Turun äidit II

Pitkästä aikaa kirjoittelen, en ole oikein ehtinyt =)

Meille ei erikoisempia kuulu, päivät menee nopsaan pojun kanssa touhutessa. Olen kaivanut kellarista esiin vauvelin vaatteet ja ne odottelevat nyt pesua. Osa Vernerin pikkuvaipoista lähtee kiertoon, olen tehnyt pikkuiselle uusia jonkun verran ja liuta on vielä keskenkin, kun ei aikaa ompeluun oikein tunnu löytyvän. Mulla on taas edessä TYKSin osastolla ainakin yksi päivä, kun sokerirasituksessa oli kaksi poikkeavaa arvoa. Saan kyllä itse pidettyä arvot kurissa kotona, ei ole sokerilientä tapana kauheasti juoda aamupalaksi normaalisti:) Mutta katsotaan riittääkö omaseuranta vai tarttenko lääkitystä.

Vernerin nukuttamisen kanssa on tullut vähän "ongelmia" jos niin voi sanoa... nukahtaisi pelkästään syliin edelleen. Muuten tuossa ei ongelmaa ole(mielelläni olen syliin nukuttanut kun on niin helppoa), mutta kun havahtuu sitten sängyssään niin on aivan raivona, että miksi mut on tänne yksin jätetty...Silloin tällöin käy tuuri ja nukahtaa myös itsekseen, mutta näin käy ehkä parina iltana viikossa. :headwall: Silloin kun ei osannut vielä seistä niin nukahti ihan nätisti omaan sänkyyn. Onni on kyllä että yöheräilyjä ei ole juurikaan, vaan nukkuu tosi sikeästi koko yön tai jos vähän havahtuu, niin nukahtaa uudestaaan ilman että mun täytyy nousta. Luksusta!:)

Puhuitte tapaamisesta, perjantainako? Me voitaisiin kanssa tulla. Klo 13 pitäisi sopia, ehtii poika nukkua päiväunetkin.


:)
 
hyvää kesää kaikille :) jos tätä voi nyt vielä kesäksi kutsua :) en oo niiiin pitkään aikaan mitään kirjoitellu ja yritin hiukka tossa lukasta mitä tänne kuuluu :)
meillä on muutto edessä hirvensaloon kesäkuun alussa..ketään sieltä päin??
Lilli on nyt sitten sellaiset 1v ja 3kk.Tyttö kasvaa niiin nopeasti.
Mitäs tänne nyt sitten kuuluupi?? kaikilla "kesä" lähteny hyvin käyntiin??
 
ainiin ja nyt kun ollaan muuttamassa teen pientä inventaariota noista lillin vanhoista vaatteista eli jos jollain on halua ostaa, ni voi kysästä.eli lähtee siitä koko 50 ja päättyy nyt sitten 74.kaikennäköstä löytyy jos vaan kiinnostusta on. mut multa voi sit kysellä :) pääasiassa h&m:n vaatteita ja sit jotain lindex:n ja mukulamestan vaatteita.
 
Seikkis huomenna klo 13? Siinä on Kupittaan paviljonki vieressä, josta saa murkinaa ja hoitotasokin löytyy invavessasta. Kävin siellä kaverin kans viime viikolla ja ainakaan kahden maissa ei silloin ollut ruuhkaa. Syöttötuoleja tais olla neljä, jos porukalla siellä käydään. Keittolounas ainakin on hyvä hinta-laatusuhteeltaan, kun sisältää salaatin, jälkkärin ja kahvin. Lounaslista täällä http://www.maijalaine.net/paviljonki_menu.htm .

Tänään meni päivä jo ihan normaalisti, eilen meillä oli känkkäränkkä käymässä, ei luonnistunu sit mikään. Mikään ruoka ei menny alas kuiin pari lusikallista kerrallaan ja sit alko sylkeminen. Tosi hauskaa... Liekö unikoululla jotain vaikutusta vai jostain muustako johtui...?

No joo, näkymisiin huomenna!
 
