Turun linkki-kirppis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä asiakkaat vois katso peiliin,luulevat että saa tehdä mitä tahansa,avataan pakkauksia,kakarat leikki leluilla joita ei osteta,tavarat heitetään minne sattuu.pennut saa rääkyä mielin puolin. omistajat kovalinja vaan, aiheesta huudatte. suosittelen!!!!!ps,aina olen löytänyt jotain ostettavaa.

Mua aina naurattaa se läski muija kassalla, liian pienet rintsikat ja kaikki läskit pursuaa liian pienistä (pinkeistä/valkoisista) vaatteista. Näyttää kuin hällä ois neljä tissiä :D

On ihan järkttävää kuulla aikuisen ihmisen arvostelevan noin toisen ulkonäköä. Tätäkö opetat lapsillesi?

Minusta on järkyttävää kuulla kaupassa ja kaduilla, kuinka äidit lastensa kuullen arvostelevat toisten ihmisten ulkonäköä. Juuri sillä tavalla lapset oppivat kiusaamaan ikätovereitaan. Juuri lainattu ihminen varmaankin lukeutuu näihin ihmisiin. Todella surullista.

Itse en koe aiheelliseksi arvostella toisen ulkonäköä julkisesti. Jos joku ulkonäköseikka painuu negatiivisesti mieleeni, niin pidän sen omana tietonani. On järkyttävää, että lainattu äiti tekee sen. Positiivisista puolista kerron toiselle aovoimesti ja minusta on ihanaa antaa toiselle positiivista palautetta. Minusta ihminen saa pukeutua miten vain. Oma pukeutumistyylinikin on mieleenpainuva ja haluan ehdottomasti ihmisten pitävän omana tietonaan, jos pukeutumistylini häiritsee heitä. Viihdyn näissä vaatteissa ja kuljen ne päällä ylpeänä. Toivon, että linkkikirppiksen väkikin kulkee oman tyylinsä mukaisissa vaatteissa välittämättä toisten mielipiteistä.

Olen käynyt linkkikirppiksellä usein. Minusta myyjät ovat pukeutuneet muodikkaasti ja en ole kiinnittänyt huomiota myyjien rintoihin (miksi ihmeessä olisin?). Minusta myyjät pukeutuvat asikaspalveluun sopivasti ja on ilo ottaa heiltä hyvää palvelua vastaan.

karmar

Pari vuotta sitten oli ihan tuottoisa paikka myyjän näkökulmasta. Nettosin noin 300e viikon myynnistä. Viime viikolla olin taas myymässä ja saldo alle 100e. Lisäksi tavaraa oli kadonnut tai varastettu sekä rikottu. En mene enää.

Joskus kävin paljonkin, kiertelin pari kertaa viikossa kaikki Turun kirppikset. Mutta kun lähes joka kerta se ilkeä nainen seurasi minua kun kävelin loosien välissä ja tutkin tavaroita. Ihan saattoi metrin päässä tulla monta sellaista käytävä-väliä. Ei kauheasti siinä uskaltanut enempää kattoa tai ainakaan kokeilla.

Yhesti olin mennyt sovituskoppiin sovittamaan jotain mekkoa/paitaa mutta jäin hetkeksi peilailemaan itseäni sovariin ennenkuin aloin riisumaan. Yhtäkkiä tämä täti riuhtaisi verhon auki ja siinä se sitten kattoi vaan... Varmasti näki että olin siellä kun tarkoituksella seisoin niin että kengät näkyy siitä verhon alta jne. Ei anteeksipyyntöä, ei mitään pahoittelua, kääntyi vaan pois ja jäi siihen lähelle muka tutkailemaan jotain tavaraa. En alkanut sovittelemaan vaan tulin sitten pois sovarista. Tunsin itseni häväistyksi. Siinä ulkopuolella sitten sanoi vihaiseti että pitää muidenkin päästä sinne sovityskoppiin! Ei siinä ulkopuolella ollut ketään odottamassa. Hyvä etten alkanut itkemään..

Kerran kassalla kun jonotin että voisin ostaa löytämäni hienon uuden halvan vauvojen potkupukuhaalarin (joku 1€), alkoi tätä täti siinä vaihtamaan hintaa! Sanoi ettei niin halvalla myy sitä kun oli uusi ja jotain merkkiä, laittoi hinnaksi muistaakseni jotain 5€. En ostanut ja lähdin tyhjin käsin pois. Sitten kiroo seuraavalle kuinka nuo (teiniäidit? Näytin teiniltä ja olin raskaana . 7-8kk, mutta olin reilusti yli 20v.) olettavat että saavat kaiken ilmaiseksi! Sadatteli siinä sitten että ei uutta, hintalapullista merrkihaalaria todellakaan myydä eurolla!

