Topkapi, Yerebatan, Rumeli hisari, Galatan torni, Dolmabahce.....mitä siellä EI olisi? =) Shoppailusta ja taivaallisista ruokanautinnoista puhumattakaan.
Istanbul on ihan turvallinen, kunhan ei liiku syrjäisillä kujilla yömyöhään yksikseen. Fiksuinta olisi mun mielestä valita hotelli Taksimin alueelta. Siinä on kävelymatkan päässä vaikka mitä, taksit on myös täysin turvallisia (siis luotettavia: vievät minne pitää ja taksamittari on aina ollut päällä kun mä olen taksilla mennyt). Pera Palas voisi olla upea hotellikokemus mutta onhan siellä vaikka mitä muitakin hyviä hotelleja.
Mä olen ollut Istanbulissa talviaikaan, mm. tammikuussa ja maaliskuussa, ilmat oli ihan jees. Tammikuun reissulla oli aurinkoista ja kuljettiin t-paidoissa tai pitkähihaisissa, maaliskuussa oli viileämpää mutta kevättakilla pärjäsi ja oli ihan kiva kesäinen keli. Keskikesällä sinne sulaa.
Risteily Bosporinsalmella on myös hieno elämys, samoin sillan ylittäminen tai salmen ylittäminen lautalla: hetkessä Euroopasta Aasiaan.