Hei vaan kaikille,
kerronpa meidänkin reissukuulumisia! On ollut oikein mukavaa ja lomaisaa, ruoka on ollut hyvää ja K kilttinä. On osoittautunut mitä parhaimmaksi matkavauvaksi! Rytmiäänkin on sopivasti vaihtanut sillä tavalla, että ottaa kolmet pienet päiväunet ja menee vasta kymmenen jälkeen nukkumaan, joten voidaan illalla olla syömässä ihan myöhäänkin. kaikki on olleet tytöstä jotenkiin ihastuksissaan, ja kun on niin isin näköinen, niin kreikkalaiset kaivajat antoivat lempinimen 'Markoula'. Hellettä ei ole toistaiseksi ollut, noin 23 astetta ylimmillään, mutta eihän tuo ole varsinaisesti haitannut. Uimaan ei ole menty vielä, eihän tuo vesikään ole mitään hirveän lämmintä toistaiseksi. Ehtinemme, kun vielä puolitoista viikkoa ollaan. Valmiita vauvanruokia täällä on aika huonosti, tosi suppea valikoima, ja pitäisi saada itsestään irti sen verran että keittelisi jotain kasvissoseita, mutta jotenkin on mennyt niin lomatunnelmissa, että ei ole vielä saanut aikaiseksi. Tuoreita mansikoita ja kirsikoita on toki jo tytöllä maistatettu, ja ovat saavuttaneet hyväksynnän, joskaan tuo ruokahalu ei noin yleisesti ole ollut mitenkään huipussaan taas kerran. Koko yläien onkin jokseenkin turvoksissa, siitähän se selitys taas kerran löytyy.

Hauskaa puistoilua! :wave:
 
Ei saa pinkee tulla tänne lietsomaan mun matkakuumetta ! Kauhea hinku maailmalle, vaikka Liettuaan tai Puolaan kesällä, saa katsoa mitä tuo mies on asiasta mieltä :D .
Mutta huomenna joo, yhdeltä siinä jäätelökioskien nurkilla !
 
Heips!

Minäkin pääsin pikaseen lueskelemaan kuulumisia ennen kun haen Ellan puistotäti puistosta. En tiedä miten opettasin Elsalle että sun kuuluu nukkua tämä aika niin on äitillekkin aikaa. Toisaalta tässä se aina menee lepposasti ruokaa tehdessä.

Me ei tänään päästä on jo toiset treffit sovittu iltapäivälle. Ja jossain välissä pitää saada Ella nukkumaankin. Mutta keittolounas ja hoitopöytä ja puisto lähellä ja hyvää seuraa, kuullostaa niin houkuttelevalta että mites ensi viikon treffit? Mikä päivä sopisi? To baby bio se meidän ainut ohjelma ens viikolle :) Ja seuraankin saa liittyä :)

Pitää hakea se puistolainen syömään ja nukkuu. Mut toiv. ens viikolla nähdään.

Täälläkin kateutta suuresti lomasta! Vanhenpanikin kokeilivat vielä kinuta meitä mukaan lähtevät myös lomalle ensi viikolla. Mutta jos ylimääräistä rahaa olisi niin heti tietty. Mut nyt täytyy vaan pari kolme vuotta kärvistellä ja säätää kaikki mahdollinen siihen tulevaan rakemnnus projektiin. (Tai lähinnä olla törsäämättä.) Kai sillä loma rahallakin saa sit vaikka jo takan. Mun täytyy nyt vaan osata ajatella se niin vaikka hinku maailmalle on tosi kova...

Nähdään!
 
Moro (joka on kreikan vauvaa tarkoittava sana!)

Meillä se vaan loma jatkuu ja kelit paranee. Itse kävin uimassa tänään ensi kertaa, K vain varpaita kasteli. -vesi on varmaan noin 20-asteista.

