Turkulaisia (tai ex semmosia) paikalla?!?!?!?!

Täällä olisi yksi pääkaupunkilainen jolla on mahdollisesti edessä muutto turkuun, niin olisi kiva kuulla sen paikan + ja -
Turku on paikkana ihan totaalisen vieras mulle (mitä nyt ruisrokissa kävin viime kesänä) eli en tiedä yhtään missä olisi hyvä asua sun muuta. Kaikki mahdollinen tieto tänne, kiitos :)
 
Kiva täällä on asua, ja kohtuullisemman hintaista kun pk-seudulla. Minne kouluun sä menet opiskelemään lähihoitajaksi? Vois sit paremmin miettiä mukavaa asuinpaikkaa lähistöltä :)
Itse välttelisin Laustetta, Varissuota, Runosmäkeä, Pernoa, Pansiota ja Halista (mutta pian joku tulee kuitenkin ko. paikkoja puolustelemaan)
 
Kiva täällä on asua, ja kohtuullisemman hintaista kun pk-seudulla. Minne kouluun sä menet opiskelemään lähihoitajaksi? Vois sit paremmin miettiä mukavaa asuinpaikkaa lähistöltä :)
Itse välttelisin Laustetta, Varissuota, Runosmäkeä, Pernoa, Pansiota ja Halista (mutta pian joku tulee kuitenkin ko. paikkoja puolustelemaan)
Sitä mä olenkin kattonu, että siellä on asuminen ihan ilmaista verrattuna tänne espooseen. Siis mä opiskelen täällä espoossa jo (valmistun 12/2011) niin pitäisi anoa jonkun näköistä siirtoa jonnekkin sinne turkuun missä siellä nyt sitten ikinä se koulu/koulut on. Sitten yksi kriteeri asuinpaikalle olisi, että se olisi lähellä keskustaa, tai ainakin hyvien kulkuyhteyksien päässä kerta en omista autoa.
 
e
Kiva täällä on asua, ja kohtuullisemman hintaista kun pk-seudulla. Minne kouluun sä menet opiskelemään lähihoitajaksi? Vois sit paremmin miettiä mukavaa asuinpaikkaa lähistöltä :)
Itse välttelisin Laustetta, Varissuota, Runosmäkeä, Pernoa, Pansiota ja Halista (mutta pian joku tulee kuitenkin ko. paikkoja puolustelemaan)
Itse kun muutin Turkuun, asuin ensimmäiset 3 vuotta Lausteella, sieltä muutin Hirvensaloon puoleksi vuodeksi ja nyt asutaan tässä yhdessä lähikunnassa.:) Lasten kanssa en millekkään noista alueista muuttais, mutta opiskelijana oli ihan ok suht halpa kämppä. Pariin vuoteen meillä ei minkäänlaista ongelmaa ollut. Syyt Lausteenkin maineeseen selvis vasta oikeestaan siinä vaiheessa kun aloin siellä ihmisiin tutustumaan.. Huumeita liikkuu paljon ja en kovin montaa sieltä tunne, joka ei ole vähintäänkin työtön alkoholisti.:p Joten tosiaan lasten kanssa en suosittele.

Hirvensalo taas alueena nätti, mutta en mä jotenkin sinnekkään kotiutunut. Se ja Kakskerta on vähän semmosta "parempaa" aluetta ja hinnat tosiaan on sen mukaset..

Mut yleisesti Turku on mun mielestä ihan kiva kaupunki. Ei mulla murteen lisäksi oo mitään pahaa sanottavaa.:D
 
Ex turkulainen
http://opaskartta.turku.fi/ Lähihoitaja puoli Turun ammatti-instituutissa http://www.turkuai.fi/public/default.aspx?nodeid=10234&culture=fi-FI&contentlan=1 on Uudenmaantie 43sessa eli näpyttele tuo karttaan... Kaikki Petreliuksen ja Keskustan väliset paikat on hyviä asua ja niistä on lyhyt matka mahdollisiin harjottelupaikkoihin :D ...Tosin julkiset kulkee hyvin tosin matkaa keskustaan ei ole kun pari kilometriä ja tuosta vierestä menee bussi pääkaupunkiin jos koti-ikävä iskee :D
 
"vieras"
Sitä mä olenkin kattonu, että siellä on asuminen ihan ilmaista verrattuna tänne espooseen. Siis mä opiskelen täällä espoossa jo (valmistun 12/2011) niin pitäisi anoa jonkun näköistä siirtoa jonnekkin sinne turkuun missä siellä nyt sitten ikinä se koulu/koulut on. Sitten yksi kriteeri asuinpaikalle olisi, että se olisi lähellä keskustaa, tai ainakin hyvien kulkuyhteyksien päässä kerta en omista autoa.
Uittamo on 3 km päässä keskustasta ja on hyvää aluetta, löytyy halvempaakin kerrostaloasuntoa että ökytaloja jokaisen kukkarolle sopivaa.
 
