Turkulaisia odottajia?

Heinäkuu

Ninniliina..............18.7........28v.................toinen
aiaifi.....................25.7.........32v................esikoinen
Möykky74.............27.7........32v................esikoinen

Elokuu

tuleva mami.........4.8...........30v.................esikoinen
amalia07..............5.8............23v................esikoinen
onnellinen-77.......8.8...........30v.................esikoinen
Ruska76..............15.8...........31v.................toinen
MaMi 07...............15.8...........21v................esikoinen
pinkeärouva .......21.8................................esikoinen

Syyskuu

Lintu......................5.9..........26v................toinen

Lokakuu

Shuttle...............9.10..........24v...............esikoinen
piippu................18.10..............................esikoinen
Ilmarinäiti...........25.10.............................esikoinen
motkottaja.........25.10.............................toinen
hemi..................27.10.........35v...............kolmas


Marraskuu

Mussukka79...........4.11........28v.................esikoinen
OnnenOdotus........17.11.......24v................toinen
Sssalla...................20.11.......20v................toinen
Sanna-78..............21.11.......29v.................esikoinen
Pips.......................21.11.......31v................toinen
ulappa...................30.11.......31v.................toinen

Joulukuu

hapikko..................1.12
Shamandalie.........10.12........25v.................toinen
Margaret...............13.12..............................esikoinen
Oisku....................20.12...............................esikoinen
lispetti...................21.12........25v.
mirame..................25.12........31v.................neljäs
Snoopy..................26.12........25v................esikoinen

Tammikuu

PrincessOfAcco.......3.1.........20v.....................toinen
vanessa-73............15.1.......34v.....................toinen
hipu........................25.1.......27v.
Lallera..................................27v.....................esikoinen



Helmikuu


liirah.....................8.2
Niisku-neiti...........13.2........19........................esikoinen
viuhti....................14.2
Piipi79..................15.2.........28v......................esikoinen
kerttu...................20.2.........35v......................toinen
Liziska..................27.2..........31v.....................toinen (enkelityttö 23+4)
melon...................28.2.....................................neljäs
Inner Temple

Maaliskuu

Bbbbbb.................5.3.........28v.......................toinen
Jennah.................6.3..........25v.......................esikoinen
Elina-....................6.3......................................esikoinen
taaperotx3...........10.3........25v........................neljäs
Eelis.....................13.3........28v.......................esikoinen
funny...................13.3.........27v.......................esikoinen
Sessan81.............20.3........26v.......................esikoinen
angel08................31.3........26v.......................esikoinen


Toukokuu

elli84...................7.5.........23v.........................esikoinen

Kesäkuu

mini83.................23.6.....................................esikoinen


SYNTYNEET

Ninniliina..................................12.7. poika 3560g ja 49cm
amalia07..................................7.8. tyttö 3630g ja 52cm
Tuleva mami nyk. Ellenin äiti... 13.8 tyttö 3180g ja50cm
Ruska76...................................26.8 tyttö 4000g ja 50cm
MaMi 07....................................29.8 poika 3630g ja 52cm
pinkeärouva...............................1.9 tyttö 3740g ja 54cm
Lintu...........................................4.9 tyttö 3250g ja 50cm
Shuttle.......................................19.9 poika 2945g ja 49cm
Sanna-78...................................23.10 tyttö 2720g ja 46cm
motkottaja.................................28.10 tyttö 3960g ja 52cm




-----------------------------------------------------------------------------
Eli onkos täällä turkulaisia? Olis kiva vaihtaa kuulumisia ja miten teillä hommat toimii neuvolassa jne ja vaikka tavatakin.

Mulla la 21.11.07 ja esikoista odottelen, olen 29v. ja Turussa asun.

Sanna ja Nipsu 18+6
 
moikka.
alkuraskaus on menny jännittäessä, mulla kun ultrassa todettiin toinenkin sikiöpussi joka on täynnä verta ja se vissiin aina välill vuotaa. sitä sitten itketään joka toinen päivä et mitä nyt.. tänään mies sitten kävi tyksis kysyy et mikä homman nimi ni ne sanoi että ei auta kun odotella ja mennä kontrolliultraan kolmen viikon päästä. onhan se ihana kun pääsee katsomaan taas pikkusta, useemmin kuin ns. normaali raskaus. toivottavasti kaikki vaan menee hyvin ja muru jaksaa olla mukana edes tammikuulle.
töissä en oo kellekkää kertonu viä enkä sen takia voi oikein pyytää helpompia tehtäviäkään, samalla tavalla joudun nostelee jne. mut hiukka mä kyl fuskaan ( älä kerro kellekkään :LOL: )


neuvola on vasta kolmen viikon päästä ja sitten samalla viikolla on se kontrolliultra tosta toisesta pussista. 30.7 on niskapoimu.
toisaalta tää on niin ihanaa, toisaalta kamalan pelottavaa ja stressaavaa kun pelkää koko ajan että meneekö kaikki hyvin.

