Turun seudun odottajat loppuvuosi 2013

viimatar mä en usko että ne neuvolassa tietää tilanteen. Tosin en ole myöskään varma onko pelkopoli sulle oikea paikka, siellä käsitellään kuitenkin vain synnytystä. Pelkopolin kautta voi päästä psykiatrille mutta sinne menee kuulema masennuksesta kärsivät. Tuolla oli paikalla synnytyslääkäri, josta ei mun mielestä ollut mitään apua. Mitä se oikein voi mistään tietää kun tulee paikalle kun lapsi on tulossa ulos ja lähtee pois kun toteaa että kaikki ok. Kätilöstä tuolla oli enemmän hyötyä. Mutta sinuna soittaisin huomenna neuvolaan ja vaatisin päästä jonnekin juttelemaan.
 
viimatar: Olen tuisku83 men kanssa samaa mieltä että pelkopolilla ei sinua pystytä auttamaan. En silloin itsekään sieltä saanut apua koska siellä oli kätilö eikä se voinut ymmärtää minun pelkoani. teki vaan tutkimuksia ja määräs lisä tutkimuksiin, mut ei ne tutkimukset minua helpottanut kun todettiin et kaikki on kunnossa.
Mutta luulis et turussa olisi tosiaan mahdollista tälläisissä tapauksissa päästä psykologin kanssa keskustelemaan. Toivon sinulle voimia tämän raskaan asiasi kanssa ja toivottavasti sinulla olisi joku jolle puhua ja joka ymmärtäisi sinua.
 
Täällä on vietetty vappua rauhallisesti kotona: eilen oli ohjelmassa pizzaa ja kuohujuomaa (pommacia ;)) ja tänään ajateltiin käydä vapputorilla pyörähtämässä. Ihanaa, kun ei ole eilisen jäljiltä yhtään pää kipeänä. Monesti kun varsinkin noiden opiskelijavappujen jälkeen on vähän ollut :D Lisäksi saan poksua tänään.

Hyvää vappua kaikille! :heart:

Na-dene ja pieni 9+0 *poks*
 
Meilläkin on ollut suhteellisen rauhallinen vappu. Eilen käytiin lakituksessa ja syötiin sitten pizzaa kotona parin kaverin kanssa. Tänään oltiin koko perhe isovanhempien ja kavereiden kera TYYlikkäällä piknikillä. Oli tosi hauskaa, ja ilma oli mitä ihanin :) Nyt täytyy löhötä ja sulattaa vappuruokia, huh miten tuli syötyä :D

Mulla on vähän flunssaa ja kurkku kipeä. Täytyy ottaa rauhallisesti, vaikka se on kyllä tosi vaikeaa tuon pienen vipeltäjän kanssa. Onneksi mulla on loppuviikko vaan tenttiin lukemista, niin voin maata sängyssä opiskelemassa ja lepäämässä lapsen ollessa hoidossa.
 
meilläkin oli rauhallinen vappu. oltiin kavereiden luona grillaamassa ja tyttö oli mukana :) tultiin tytön kanssa ajoissa kotiin, mut mies jäi vielä hetkeks juhlimaan. tänään ollaan käyty anopin luona syömässä ja kertomassa raskausuutiset. hyvin ne sielläkin otettiin vastaan :) kohta tästä uudesta tulokkaasta tietääkin sitten koko miehenpuoleinen suku ;)

täälläkin poksuu tänään 9+0!!
 
Minäkin hyppään porukkaan mukaan. Täällä näkyy olevan tuttujakin =) Epa_88 :wave:

Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013

Mulla on kaksi lasta edellisestä liitosta (-00 ja -02) ja nykyisen miehen kanssa 10 kk ikäinen ja nyt siis jouluvauva tulossa :)

Barbbis 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tervetuloa Barbamamalle :)

Siiri, ei tuo ex-työnantajasi tosiaan mistään välkyimmästä päästä ole ollut. Jos koeajasta ei ole sovittu, ja jonkun henkilön pistää pihalle ilman irtisanomisaikaa, niin se on jo itsessään laitonta – vaikkei koko kuviossa edes olisi raskautta. Hyvä kuitenkin, kun sulla oli työpaikka odottamassa, toivotaan että se firma pysyy pystyssä.