Ei muuta kummempaa mutta mulle on tullut kamala neliöliinakuume. Täytyy varmaan lainata sieltä sinisestä onnista ensi töikseni ja testata sen sopivuus meille. eipä silti, hyvin on täällä kyllä pärjätty rengasliinalla ja sattareilla. rannallakin oltiin monta tuntia tänään, K varjossa viihtyi ja nukkui rattaissaan. tissiä välillä bikiniliivin välillä annoin. miehelle sanoin että ei tämä voi olla näin helppoa... murrosiässä varmana kostautuu jotenkin :eek: :LOL:
 
Pitipäs tulla raportoimaan ja "mainostamaan"... Tästä mammasta houkuteltiin just Tupperilainen, joten kippoasioissa oon käytettävissä toistaseks. Saa nähä miten homma lähtee käyntiin.

Ei tässä muuten ihmeempiä... Toivotaan kivoja ulkoilusäitä, niin päästään taas puistoilemaan. Nyt on ollu vähän kurjan viiletä ja tuulista, mutta jospa se pian kesäsemmäks muuttuis.

Jätkä on lahjetakiainen... Kummallisen vaivalloista tuo hampaiden työstäminen, mutta onhan niitä melkosta vauhtia tullut. Varmaan sen takia vaivaa niin paljon, kun on useempi samaan aikaan tuloillaan. Kovasti ootan puhkeemista, että edes vähäks aikaa helpottais. Rytmikin kun on nyt muuttumassa ja taitaa päikkärit vakiintua nyt siihen yksien unien taktiikkaan.
 
Jaahas... kiukkuliisalla oli syy. Huomattiin eilen illalla, et ensimmäinen ylähammas oli puhjennut ja tänä aamuna neljäs alas. Eipä ihme, kun on vähän kiristänyt...

Vai saatiin sut Myy sit kuitenkin houkuteltua kipporinkiin... Alahan sopia jo esittelyitä niin et jää tappiolle. Pianhan sun omat kutsutkin on, täältä vaan kaikki tutut ja kumminkaimat kans mukaan. Ja mulle sit edustajahintaan kaikkea kivaa :kieh:

Jos tuo sää nyt pysyis kohtuullisena niin taidetaan lähteä pottaostoksille. Alkaa jo ärsyttää kun joka päivä sataa.

Hei muuten, missä Mansikka luuraa? Vielä olis aurinkolasejakin jäljellä jos P:lle ne haluat.

Vitsi, mä olisin halunnu leffaan, mut mulla on hammaslääkäri just silloin. Jos meinaatte sen jälkeen kokoontua johonkin niin voin tulla ellei pää ole turvoksissa...
 
Niin juu hei, kun on se leffakin... Onko ketä menossa? Me voitas varmaan kans raahautua sinne, kun ollaan muutama missattu sairastelujen takia. Kahvilla vois käydä sen jälkeen jossain.

Oliskos ketä kiinnostuneita tuleen meille kaffelle sunnuntaina 8. kesäkuuta? Mä emännöin ekaa esittelyäni. Pistäkää vaikka yksäriä, niin tiedän sit ketä on tulossa paikalle. Jos sit jollain on jotain muuta ku laktoositonta diettiä, niin siitä olis kiva saada infoa kahvileipiä ajatellen. Tapaamiseen voin ottaa esitteenkin mukaan, jos joku haluu tilata, mut ei pääse esittelyyn.

Toivottavasti ei menny mainostamisen puolelle... :whistle:

Viime yö oli melkosta hulinaa taas.. Poika ei meinannu nukahtaa ja sit heräs ku ite oltiin kömpimässä unille. Oli pakko ottaa viekkuun, kun muuten ei rauhottunu. (ei kylläkään itkeny, kitis vaan) No, siinäkin sitten mukelsi, välillä köllötti ihan rauhassa ja taas mukelsi. Sit miehen herätessä oli taas ihan pirtee ja mä ihan taju pois... Pistin omaan sänkyyn ja menin ite takas nukkumaan (kello siinä vaiheessa 6.30) ... Sinne sitten hetken päästä asettu nukkumaan, kun en seuraks ollukaan. Ysin maissa noustiin ja yksien päikkäreiden taktiikalla jatkettiin... Ruhtinaallisen puol tuntia nukku, joten nyt on hyperaktiivinen touhuaja. Tulee pitkä ilta... |O

Mansikan kuulumisisa olis kiva kuulla... Kuten myös muiden hiljaiseloa viettäneiden.

