Nyt on kyllä pakko kirjoittaa tänne, sen verran ottanut päähän se yksi myyjä, ilmeisesti nyt sitten omistaja jutuista päätellen.
Menin kysymään kolme viikkoa sitten paikkaa sieltä ja tämä "palvelualtis" kauppias totesi kiukkuisesti ettei yhtään vapaata paikkaa ole, että jonoon vaan. Otti sentään yhteystiedot mutisten Sain pari viikkoa sitten jonotuksen jälkeen soiton tältä nuorimmalta myyjältä, että yksi loossi olisi vapaa.Kysyi olenko ollut ennen ja vastasin olleeni joskus aikaa sitten. Sen kummemmin selittämättä käski tulla parin päivän päästä. Olin jo aiemmin ostanut hintalaput ja laitoin kamat valmiiksi kotona.
Tullessani kirppikselle oli siellä hirvittävä jono, niin kuin aina (en tiedä johtuuko ikäneitojen omanlaisesta hissuttelusta) ja kello läheni kuutta jolloin se menisi kiinni.Ajattelin äkkiä vieväni tavarat paikoilleen, kun ihmisiäkään ei kuljeksinut enää loossien välissä.Menin sen jälkeen ilmoittautumaan ja tämä ämmä alkoi huutaa mulle naama punasena, miten tyhmä mä olin ja vein ensin kamat. Että nyt on kassat kiinni ja jos joku nyt jo ostaa niitä mun tavaroita, menee ne jonkun muun piikkiin!Että enkö mä tiedä että ensin tullaan avaamaan tili ja vasta sen jälkeen viedään tavarat. Selitin nätisti, että tullessa oli niin kauhea jono, etten olisi sen jälkeen enää ehtinyt laittaa tavaroita paikoilleen. Olin niin shokissa siitä huutamisesta, etten tajunnut sanoa, että miten ne nyt sitten edes voisi ostaa niitä liian aikaisin jos kassat on kiinni.Siihen kohtaan tuli tämä nuorempi rouva ja rauhallisesti kysyi multa, että onko mulla tasaraha.Ja oli. Sitten hän otti rahat ja sanoi, että laitetaan siihen sopimukseen tieto, että olen maksanut ja he tilittävät sen kassallle aamulla. Toinen ämmä jatkoi kiukuttelua ja teki sopimuspapereita koko ajan räyhäten.
Ajattelin, että hyvinpä alkoi.Sen jälkeen hän karjui, että tavarat haetaan viikon päästä ja tilitys on vasta seuraavana aamuna. Ajattelin, että ihme juttu, muualla saa rahat heti.Mutta myöntelin sitten vain.
Joka kerta siellä käydessäni tämä hirviö teki töitään vihaisena ja suorastaan pelottavana.Vaikka ostinkin jotain, oli hän yhtä kamala.
Kaikkein pahin tapahtui kun kahden viikon päästä menin hakemaan tavaroitani.Ilmoitin mennessäni loossiiini hakevani numerolla se ja se tavarani. Sitten emnin seur. aamuna hakemaan tilitystä ja lottovoittina oli taas tämä haukka siellä. Hän antoi ensin ne viikon aikana saamani rahat ja sitten alkoi vaatia multa 28 e. Olin ihan äimänä, ja sanoin jo maksaneeni viime kerralla ja etsin kuumeisesti kuittia. Hän vain vänkäsi, ettei ole mainintaa ja vaati rahaa. lopulta selvisi, että vaati seuraavan viikon loossihintaa. Sitten helpotuin ja sanoin, etten aikonutkaan enää varata uutta viikkoa. Sitten hän alkoi huutaa miksen ollut 2 päivää ennen peruuttanut sitä, ettenkö ole lukenut sääntöjä.Ensinnäkin mulle ei niitä tullessa annettu, koska silloinkin keskityttiin huutamiseen, enkä huomannut niitä jälkeenpäin vaatia.Kerroin sen rauhallisetsi. Hän huusi, että sen 6 e jos ei peruuta.Kaivoin alistuneena sen 6 e, sitten hän vatti 12 e, koska oli jo 2 pv mennyt.Multa meinasi itku tulla. En todellakaan tiennyt asiasta ja olin muutenkin koko ajan hillitty enkä purnannut tai huutanut takaisin.Sinne meni suurin osa sen viikon tienesteistä.Hetken jo ietin otanko sitten vielä kolmanne viikon, kun melkein puolet jo pitäisi maksaa.Mutta päätin, etten todellakaan enää tähän käärmeenpesään tule.
Miksei asioita voi ilmoittaa nätisti?Näki ihan varmaan mun hädän, kun jouduin maksamaan sakkoja. Helvetti, ite olen sairaanhoitaja,eli palveluammatissa ENKÄ KOSKAAN OLE TÖYKEÄ TAI ILKEÄ POTILAALLE!!!Ei tulisi mieleenkään, vaikka miten välillä hermostuttaisi. Miten tollaen peto saa toimia siellä.Onkohan myöhäiset vaihdevuodet tai vikaa hermoissa tai jotain.Onhan asiakkaissakin varmasti välillä hankaliakn tapauksia, että voi olla ärysttävää palvella.Mutta eikös se ole heidän työnsä ja yrityksensä.Ja se että itse olin koko ajan ystävällinen.Ei olisi kannattanut. No jos ei muuta oppinut, niin ainakin olla menemättä enää.Huono palaute kun useimmiten menee eteenpäin.
Samana päivänä menin Turussa toiseen kirppikseen varaamaan loossin ja oli kuin olisi tullut eri maailmaan ja aikakauteen!