimesta. www.autoliitto.fi ja www.kuluttaja.fi sivuilla. Tottakai turvakaukaloiden kuten periaatteessa kaikkien tuotteiden kohdalla on hyviä ja huonompia tuotteita, joita saa myydä. Hinta usein kertoo myös laadusta. Näin se vain on. On sitten ostajan harkinnassa ostaako hyvän vain huonomman, mutta laillisen tuotteen.