Jahas... Pitää poikaa paimentaa, kun ei millään meinaa pysyä pois lintuja häiritsemästä.
 
Täytyy miettiä tuota kippokerhoa, ei meillä kyllä millekään oikein ole tarvetta ... Mutta jos sieltä sittenkin löytyisi jotain tuikitarpeellista, kuten esimerkiksi se ylistetty salaattilinko :D .
Torstai kävisi meille, ei kyllä leffaan tulla mutta kahviseuraksi voitaisiin lyöttäytyä.
Mihis mennään turisemaan ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaita:
Mihis mennään turisemaan ?
Jos sää sallii, niin olisko joku terassillinen kahvila kiva? Mulla ei niitä tiedossa ole, mutta mielenkiinnolla kävisin testaamassa. Jos sää on kurja, niin vois nähdä vaikka Forumin pallolla ja siirtyä siitä sitten jonnekin sopivaan kahvilaan... Vai onko jollain joku kiva paikka mielessä?
 
:attn:
Onko ketään tulossa huomenna miittiin ? Me ainakin tapitetaan sitten Forumin pallolla yhden aikaan, leffahan alkaa yhdeltätoista ja kestää käsittääkseni tunnin ja kolme varttia.
Eli yhdeltä luulisi että kiireisimmät olisi Forumissa, päätetään siitä sitten mihin mennään kahvittelemaan.Ennakko-ehdotukseni on Aula Cafe, se ulko-osa jos vaan Luoja suo aurinkoa.

1v. neuvolassa käyty vaikka varsinainen synttäri on vasta yhdeksän päivän päästä.Surettaa jo valmiiksi että vauvasta tulee taapero, toisaalta sitä ei jaksa odottaa että tuo kävelisi itse paikasta toiseen ja osaisi jo itse ilmaista mitä tahtoo. Äitin pikkuvauva :heart: !
Mittoina 76cm ja 11200gr eli kolmessa kuukaudessa tullut painoa lisää 370gr ja pituutta 3,7cm.Keskikäyrällä kasvaa, paino edelleen +10 mutta sekin käyrällä jyrkästi alaspäin.Kaikki testit onnistui, neiti ei vaan ollut tyytyväinen istumaan sylissä vaan halusi tutkia kaikki neuvolan sopukat ja mikäs siinä konttaillessa kun päivän viimeisellä ajalla äiti saikin sitten tädin kanssa höpöttää ummet ja lammet :D .

Huomiseen :wave: !
 
Mulla on se hammaslääkäri klo 12 mut jos ei tartte puuduttaa, niin saapunemme paikalle. Ei viitti kuolaposkena ihmisten ilmoilla olla enempää kuin bussimatkan verran. Mut heitän viestillä ellei tulla, niin ette turhaan odottele. Tasan yhdeksi ei välttämättä ehditä silti.
 
Heippa!

Sain houkuteltua sinkku ystäväni jota en ole nähnyt pitkään aikaan mukaani babybioon. Kiva nähdä, ja kiva että on toinen käsipari mukana tyttöjen kanssa. Mutta sieltä jostain edestä meidät luultavammin löytää niin toki seuraan saa aina liittyä :)

Treffeistä sen jälkeen en tiedä. Täytynee kysellä mitä suunnitelmia hänellä leffan jälkeen. Voinhan kuitenkin yllättää ja ilmestyä pallolle. Mutta luulen että mennään ystäväni kanssa jonnekkin vaihtaa paremmin kuulumisia. Nähdään ehkä ainakin leffassa jos joku tulossa.

Voikaa hyvin!
 
Me ei tulla huomen ku Nita on saanu jostain kauhean yskän, ja Nita on ollu tänään melkeen koko päivän sylissä joten se kertoo ettei oo terve ku eihän toi mun touhu typy pysy paikallaan hetkeekään. Mut seuraavalla kerralla sitten =)
 
Moi! Meil käy mikä vaan päivä puistoiluun, ei oo täl viikolla sen suurempii suunnitelmii. Helpointa se puistoilu ois ainakin meijän kannalta, pitäis olla semmonen paikka mis ois puisto ja kahvila vierekkäin, mut mistäköhän semmosen paikan löytäis?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nitsku:
pitäis olla semmonen paikka mis ois puisto ja kahvila vierekkäin, mut mistäköhän semmosen paikan löytäis?
Eikös seikkiksessä ole kahvila? En o koskaan käynyt, mut sellanen mielikuva mulla on. Tietääkö joku paremmin tai muita vaihtoehtoja?
 
