Turvaistuimista!!!???

  • Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti
????
Kaikissa tuntuu olevan joko isofix tai sitten jotkut ihmeelliset takakiinnitysvyöt. Entäs kun meidän autossa ei ole kumpaakaan näistä mahdollista käyttää?

Kaikki tuntuu olevan tehty autojen uusimmille malleille vissii..
 
"a.p"
Meillä on niin pieni vielä että ehdottomasti haluan selkä menosuuntaan-istuimen. Tai siis parashan olisi jos sitä voi sitten kääntää.

Täytyy mennä liikkeisiin kysymään mutta typerältä vaikuttaa kun monissa tyssää kiinnitykseen.
 
Just meinasin sanoa samaa kuin Lokki. Eli niillä "takakiinnitysvöillä" istuin asennetaan selkä menosuuntaan. Meidän Gracossa on myös ne ja istuin onkin ollut aluksi selkä menosuuntaan.

Ne vyöt laitetaan kiinni edessä olevan penkin alle, esim. kiskoihin joissa se etupenkki on kiinni. Miten tämä ei onnistu teidän autossa?
 
"a.p"
Just meinasin sanoa samaa kuin Lokki. Eli niillä "takakiinnitysvöillä" istuin asennetaan selkä menosuuntaan. Meidän Gracossa on myös ne ja istuin onkin ollut aluksi selkä menosuuntaan.

Ne vyöt laitetaan kiinni edessä olevan penkin alle, esim. kiskoihin joissa se etupenkki on kiinni. Miten tämä ei onnistu teidän autossa?
No mä olen sit varmaan ymmärtänyt niistä kuvista väärin :D niissä näyttää et se laitetaan lattiaan johonki klipseihin kiinni.

Myönnän tyhmyyteni :D
 
vierass
[QUOTE="a.p";29432050]No mä olen sit varmaan ymmärtänyt niistä kuvista väärin :D niissä näyttää et se laitetaan lattiaan johonki klipseihin kiinni.

Myönnän tyhmyyteni :D[/QUOTE]

Ne klipsien vastakappaleet laitetaan kiinni johonkin sinne etupenkin alle, vaihtelee autoittain. Jossain laitetaan hihnat penkin kiinnitysten ympäri, joissain on penkin kiskossa kiinni lenkit, mihin saa laitettua ne vastakappaleen sisältävät osat ja joissakin voi olla lattiassa kiinnikkeet. Mutta ne tulee istuimen mukana.
 
"a.p"
Ne klipsien vastakappaleet laitetaan kiinni johonkin sinne etupenkin alle, vaihtelee autoittain. Jossain laitetaan hihnat penkin kiinnitysten ympäri, joissain on penkin kiskossa kiinni lenkit, mihin saa laitettua ne vastakappaleen sisältävät osat ja joissakin voi olla lattiassa kiinnikkeet. Mutta ne tulee istuimen mukana.
Mutta ne siis saa joka autoon. Meillä on vasta 8 kuukauden ikäinen ja ei meinaa enää mahtua kaukaloon. En todellakaan halua vielä laittaa häntä kasvot menosuuntaan :)

Kiitos vastauksista :)
 
vierass
[QUOTE="a.p";29432146]Mutta ne siis saa joka autoon. Meillä on vasta 8 kuukauden ikäinen ja ei meinaa enää mahtua kaukaloon. En todellakaan halua vielä laittaa häntä kasvot menosuuntaan :)

Kiitos vastauksista :)[/QUOTE]

Rohkeasti vaan johonkin lastentarvikeliikkeeseen katsomaan istuimia ja kyselemään, miten ne kiinnitetään. Yleensä siellä on joku penkki, mihin niitä saa kiinnikin, että näkee ne kiinnitykset.
 

Yhteistyössä