Kerran kyselin vapaasta loosista, niin suorastaan huusi että nyt ei ole vapaana, etkö näe? Heillä kun on kiirettä... Vastasin järkyttyneenä "okei.." Ja sitten tämä täti alkoi kovaan ääneen kertoa kuinka heillä nuoret maksavat loosit sitten viikoittain etukäteen kun eivät halua jäädä miinukselle jos ne eivät maksakkaan..

Kerran täti suuttui minulle kun ostin jonkun tavaran joka maksoi muistaakseni ehkä korkeintaan euron, minulla oli vain parinkympin seteli. Alkoi todella todella vihaisesti huutamaan että minun pitää joko ostaa enemmän tavaraa tai käydä siinä, muistaakseni Siwassa, vaihtamassa rahaa pienempään. Huusi siinä päin naamaa että ei kukaan osta heiltä vaan eurolla tavaraa kun siellä on niin paljon kaikkea.. En sitten ostanut sitä tavaraa kun en voinut kahenkympin setelillä ostaa ja siinä pitää huutaa ja nolata kaikenkansan edessä.
Jos heillä ei olisi ollut vaihtorahaa tarpeeksi, olisi voinut sanoa "Anteeksi, mutta meillä ei ole vaihtorahaa tarpeeksi, voisitko käydä vaikka Siwasta vaihtamassa pienempään?" Vaikka kyllä heillä oli, näin kun avasi kassan (seuraava asiakas maksoi) ja siellä oli paljon rahaa seteleinä ja kolikoina. Siinä se sitten seuraavalle asiakkaalle supisi kuinka ne (minä) vaan tulee tänne ja meinaa ostaa leikkirahalle, kuinka hän jää siinä niiin tappiolle.. En jäänyt kuuntelemaan loppua...

Se on kyllä selllainen paikka että jos välttämättä haluat lähteä tuntemattomien ihmisten nolattavaksi ja nöyryytettäväksi monien tuntemattomien ihmisten edessä, niin mene sinne vaan. Itse en mene enää koskaan.. Ja toivon etteivät muutkaan mene.

Mä en kyllä ihan ymmärrä...Puhutaanko m samasta kirpputorista? Pääskyvuoressako tämä Linkkikirppis on? Sielä on kahvio...Joku mummo myy aina munkkeja siinä kassan läheisyydessä..

Olen ulkopaikkakuntalainen ja käyn kyseisellä(?) kirppiksellä kolme-neljä kertaa vuodessa. Minua on aina palveltu hyvin ja ystävällisesti. Viimeksi sellainen vanha pieni kuiva nainen jutteli paljonkin siinä kahviossa meidän juodessa kupposta kuumaa.

Hinnat on vaihtelevia suurestikin, mutta niin on monella muullakin kirppiksellä, ei se henkilökunnan syy ole.
Omituista että näin eri kokemuksia voi olla yhdeltä ja samalta kirppikseltä! :O

Joo kyllä me puhutaan samasta kirppiksestä. Varmasti täti osaa palvella asiakkaitaan hyvin, jos on sen näkösiä asiakkaita keistä on hyötyä (ostavat paljon, rahakkaan näköisiä yms) mutta jos olet nuori, opiskelija, yh tms niin varmasti saat paskaa niskaasi...

Ja jos tämä "päätäti" on jossain muualla käymässä, saattaa kassallakin olla hetkellisesti parempi palvelu.

Mun on pakko kysyä, että onko noiden 2011 kirjoitettujen viestien naiset muka edelleenkin siellä töissä?

En oo koskaan saanut mitenkään huonoa tai töykeää palvelua, vaikka olen nuori enkä näytä rahakkaalta ja välillä lähden sieltä tyhjin käsin tai jonkun miniostoksen kanssa. Yksi myyjistä vaikuttaa vähän "sosiaalisesti kömpelöltä", mutta ei silti törkeältä. Ihan mukavaa smalltalkia pälätetään joka kerta..

Onko myyjien kokemukset edelleen samoja, mitä tuohon varastettuun/rikottuun tavaraan tulee? Mun pitäis jostain saada kirpparipaikka, oon miettinyt tätä Linkkiä ja paria muuta Turun kirpputoria.

Ihan paska paikaaaaaa !myyjät ei arvosta asakaita ,otavat merkki vaatteet oma huonen ja sanovat ulkomalaiset varastaa ,minun vaatteet myös on varasettu loosesta ,mietin ilmoita turun sanomat tai joku muu sanomalähti ,ei voi olla samonen paikat ! Omistaja ja tyter voi mene vankilan työhiin huuda siellä :)

Yhteistyössä