http://opaskartta.turku.fi/ Lähihoitaja puoli Turun ammatti-instituutissa www.turku.fi on Uudenmaantie 43sessa eli näpyttele tuo karttaan... Kaikki Petreliuksen ja Keskustan väliset paikat on hyviä asua ja niistä on lyhyt matka mahdollisiin harjottelupaikkoihin :D ...Tosin julkiset kulkee hyvin tosin matkaa keskustaan ei ole kun pari kilometriä ja tuosta vierestä menee bussi pääkaupunkiin jos koti-ikävä iskee :D
Jos menee tuonne Uudenmaantielle kouluun niin voirit katsella asuntoa Kaarinastakin, Piispanristi ihan Turun rajalla on kiva paikka, oon asunut siellä monessakin asunnossa ja asuisin varmaan vieläkin jos tarpeeksi iso asunto olis löytynyt.
Petrelius olis ihan vieressä, Harittukin aika lähellä (siellä on rauhallisia taloja ja myös levottomampia, kouluunkin on aika pitkä matka), Ilpoinen ois kans lähellä mutta se on kans yksi niitä paikkoja joihin en itse lasten kanssa muuttaisi.
Vasaramäki, Luolavuori, Kupittaa olisivat oikealla puolella kaupunkia, lähellä keskustaa ja kivoja alueita.
 
"vieras"
Asuin Turussa 6 vuotta. Pidin kaupungista. Ehdin tuon kuuden vuoden aikana asua Haritussa, Hirvensalossa ja Yli-Maariassa. Viimeisimmässä lasten kans. Kaikki paikat omalla tavallaan hyviä paikkoja asua. Ei mitään moitittavaa missään :)
 
"höpö"
Jos menee tuonne Uudenmaantielle kouluun niin voirit katsella asuntoa Kaarinastakin, Piispanristi ihan Turun rajalla on kiva paikka, oon asunut siellä monessakin asunnossa ja asuisin varmaan vieläkin jos tarpeeksi iso asunto olis löytynyt.
Petrelius olis ihan vieressä, Harittukin aika lähellä (siellä on rauhallisia taloja ja myös levottomampia, kouluunkin on aika pitkä matka), Ilpoinen ois kans lähellä mutta se on kans yksi niitä paikkoja joihin en itse lasten kanssa muuttaisi.
Vasaramäki, Luolavuori, Kupittaa olisivat oikealla puolella kaupunkia, lähellä keskustaa ja kivoja alueita.
Ilpoista on pakko kommentoida, että höpöhöpö! Olen asunut siellä ja Kupittaalla ja keskustassa ja näistä paras lapsiperheelle on ehdottomasti Ilpoinen. :) On mukavan väljästi rakennettu ja ulkoilualueet vieressä. Ilpoisten kouluun sitä paitsi ainakin Haritun lapset kulkee bussilla. Palveluja siinä lähiössä on nihkeästi, mutta keskustaan ajaa bussilla jonkun 15-20 min. Koulu ja päiväkoti ja kirjasto sentään on.
Muuten ihan hyvä kommentti.
 
Jos ja kun Ruiskadulla tulet opiskelemaan, niin katsele asuntoa vaikka Petreliuksesta, Ispoisista, Luolavuoresta tai Haritusta. Lyhyt matka terveysalan kouluun, asuntoja hyvin ja kohtuuhintaan saatavilla (Haritusta etenkin), ala-asteita on lähellä useampia. Ilpoisten kouluun en omaa lastani kyllä laittaisi, enkä laittanutkaan, mutta Luolavuoren koulu on tosi kiva ja lähellä, ja jos Petreliuksessa asuu niin Vasaramäen koulukin on lähellä (ja se on hyvässä maineessa).

Me asutaan Haritun laitamilla, mä kävelen kouluun (terveysala) 15 minuutissa ja ekaluokkalaisella tytöllä kestää bussimatka omaan kouluun 10-15 min.
 
Viimeksi muokattu:
koulua
Ruiskadun koulua lähellä on myös Vasaramäki, kivaa aluetta on mielestäni. On omakotitaloa, rivitaloa, kerrostaloa... ihan asumisbudjetista riippuen. Tietty kauppapalvelut heikohkot, mutta keskustaan lyhyt matka, Kupittaan Citymarketiin suht lyhyt matka ja Skanssin kauppakeskus melko lähellä.
 
koulua
Ruiskadun koulua lähellä on myös Vasaramäki, kivaa aluetta on mielestäni. On omakotitaloa, rivitaloa, kerrostaloa... ihan asumisbudjetista riippuen. Tietty kauppapalvelut heikohkot, mutta keskustaan lyhyt matka, Kupittaan Citymarketiin suht lyhyt matka ja Skanssin kauppakeskus melko lähellä.
Niin ja itse asun pohjoispuolella Turkua, muutaman kilometrin päässä keskustasta ja viihdyn loistavasti. Tuota kouluasi ajatellen vaan tämä puoli kaupunkia voi olla sinulle "väärä", tai joudut ainakin vekslaamaan enemmän esim. koulumatkojen kanssa. Ei minullakaan moittimista Turusta ole, jos jätetään kaupunginjohto pois tästä keskustelusta ;)
 

Yhteistyössä