Kiitoksia tosiaan viimeisestä!
Meille käy loppuviikosta mikä vaan päivä, vaikka sitten tuo Myyn ehdottoma torstai ja esim. Seikkis sopii vallan mainiosti.Siellähän on se kesäkahvila mutta se käsittääkseni aukeaa vasta kesäkuun alussa eli ensi viikolla.Toki siinä on se jäätelökioski nyt jo auki :p .
 
No hei... oltiinhan me edelliskerrallakin kahvila/ravintolassa... Kupittaan paviljonki on ihan lähellä mitä tahansa Seikkiksen puiston osaa, ellei sen oma kahvila vielä ole auki.
Meille käy kans torstai, oisko puoliltapäivin hyvä? Onkos Pinkee ja K tulossa, olis salaattilinko odottamassa...
Näkymisiin!
 
Mekin varmaan tullaan mukaan tapaamiseen. Taitaa olla melkein kaksi kuukautta mennyt viime näkemästä, ja viestistä. Torstai käy myös meille.

Kiva kuulla, ettei meitä olla ihan unohdettu. :) Ja meeryläinen, ota aurinkolasit mukaan, jos teillä vielä on sellaiset ylimääräisinä. Voidaan niitä yhdessä ihmetellä.

Niin paljon on elämä ehtinyt viedä eteenpäin etten tiedä mistä aloittaisin. Ehkä PikkuPimun kuulumiset on kiinnostavimpia. :) Hänelle tuntuu kuuluvan oikein hyvää. Alhaalle on tosin tulossa kolmas hammas ja se on tänään hieman kiusannut.

Konttaaminen ei vieläkään onnistu. Voi olla tämä taito opitaan vasta huomattavasti myöhemmin. Tuen kanssa kävely sujuu kuitenkin kovaa vauhtia. Taaperokärry on jostain syystä hieman pelottava, mutta ("potku")autolla hän osaa edetä. Muita "pelottavuuksia" ovat mm. ilmapallot ja vaaleat miehet. :) Selviä sanoja ei vielä ole tullut, mutta muuta ääntä sen sijaan reilusti. Muut lapset, varsinkin oman kokoiset, ovat aivan mahdottoman kiinnostavia. Myös jääkaappimagneetit ovat kovassa suosiossa!! Ruoka maittaa hyvin, varsinkin kaurapuuro. Klöntit ruuassa joutuvat välillä (aika useinkin) pois syljetyiksi. Potta on otettu meillä ahkeraan käyttöön. Pimu viihtyy siinä niin hyvin ettei välillä halua ollenkaan pois. Tuotoksiakin on tehty siinä runsaasti ja vaippoja kuluu vain muutamia päivässä. Parhaina päivinä on ollut kaikki vaipat kuivia! Oli siis todella hyödyllistä ommella lisää vaippoja ja ostaa isot kasat kalliita kankaita. :whistle: No, niistä voi sitten aikanaan ommella pikkuisia vaippoja seuraavalle vauvalle, jos näitä joskus tulee lisää. Siinä taisi tulla kaikkein olellisimmat tai ainakin päälimmäisenä mielessä olevat asiat. :)

Pinkeän loma-viestittelyt kuulostivat niin houkuttelevilta, että huomasin tuossa eksyneeni matkatoimistojen sivustoille. :) Etelänloma tai loma arjesta tekisi kyllä hyvää. Anna sitten, Pinkeärouva, meille muille kunnon vinkit, kuinka matkustaa "vauvan" kanssa, kun palaatte takaisin. Täällä ainakin odotellaan lisää lomakuulumisia. :)

mansikka ja Pihla, melkein 10kk
 

Yhteistyössä