Kävin tänään ultrassa, jossa tarkistettiin, onko kohdunkaula pysynyt kiinteänä ja kiinni. Se näytti ihan hyvältä, samoin pikkuinen oli kunnossa. Hän on kirinyt kasvussa jo neljä päivää edelle (np-ultrassa oli kaksi päivää edellä). Lääkäri sanoi, että hyvä kun sikiö kasvaa, mutta tietysti aloin heti miettimään miksi se kasvaa niin nopeasti. Aina sitä jää jokin vaivaamaan… :)

Ärsyttävin tieto oli, että istukka on (edelleen) osittain kohdunsuun päällä. Jos tulee mitään vuotoja, niin täytyy lähteä heti sairaalaan. Onhan sillä istukalla aikaa liikkua sivuun vielä vaikka kuinka, pitää vain toivoa, että kaikki menisi hyvin. Juuri kun hysteerisin vessapaperin kyttäys alkoi olla ohi, niin nyt se alkaa taas…

Rakenneultraa odotellessa, sinne on vielä reilu kolme viikkoa aikaa.

Chestel 17+3
 
Heippa! :) Mä jo kerran kirjoittelin, mutta se viesti hukkui johonkin, ja nyt en enää edes muista, mitä silloin kommentoin :/

Facesta on taas ollut puhetta. Osaiskohan joku sellaisen ryhmän perustaa? Salaisen siis, niin ettei se näy kellekään ulkopuolisille. Jotkut täällä jo mieluusti kai liittyisivät, ja voihan porukkaa siirtyä sinne sitä mukaa, kun se tuntuu itsestä hyvältä? :)

Mä oon nyt ollut reilun viikon töissä pitkästä aikaa ja on kyllä ollut kivaa, mutta kyllä sitä huomaa, että ei sitä ihan missään elämänsä kunnossa ole.. Päiväkodissa sijaistaessa meinas selkä huutaa hoosianna siitä kaikesta kykkimisestä. Oli pakko ottaa tukivyö käyttöön, se hiukan auttaa.

Ihanaa, kun kevät tulee, on tuota takatalvea tuossa jo ollutkin!! :) Mulla on rakenneultraan enää 2,5vkoa.. Ja sitä ennen vielä sokerikontrollineuvola. Ja kesäkuussa sitten jo kela-neuvola ja mahdollinen toinen sokerirasitus. Äkkiä tää aika menee.. :) Toisaalta välillä tuntuu, ettei etene mihinkään.

Erityisiä vaivoja ei ole ollut, tuota selän kipuilua ja pitkästä seisomisesta/kävelystä aiheutuvaa mahan "painamista" lukuunottamatta. Liikkeitä en tunne vieläkään (luulin tunteneeni joitakin n.3vkoa sitten, mutta en enää sittemmin). Onneksi on tuo doppleri :)

Mites muuten, syöttekö te kodin ulkopuolella mitään salaatteja, luotatteko siihen, että on hyvin pesty? Entä majoneesit? Söittekö perunasalaattia vappuna? Hamppoja hesellä? Mä en oikein osaa päättää, että mitä linjaa noiden kanssa pitäis vetää..

Voi vitsit, Hoikallahan taitaa olla jo ihan kuukauden päästä h-hetkikin käsillä -hurjaa ja jännää! :) Joko jännittää?

