Turkki, Side?

2 vkon matka meillä tiedossa, toisella viikolla ajateltiin vuokrata autoa, jos hotellin lähiympäristö alkaa kypsyttää, vai millaista siellä on liikkua paikallisilla busseilla/ takseilla? Itse haluamme viettää rauhallisen loman lasten kanssa, maata rannalla ja olla vaan. Ostokset tietty kanssa kiinnostaa, mut aurinkomatkojen retket tuntuivat aika tylsiltä...

Niin, siellä on nyt ollut lähistöllä mettäpaloja, mut ne ei oo kyl uhannu Sideä...ainakaan tietääkseni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppiksen vaimo:
2 vkon matka meillä tiedossa, toisella viikolla ajateltiin vuokrata autoa, jos hotellin lähiympäristö alkaa kypsyttää, vai millaista siellä on liikkua paikallisilla busseilla/ takseilla? Itse haluamme viettää rauhallisen loman lasten kanssa, maata rannalla ja olla vaan. Ostokset tietty kanssa kiinnostaa, mut aurinkomatkojen retket tuntuivat aika tylsiltä...

Niin, siellä on nyt ollut lähistöllä mettäpaloja, mut ne ei oo kyl uhannu Sideä...ainakaan tietääkseni.
Asuin Turkissa (Marmaris) useamman vuoden, ja joka kesä siellä paloi metsää.
Turistikohteita ne eivät koskaan uhanneet. Harvemmin tuli edes savun hajua, vaikka näinkin joskus helikoptereiden hakevan vettä merestä säiliöihinsä, ja lentävän taas palopaikkoja kohti.

Turkissa on hyvä, laaja ja turvallinen bussiverkosto. Pamukkale ja Kamil Koc oli bussiyhtiöt, joita käytin kaikkein mieluiten. Antalyan ostoskierros voisi olla aika kiva, samoin vierailu Manavgat-joen vesiputouksella.
 
Ravistettava: onko sinulla tietoa, onko asia muuttunut, vai vieläkö busseissa saa tupakoida? Jos lähtee Alanyasta itäänpäin, on tie rannikolla aika mutkainen ja mäkinen eikä tupakansavuinen, vaikkakin muuten mukava bussi, ole paras vaihtoehto, jos yhtään on matkapahoinvointiin taipuvainen (raskaana kokeiltu, mutta moni muukin tyynesti oksenteli pussiin :D )

Suosittelen Siden rauniokaupunkia ja Aspendoksen amfiteatteria. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ravistettava: onko sinulla tietoa, onko asia muuttunut, vai vieläkö busseissa saa tupakoida? Jos lähtee Alanyasta itäänpäin, on tie rannikolla aika mutkainen ja mäkinen eikä tupakansavuinen, vaikkakin muuten mukava bussi, ole paras vaihtoehto, jos yhtään on matkapahoinvointiin taipuvainen (raskaana kokeiltu, mutta moni muukin tyynesti oksenteli pussiin :D )

Suosittelen Siden rauniokaupunkia ja Aspendoksen amfiteatteria. =)
Busseissa ei saanut tupakoida enää edes silloin, kun minä Turkissa asuin, ja me muutettiin Suomeen joulukuussa 2002.
Tai ainakaan niiden yhtiöiden pitkänmatkan busseissa joita me käytettiin ei saanut tupakoida. Eikä pitää kännykkää päällä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Busseissa ei saanut tupakoida enää edes silloin, kun minä Turkissa asuin, ja me muutettiin Suomeen joulukuussa 2002.
Tai ainakaan niiden yhtiöiden pitkänmatkan busseissa joita me käytettiin ei saanut tupakoida. Eikä pitää kännykkää päällä :D
Hyvä uutinen sitten =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppiksen vaimo:
2 vkon matka meillä tiedossa, toisella viikolla ajateltiin vuokrata autoa, jos hotellin lähiympäristö alkaa kypsyttää, vai millaista siellä on liikkua paikallisilla busseilla/ takseilla? Itse haluamme viettää rauhallisen loman lasten kanssa, maata rannalla ja olla vaan. Ostokset tietty kanssa kiinnostaa, mut aurinkomatkojen retket tuntuivat aika tylsiltä...

Niin, siellä on nyt ollut lähistöllä mettäpaloja, mut ne ei oo kyl uhannu Sideä...ainakaan tietääkseni.
Asuin Turkissa (Marmaris) useamman vuoden, ja joka kesä siellä paloi metsää.
Turistikohteita ne eivät koskaan uhanneet. Harvemmin tuli edes savun hajua, vaikka näinkin joskus helikoptereiden hakevan vettä merestä säiliöihinsä, ja lentävän taas palopaikkoja kohti.

Turkissa on hyvä, laaja ja turvallinen bussiverkosto. Pamukkale ja Kamil Koc oli bussiyhtiöt, joita käytin kaikkein mieluiten. Antalyan ostoskierros voisi olla aika kiva, samoin vierailu Manavgat-joen vesiputouksella.
Miten pystyit asumaan siellä? Todella paskainen ja likainen.
 
hep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppiksen vaimo:
2 vkon matka meillä tiedossa, toisella viikolla ajateltiin vuokrata autoa, jos hotellin lähiympäristö alkaa kypsyttää, vai millaista siellä on liikkua paikallisilla busseilla/ takseilla? Itse haluamme viettää rauhallisen loman lasten kanssa, maata rannalla ja olla vaan. Ostokset tietty kanssa kiinnostaa, mut aurinkomatkojen retket tuntuivat aika tylsiltä...