me asutaan ilpoisissa, missäs päin te?
miten sulla menny raskaus? ja tykkäätkö tyksissä synnyttää?

liirah ja mymmy 7+2
 
Hyvin on sujunut suurimmaks osiks tää raskaus. Alkuun oli ihan hillitön pahaolo kokoajan mut muutaman kerran onneks jouduin vaan oksentaan, kyl välillä iskee vieläki sellanen kuvotus mut ei oo niin paha enää ku alussa.

Itäharjulla päin asustellaan ja enpä tiedä TYKSistä paikkana synnyttää, mut kaippa se on ihan ok. TYKSissä nyt muuten rampannu viimiset 4v. niin on tuttu paikka ainakin =)

Toivotaan parasta sulle, että toi verinen sikiöpussi ei aiheuta mitään pahaa :hug: Käyks sä nyt sit ihan säännöllisesti TYKSissä ultrassa?

Sanna ja Nipsu 19+0
 
Inner Temple
Heissan, täälläkin yksi turkulainen 29-v. odottaja. Olen viikolla 9, yksi neuvolakäynti takana. Mulla on lievä pahoinvointi koko ajan, väsyttää... Olin tänään vaateostoksilla ja järkytyin sitä, miten on oma muoto jo muuttunut...maha on nyt jo selvästi pömppö (hormoneista kai johtuu) ja rinnat kasvaneet...kääk, vähän hirvittää! :/ Tää on hassu tää välitila, kun ei vielä selvästi ulospäin näy, että on raskaana, lähinnä näyttää vaan läskiltä, heh. Joko sulla Iiirah raskaus näkyy?
 
Mahtuuko mukaan? Täällä yksi melkein turkulainen. TYKSiin helmikuussa suuntaan, eli alussa mennään vielä.
Pömppö löytyy täältäkin, hiukan huonovointisuutta ja jatkuva väsymys. Viikon kuluttua ultra, jännittää sikana.

Kerttu ja into 6+0
 
:wave: heissan kaikille.saako tähän änkeä mukaan vaikka en ihan Turkulainen oo mutta Tyksiin tuun Synnyttämään sitten joskus.Laskettu aika on Helmikuun lopussa joten ihan alussa tässä vasta mennään.
Neuvolaan joudun odottamaan viikolle 10.
 
Vieläkö mahtuu yksi "uusturkulainen"? Muutin muutama kuukausi sitten Helsingistä Turkuun ja vieläkin on kakkosasunto Hesassa, sinne pääsee aina tarvittaessa lepäämään :) Laskettu aika olis 27.2 joten aikaisilla viikoilla ollaan. Onkohan neuvolat miten lomalla? Lähinnä Välikadun neuvola. En ole vielä rohjennut soittaa... Melon, ehkäpä ollaan yhdessä ähkimässä sitten helmikuun loppupuolella, hauskaa!
 
Heippa vaan kaikille!! Täällä ollaan viikolla 34+4 jo ja laskettu aika on 5.8.2007. Nyt ollaan kovasti laitettu kaikkea valmiiksi tulevaa vauvaa varten. Itse käyn välikadun neuvolassa ja esikoista odotellaan.

LIZISKA: välikadun neuvola on auki eiku rohkeesti soittamaan sinne! =)

Raskauden alussa oli kauhea pahoinvointi joka helpotti viikolla 15...Sen jälkeen murtui ranne kahdesta kohtaa...mutta niistä ollaan selvitty kunnialla ja nyt on tullu loppuraskauden iloksi on tullut kauhea turvotus ja närästys...öitä ei saa nukutuksi, kun ei tiedä miten päin olla ja joka paikkaa kolottaa ja pikku neitimme potkii kovasti :heart: Mutta en silti vaihtaisi päivääkään pois!!!
 
joo siis käyn tyksissä nyt ainakin alkuun kolmen viikon välein ultrassa. sitten jos ja kun se toinen pussi on hävinnyt niin tiheät ultrat voi lopettaa. mutta jollei häviä niin varmaan suht loppuun saakka käydään tiheästi. mites viuhtilla voi olla jo viikko kahdeksan täynnä? kun mulla on vasta 7+3 ja laskettu aika on vissiin 10.2.

