Turvaistuinten paikka kaksiovisessa autossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Vaikka järjestely olisi mikä, niin miten ihmeessä laitat molemmat lapset yhtäaikaa autoon? Joka tapauksessa jompi kumpi joutuu odottamaan sen aikaa kun laitat toisen kiinni ja eikös eniten joudu odottamaan jos toinen on vielä toisella puolella autoa etupenkillä.

Minäkin koittaisin saada molemmat lapset jotenkin takapenkille tai sitten etsisin toisenlaisen auton ja parkkipaikan.

Toisenlaisen auton etsiminen tarkoittaisin auton ostoa... Puolen vuoden takia ei kuulosta järkevältä eikä ekologiselta ratkaisulta, kun kerran laina-auto olisi käytettävissä.

Ja lapset laittaisin niin, että pienempi joka on joka tapauksessa sylissä koko matkan autolle käveltäessä, olisi edelleen sylissä, kun avaisin isommalle kuskin puoleisen oven. Isompi osaa kyllä mennä itse istumaan penkkiinsä. Sitten laittaisin pienemmän penkkiin ja kiinni. Ja ennen kuin menen itse ajamaan, niin sitten isomman kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Vaihtoehto 2, kun pienemmällä http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/kiddy_comfort_pro_2008/

Muuten hyvä, mutta niskat nurin nokkakolarissa...

Kokemustako?

"+ Pieni kuormitus sekä etu- että sivutörmäyksessä"
Kannattaa katsoa ne videot...

Vaihtoehtosi numero 1 toimii kuin junan vessa. Turvallisuuden kannalta ehdottamasti paras eikä käytettävyydessäkään ole muuta hankaluutta kuin aikuisen kulku takapenkille, ja kyllä se onnistuu sieltä kuskin puolen ovesta sinne "ristikulmaankin".

No, tätä pitää vielä kokeilla käytännössä, mutta mielikuvissani en saa sitä onnistumaan millään :D Kun ei tuo pienempi itse osaa mennä siihen istuimeen, joten mun pitää siis lapsi SYLISSÄ pungeta sinne takapenkille ja laittaa lapsi istuimeen. Eli mitkään kurkottelut EI auta. Ja edelleen siis tuo vanhempi lapsi odottelee siellä kadun varressa sen aikaa. Ja ei, muuta parkkipaikkaa ei ole kuin kadun varsi.

Äääh, elämä on paljon helpompaa autottomana :D

Vaihtoehto 2, kun pienemmällä http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/kiddy_comfort_pro_2008/

Muuten hyvä, mutta niskat nurin nokkakolarissa...

Kokemustako?

"+ Pieni kuormitus sekä etu- että sivutörmäyksessä"
Kannattaa katsoa ne videot...

Huoh... Kuinka monta kertaa tästäkin täytyy jauhaa... EuroTest (Suomessa Autoliitto) testeissä ei testata kaularangan venymää lainkaan. Eli jätetään testaamatta juuri se vaaratekijä jonka vuoksi alle 3v lasten tulee matkustaa selkä menosuuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vaihtoehtosi numero 1 toimii kuin junan vessa. Turvallisuuden kannalta ehdottamasti paras eikä käytettävyydessäkään ole muuta hankaluutta kuin aikuisen kulku takapenkille, ja kyllä se onnistuu sieltä kuskin puolen ovesta sinne "ristikulmaankin".

No, tätä pitää vielä kokeilla käytännössä, mutta mielikuvissani en saa sitä onnistumaan millään :D Kun ei tuo pienempi itse osaa mennä siihen istuimeen, joten mun pitää siis lapsi SYLISSÄ pungeta sinne takapenkille ja laittaa lapsi istuimeen. Eli mitkään kurkottelut EI auta. Ja edelleen siis tuo vanhempi lapsi odottelee siellä kadun varressa sen aikaa. Ja ei, muuta parkkipaikkaa ei ole kuin kadun varsi.

Ei ei.. tarkoitin sitä että pienempi etupenkillä ja isompi takana.

Ahaa, mä olen aina luullut, että toi lausahdus "toimii kuin junan vessa" tarkoittaa sitä, että joku EI toimi... :D

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vaihtoehto 3, vähän vaivaa siihen nähden että molemmat lapset matkustaa turvallisesti.