Nimia 18+4 (17+4)
 
Hoika / 41v / 4. / 11.6.
Tuisku 83 / 30v / 2. / 27.6.
Tuul1a / 26 / 1. / 26.7.
Epa_88 / 24v / 2. / 30.7.
Victoria78 / 34? / 2.+3. / 13.8.
Paalia / 18v / 1. / 24.8.
viimatar / 32 / 3. / 26.8.
Metuva / 31v / 1. / 8.9. Piikkiö
DaenerysStormborn / 29v / 1. / ?.9.
Micaela / 27v / 1. / 20.9.
Nimia / 32v / 2. / 29.9.
Chestel / 30v / 1. / 7.10.
Laala / 28v / 2. / 15.10.
Maisa80 / 33v / 4. / 31.10. Kaarina
zubzub / 29v / 1. / 31.10.
Kesalka / 37v / 1.+2. / 4.11.
Ms. Moneypenny / 35v / 2. / 5.11. / ympäryskunta
Siiri35 / 35 / 3. /17.11.
Lumimyrsky / 27v / 2. / 25.11.
Marianne / 27v / 2. / 27.11. / ympäryskunta
Torvelo 1 / ? / 4. / 30.11./ Lieto
Minnie85 / 27v / 3. / 3.12. / ympäryskunta
Na-dene / 27v / 1. / 4.12.
jen_ni / 26v / 3. / 4.12.
Barbamama35 / ikä 38 / 4. lapsi / 29.12.2013


Oiskohan tuohon nyt päivitetty kaikki? :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin mä en siis ainakaan osannut perustaa sitä ryhmää, kun ei ollut ketään siihen liitettävänä. Ehkä joku ois viisaampi? Mä oon niin surkea kaiken teknisen ja muunkin kanssa :/ Mutta voisin siis liittyä kyllä, jos joku sais sen pystyyn :) Ja muistelen ainakin n.5 sanoneen, että vois jo pikkuhiljaa liittyä :)
 
Nyt on Jenni perustanut sen fb-ryhmän, eli hänelle (tai ehkä mulle) yksityisviestillä oman fb-profiilinsa linkkaamalla tai kertomalla oikean nimensä ja valokuvasta jonkun tunnistusavun voi ryhmään päästä :) Mieluusti varmaan kuitenkin niin, että on ensin täällä esittäytynyt ja kirjoitellut, vai mitä olette mieltä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
joo mulle tai nimialle, ei oo väliä kummalle :) ja sovitaanko, et jos on tuttuja niin ei kerrota ulkopuolisille mitään ryhmän tietoja tai jäseniä yms.? ainakaan ellei toinen niin halua? mäkin oon vielä niin alussa, et en oo kertonut vielä töissä enkä kavereille niin haluaisin hoitaa sen itse enkä juorujen kautta.. ja mieluusti ryhmään vaan aktiivisia kirjoittajia, ei sellaisia jotka vaan lukee muiden juttuja, vai mitä? :)
 
Joo, musta tällaisessa paikkakuntaketjussa on todella tärkeää, ettei ryhmässä puhutut asiat leviä, eikä juoruta kanssaodottajista! Ja oisko se ihan väärin, että toivottaisiin, että olisi ollut täällä kaksplussan puolella vähintään vaikka parisen viikkoa ja kirjoittanut sinä aikana usemman viestin, tyyliin yli 5, mielellään enempikin, eikä ihan vain paria..? Oisko se kohtuutonta? Siinä vähän huomaisi, että olisiko sitä sitten aktiivinen toisella puolella..
 
Barbamama Onnea tätäkin kautta ;) :heart: Ihan mahtavat uutiset!

Mä mielelläni liittyisin fb-ryhmään, siellä tulee muutenkin pyörittyä enemmän ja tykkään privaatimmasta jutustelusta :)

Huomenna nlalääkäri vihdoin ja viimein.

Epa ja Bingo 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
Heippa! :)
Laittakaahan, jookosta, tänne viesti, jos olette laittaneen yksäriä mulle, niin tajuan mennä etsimään.. :) Ja tosiaan, mielellään siis fb-ryhmään tullaan jutustelemaan, eikä vain lukemaan muiden juttuja, eikö niin? :D Ja siksi siis toive, että olisi täällä jo useamman, mieluusti 5-10 viestiä kirjoitellut :)

Koitan huomenna ehtiä katsomaan, mistä nuo yksityisviestit oikein löytyvät, nyt täytyy lähteä nukkumaan!

