Lisäys matkakertomukseen... jos meinaatte Puolaan mennä, niin varautukaa "juutalaisiin" kyykyttäjä-tullivirkailijoihin. Turussa riitti, et sanottiin et käsimatkatavaroissa on vettä vauvalle ja ruokaa. Näkyihän se läpivalaisussakin. No niin... takaisin tullessa Gdanskin kentällä piti juoda Meeryläisen tuttipullosta todistaakseni, et se oli vettä, ruokapurkit (joita oli pari jäljellä laukussa) piti esitellä, samoin kuin irrotettu ja laukkuun laitettu vyö, jonka otin pois ettei turvaportit piippais. Isännällä oli tyttö rintarepussa... hänen piti ottaa tyttö pois ja hänelle tehtiin käsikopelointi, ettei vaan olla huumekuriireja... VOI JESSUS!
Mitähän mulla oli tänne asiaa... unohtui, kun aloin paasaamaan. No, ainakin se, et Meeryläinen osaa nyt kontata muutamia "askelia".
Ai niin... VIB, enkös mä tyttöä sulle povannu... Mulla kyllä oli "poikamaha", vaikka tyttö sit tulikin. Ei erottunu takaapäin eikä edes laskeutunu ennen kuin synnytyksessä. Ei voi tietää, mut eikös se oiskin kiva, kun olis yks molempia?
Äläkä sä Pinkee sure, vaikka sen Kalevin saisittekin (me Myyn kans povattiin näin tossa yks päivä kun oltiin vaunuilemassa), yhtä ihana se tulee olemaan kuin K:kin. Eikö vaan Myy, VIB ja Sssalla?