No, toki me tätäkin kokeillaan jahka tuo auto saadaan tänne, mutta mahdottomalta tuntuu omissa mielikuvissa tuo ajatus.

Ahaa, mä olen aina luullut, että toi lausahdus "toimii kuin junan vessa" tarkoittaa sitä, että joku EI toimi... :D

Ehei, juuri junan vessa toimii aina, siis se vanhanaikainen malli. Suora reikä kiskoille on niin yksinkertainen laite ettei se voi mennä rikki =)

Vaihtoehto 3, vähän vaivaa siihen nähden että molemmat lapset matkustaa turvallisesti.

No, toki me tätäkin kokeillaan jahka tuo auto saadaan tänne, mutta mahdottomalta tuntuu omissa mielikuvissa tuo ajatus.

Kaikkeen tottuu, eikä tässä elämässä olekaan tarkoitus päästä aina helpoimmalla.

Kaikkeen tottuu, eikä tässä elämässä olekaan tarkoitus päästä aina helpoimmalla.

Ei nyt olekaan helppoudesta niinkään kyse, vaan mahdottomuudesta. Mutta ei siinä, kokeilemme tätä varmasti. Auto vain oikeasti on niin pieni, että hyvä kun aikuinen yksinään - saatika lapsi sylissä - mahtuu tuonne taakse punkeamaan.

Lähes kaksivuotias kiipeää varmasti kyytiin itsekin, mä oon kulkenut tosi tosi pienellä riisikipolla kolmen lapsen kanssa ja tiedän ettei se voi olla mahdotonta.

OK, en jaksa väitellä. Kokeilemme tätä toki :)

Lähes kaksivuotias kiipeää varmasti kyytiin itsekin, mä oon kulkenut tosi tosi pienellä riisikipolla kolmen lapsen kanssa ja tiedän ettei se voi olla mahdotonta.

OK, en jaksa väitellä. Kokeilemme tätä toki :)

Ei tarvii väitellä, mä en vaan tajuu siksi :)

Miksi istuimeen laittaminen mahdotonta jos selkä menosuuntaan pienemmällä?

Meillä isompi kuskin takana turvavyöistuimessa, pienempi ollut vänkärin takana selkä menosuuntaan viime kevääseen asti, 2v käännettiin toisinpäin istuin ja siellä ovat edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Vaikka järjestely olisi mikä, niin miten ihmeessä laitat molemmat lapset yhtäaikaa autoon?

Saanko kysyä, miten laitat _yhtäaikaa_ 2 lasta 4oviseen autoon? :whistle:

No tämä oli juuri se pointti kun ap sanoi että pitää saada molemmat yhtä aikaa, eikä toinen voi odottaa... Yritin nimenomaan sanoa, että eipä se onnistu missään tilanteessa niin että molemmat heittää kerralla.

Vaikka järjestely olisi mikä, niin miten ihmeessä laitat molemmat lapset yhtäaikaa autoon?

Saanko kysyä, miten laitat _yhtäaikaa_ 2 lasta 4oviseen autoon? :whistle:

No tämä oli juuri se pointti kun ap sanoi että pitää saada molemmat yhtä aikaa, eikä toinen voi odottaa... Yritin nimenomaan sanoa, että eipä se onnistu missään tilanteessa niin että molemmat heittää kerralla.

No yhtäaikaa nyt tarkoitti sitä, että kumpikaan ei joudu odottamaan ulkona, kun toista kiinnitetään. Ja tuolla aiemmin sanoin, että tuo isompi osaa sinne istuimeensa itse kiivetä ja voi siinä sitten odottaa sen aikaa kun laittaisin pienempää kiinni (jos olisi siis edessä). Mutta jos pienempikin tulee taakse selkä menosuuntaan, niin silloin tuo isompi lapsi ei yksinkertaisesti MAHDU istumaan vielä omassa istuimessaan, kun minun ja pienemmän lapsen pitää pungeta siitä isomman istuimen editse sinne takapenkille jne. jne.

Tajusiko kukaan pointtia :D

Miksi istuimeen laittaminen mahdotonta jos selkä menosuuntaan pienemmällä?

Tuossa autossa kun "ihan aikuisten oikeasti", juuri ja juuri mahtuu aikuinen punkemaan itsensä sinne takapenkille, niin saatika se että sinne pitää pungeta lapsi sylissä.

Yhteistyössä