hei mä oon asunu koko lapsuuteni niissä maisemissa, pääskyvuorella. on ihanaa seutua ja sitten kun omakotitalo hommataan niin pääskyvuori - itäharju akselilta se ostetaan. mies kun on elänyt taas hurttivuoressa koko turussa olonsa ajan lapsuudessa.

mä oon ollu tyksin synnärillä töissä joskus ennen opiskeluja ja siellä on kamalan huono työilmapiiri, mut kuulemma ei näy synnyttäjille. keskenään kätilöt ei tuu ollenkaan toimeen, ihan hirveetä tappelua sain kattella sen ajan kun siellä olin töissä.
mä odotan jo niin kovin että pääsen ite synnärille äheltää pikkusta ulos. :heart:
 
Heipsan! Täällä kirjoittelee yks perusturkulainen 32v. meillä mennään rv 35+6, laskettu aika on 27.7. Käyn Mäntymäen äitiysneuvolassa ja kaikki perhevalmennukset ja Tyksiin tutustumiset on takana jo. Esikoista odotellaan, olen hiukan tuolla yli 30v ensisynnyttäjissä palstaillu ja seurannu aika taustalla myös heinämassujen juttuja.

Te ketkä vielä mietitte soittoa neuvolaan, niin rohkeasti sinne vaan soitto. Mä taisin soittaa aika heti kun olin plussannut, vkolla 8 taisi olla eka neuvolakäynti, sitä ennen kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa varmistamassa, että oikeesti olen raskaana. Mulla takana oli yksi tuulimunaraskaus, joka todettiin vasta vko 12 ultrassa ja siksi halusin käydä varmistuksessa. Mutta nyt siis ollaan jo tosi pitkällä, oon voinu hyvin ja nauttinu kyllä raskaana olosta, toki nyt on jalat kuin puupökkelöt, mutta täytyy vaan menoa hidastaa hiukan :)

Möykky74 35+6
 
Vielä pari päivää turkulainen, maanantaina jo kaarinalainen... :whistle: mutta ehkäpä kelpaan pinoon kuitenkin. =) Kauaa en kerkeä enää täällä kyllä fiilistellä sillä nyt rv 37+1 ja en usko että laskettuun aikaan asti menee (18.7.). Toinen lapsi tulossa, esikoinen syntyi 08/05 ja itse täytän kohta puoleen 28.

Neuvolat on kyllä auki - Välikadun alueeseen kuuluville tiedoksi, että riippuen siitä, missäpäin asutte, saatatte joutua myös Pansioon, kuten allekirjoittanut. Keskustassa kun on ruuhkaa ja sitä puretaan siirtämällä ihmisiä Pansioon :/ Ei kiva: minut siirrettiin kesken tämän raskauden ja nyt vielä vaihtuu neuvola toisen kerran kun kunta vaihtuu... Laskin tässä, että saldo tälle raskaudelle on: 3 eri neuvolaa ja 8 eri terveydenhoitajaa.
 
Moi vaan kaikille ja tervetuloa joukkoon! Tänne on tullut paljon porukkaa lisää päivän aikana.

Alkuraskauden ultrasta, niin mulla se kuulu asiaan TYKSissä, kun mulle tehtiin IVF eli keinohedelmöitys TYKSissä tossa helmi-maaliskuussa ja 7+1 kävin sit TYKSissä ultrassa ja sit sen jälk. ku sain varmistuksen että kuinka monta asukasta on jne niin soitin neuvolaan. Eka käynti oli sitte 10+0 kun oli vähän ruuhkaa. Niin ja mulla siirrettiin 2 alkiota ja toinen kiinnitty.

Mua suoraan sanottuna v.ituttaa, kun joudun käymään Varissuolla äippäneuvolassa eikä siis edes Varissuolla asuta mut tää Itäharju-Pääskyvuori jne kuuluu kaikki tonne Varissuolle. Onneks edes se neuvolatäti on mukava ja ihana.

Mites, teenkö tonne ekaan viestiin jonku listan ketä täällä on ja ikää ja laskettua-aikaa jne?

Mulla toi kaveri riehuu melkosesti tuolla mahassa aina iltaisin kun esim. makaa sohvalla, taas oli kunnon potkunyrkkeily-matsit menossa hetki sitten =) :heart:

Ens ke olis sitte kauan odotettu rakenneultra ja jospa hän suostuis näyttää kumpaa sukuuolta on.

Ja Ninniliina toki kelpaat joukkoon, ei tarvii Turussa asua, kunhan tässä lähimain jossai.