Nimia
 
Kiitos Epa_88! :heart:

Mäkin tulisin mielelläni sinne fb-ryhmään, mutta koska vasta liityin niin odotellaan sitten se pari viikkoa ;)

Samaa mieltä kyllä olen siitä ryhmään kirjoittelusta. Mieluummin kirjoittelee toisten aktiivisten kanssa vaikka porukkaa olisi vähemmän kuin niin, että suurin osa on hiljaa ja lukee vain toisten juttuja.

Varhaisultra ja ensimmäinen neuvola varattuna! Vähän jänskättää onko siellä elämää.

Barbbis 5+3
 
nimia:laitoin sul viestin en kyl tie menikö oikein kun oon vähän huono tälläisissä asioissa.
Niin reilun kuukauden päästä on laskettu aika, mut en oo sitä pahemmin edes ajatellut et päivä kerrallaan mennään ja voinnin mukaan. Mul on tytöt mennyt seitsemän päivää yli et kai tää syntyy siin juhannuksen kieppeil. Sain viime syksynä töis kuulla et oon sellainen rentotyyppi( en tie mist ne sellaisenkin olivat keksineet), mut maailmaa kokeneena ja nähneenä mitä sitä turhaa jännittämäänkään.

Tosta ulkona syömisestä. Olen aikaisemmin nauttinut ulkona syömisestä, mut nyt muutenkin on ollut ongelmia syömisessä kun vain kevyt maistuisi ja kun tuo yks herää potkimaan kun syön, niin menee ruokahalu. Nyt olin vappuna syömässä ulkona ja täytyy sanoa et kyllä se piristi. Et ei kannata ottaa turhia paineita vaan luottaa et he ovat ammattilaisia ja pesevät vihannekset hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Barbamama35
Hyvää toukokuuta kaikille!

FB-ryhmä kuulostaa hyvältä, kunhan tosiaan jutut pysyy salaisina ja ryhmän sisällä. Itse en ole raskaudesta julkisesti mitään ilmoitellut enkä varmaan ilmoitakaan ennen kuin lapsi on syntynyt, jos silloinkaan. Ihan kaikkea en halua maailmalle jakaa =) Koitan laittaa yksäriä kunhan ensin löydän, että mistä sellaisen saa laitettua :D

Täällä odotellaan jo malttamattomana kesälomaa. Enää kolme viikkoa töitä ja sitten pääsee kesälaitumille :p. Jään tosiaan siitä sitten ennen juhannusta suoraan äippälomalle eli töihin palaan joskus vuonna 2014. Hui!

Supistuksista olen kärsinyt hieman viime aikoina. Kivuliaita ne eivät ole, mutta ilkeitä muuten. Neuvolalääkäri onneksi tarkisti kohdunsuuntilanteen ja kaikki toistaiseksi hyvin. Joudun kuitenkin Streptokokki B-testiin, koska kyseinen tauti aiheuttaa supistuksia.

Energinen keskiraskaus taisi jäädä vain haaveeksi. Väsymys on nykyään älytöntä. Vappupäivänä nukuin kahdet päikkärit, vaikka yöunet olivat normaalit. Toivottavasti saan edes jotain aikaiseksi tämän viimeisen kolmanneksen ja loman aikana. Ainakin suunnitelmat ovat suuret.

Syömisestä: Itse käytin maalaisjärkeä noiden syömisten kanssa. Tarkka pitää olla muttei liiallisuuksiin kannata mennä. Murehtimista löytyy kyllä vaikka millä mitalla matkan varrella, joten ylimääräistä stressiä ei kannata itselleen muodostaa mistään. Hampurilaisia kannattaa välttää jo muutenkin kuin majoneesin takia, ainakin jos painoa tulee samalla tavalla kuin itselleni :p.

Tuul1a ja Mötkö 28+2
 

Yhteistyössä