Tuntuu vaan että kun tuolla marrasmasuissa kysyy jotai Turun toimintaan liittyvää niin ei saa vastausta kun niin vähän porukkaa täältä päin niin musta ihan kiva jutella sitte oman paikkakunnanki porukan kanssa.

Sanna ja Nipsu 19+1
 
Täälläkin olisi yksi turkulainen esikoisen odottaja. Olen 25-vuotias ja asustelen Jäkärlässä avomiehen ja lukuisten lemmikkien kera. Tänään on RV 14+7 tai sitten 15+1. Riippuen uskotaanko ultraa vaiko perinteistä raskauslaskuria. Olen ollut hormonihirviö, itken ja raivoon ja sitten taas nauran hysteerisesti. Ja vaikkakin olen kovin iloinen, niin kyllä vähän pelottaakin.
 
niin ja esikoista odottelen ja ikää minulle on kertyny 23v.

NINNILIINA: kuinka monta lääkäri käyntiä sulla on ollu?

Mietityttää, että itselläni on ollu yksi ja nyt on seuraava synnytystapa arviointi...taas ystävällä on ollu jo kaksi...,että vaihtreleeko näin paljon turussa vai miten on... :)
 
Tässä vähän tarkempia tietoja. Olen siis 25 vuotias ja esikoista odottelen. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 6.3. Jotenkin en silti ihan vielä pysty heittäytymään täysillä tähän raskauteen, kun se keskenmeno kummittelee taustalla. Tietenkin toivon parasta. Sitten kun on viikkoja vähän kertynyt niin pystyy kunnolla nauttimaan.
 
Liziska voipi olla juu että samoihin aikoihin ollaan :) vois tää alku mennä hiukan nopeempaa että pääsis sinne neuvolaan.Pahaa olo on melkein koko päivän,ei vielä oo tarvinnu vessaan juosta onneks :x
Mulla vaan jatkuu nää vattakivut.Semmosta ihmeen nipistelyä kummallakin puolella vatsaa.Jos oikeen muistan niin tais olla tosta viimesimmästä myös vatsa kipeenä alussa.Ja sit jos jotain kotitöitä teen niin sen kyllä sitten vattassa tuntee.Eilenkin siivosin yhden huoneen niin oli loppu ilta vatta tosi kipee.

Kiva lukee toisten neuvola kokemuksista.
Mäkin haluun |O

Niin ja laskettu aika ois tän kaksplussan laskurin mukaan 28.7.2008 ja ois mun 4 :heart:
 
Heippatirallaa!
Kiitos Sanna, hienon listan olet väsännyt. Mulla LA on laskureiden mukaan 20.2.08 ja kakkonen on tulossa, ikää itselläni 35.

Minä en ole vielä neuvolaan soitellut, päätin lykätä ensi viikkoon (vaikka silloin jo 7+ onkin) jotta saan ultravarmistuksen ensin. Tämä on vähän kinkkinen juttu tämä neuvola-asia muutenkin, meillä kun on kanssa muutto tulossa ja ajattelin kysäistä josko pääsisin alusta saakka käymään samassa paikassa. Muutto on kunnan sisällä (Kaarina, tervetuloa NINNILIINA!), mutta neuvola vaihtuu. No katotaan kuin käy.
 
Ihan rupes kylmä hiki nousemaan tuosta Pansiosta, me asutaan Patterinhaassa, joten periaatteessa siellä suunnassa, mutta en kyllä halua Pansioon... Voisiko joku kertoa jotain positiivista Pansiosta?!! Mies on Pansion telakalla töissä ja se ei ole ruusuista kuvaa Pansiosta antanut. Itse tiedän Pansiosta tosi vähän, joten ennakkoluulot jylläävät :ashamed:

Olen 31-v ja kaveripiiriä ei ole juuri ehtinyt tänne Turkuun muodostumaan, siksikin tämä on ihana lista! Voi ainakin ajatella, että on kavereita -vaikka sitten virtuaalisiakin. Miten nyt sanoisin, viime raskaudessa pääsin viikoille 23+4, joten voi sanoa, että enkelitytytön olen synnyttänyt. Tyttö oli vakavasti sairas, raskain mielin keskeytettiin. Nyt pitäisi ottaa yhteyttä myös tyksiin istukkabiopsiaa ym. varten, mutta ei oikein uskalla. Haluan vielä nauttia tästä raskaudesta hyvillä mielin, vaikka mies sanoo, että jos en ota yhteyttä, se on kuin kieltäisi huonojen uutisten mahdollisuuden. Näinhän se taitaa olla...
 

Yhteistyössä