Niin, siellä on nyt ollut lähistöllä mettäpaloja, mut ne ei oo kyl uhannu Sideä...ainakaan tietääkseni.
Asuin Turkissa (Marmaris) useamman vuoden, ja joka kesä siellä paloi metsää.
Turistikohteita ne eivät koskaan uhanneet. Harvemmin tuli edes savun hajua, vaikka näinkin joskus helikoptereiden hakevan vettä merestä säiliöihinsä, ja lentävän taas palopaikkoja kohti.

Turkissa on hyvä, laaja ja turvallinen bussiverkosto. Pamukkale ja Kamil Koc oli bussiyhtiöt, joita käytin kaikkein mieluiten. Antalyan ostoskierros voisi olla aika kiva, samoin vierailu Manavgat-joen vesiputouksella.
Miten pystyit asumaan siellä? Todella paskainen ja likainen.
hep
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten pystyit asumaan siellä? Todella paskainen ja likainen.
Ei mun mielestä ollut likainen. Kadut ja jalkakäytävätkin pestiin vähintään kerran päivässä. Roska-auto kiersi 1-2 kertaa vuorokaudessa. Kun menin lomalle Kanarialle, järkytyin sen likaisuudesta.

Oikein hyvin pystyin asumaan, ja viihdyin siellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten pystyit asumaan siellä? Todella paskainen ja likainen.
Ei mun mielestä ollut likainen. Kadut ja jalkakäytävätkin pestiin vähintään kerran päivässä. Roska-auto kiersi 1-2 kertaa vuorokaudessa. Kun menin lomalle Kanarialle, järkytyin sen likaisuudesta.

Oikein hyvin pystyin asumaan, ja viihdyin siellä.
Jaa. Minusta kyllä törkyinen ja paskainen, etenkin rannat. Icmelerissä oli sitten parempi ranta.

Minä en Turkista pitänyt, mutta makunsa kullakin, ja voihan esim. maaseudulla olla toisenlaista.

Ja Kanaria oli kyllä siistimpi, mitä Marmaris! Hygieniakin parempi(en silti pidä Kanariastakaan)

Turkissa kaikilla ripuli, vaikka syötiin tasokkaissa paikoissa. Ja ne kauppiaat....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa. Minusta kyllä törkyinen ja paskainen, etenkin rannat. Icmelerissä oli sitten parempi ranta.

Minä en Turkista pitänyt, mutta makunsa kullakin, ja voihan esim. maaseudulla olla toisenlaista.

Ja Kanaria oli kyllä siistimpi, mitä Marmaris! Hygieniakin parempi(en silti pidä Kanariastakaan)

Turkissa kaikilla ripuli, vaikka syötiin tasokkaissa paikoissa. Ja ne kauppiaat....
Turistit niitä törkyjä rannalle heittää, ja paikalliset sitten siivoavat iltaisin & aamuisin. Icmelerin ranta on kiva, muttei sen puhtaampi kuin Marmariksen: vaaleahiekkainen ranta vaan näyttää puhtaammalta kuin tummahiekkainen. Hyväksyttyjä uimarantoja ne kuitenkin on, eli eivät voi kovin saastaisia olla.

Lähistöllä on muitakin paljon kauniimpia ja puhtaampia rantoja. Niistä ei vaan yleensä kerrota turisteille, vaan ne halutaan pitää rauhallisina ja paikallisten omina paikkoina.

Turistiripuli johtuu useimmiten siitä, että ilma on kuuma ja turisti juo jääkylmää juomaa, mikä sekoittaa mahan. Erilainen bakteerikantakin siellä on, mihin tottuminen vie aikansa, mutta sitä voi helpottaa maitohappobakteereja syömällä. Voimakkaasti maustettu ruoka voi myös sekoittaa vatsan. Olin töissä lääkärin vastaanotolla ja asiasta usein juteltiin. Turkissa en ripulista kärsinyt juuri koskaan, mutta Virossa olen saanut kahdesti ruokamyrkytyksen - ja käynyt siellä sen kaksi kertaa.

Kaikkien ei tietenkään ole pakko pitää kaikista lomakohteista tai maista (vaikkakin suomalainen vetää herneen syvälle nenään, jos kuulee että joku ulkomaalainen ei tykkää Suomesta ja suomalaisista), mutta jonkun Marmaris-reissun perusteella ei voi sanoa ettei pitänyt Turkista :). Vähän sama kun sanoisi Tampereen lentokentän nähtyään ettei tykkää Suomesta.

Itse en ole käynyt Marmariksessa sitten joulukuun 2002 kun sieltä Suomeen muutimme, joten paikka on saattanut muuttuakin aika lailla.
 
ryhävalas
3vkon päässä edessä 12 matka turkkiin (viimeisen 15v aikana) ja Sideen ,pegasos worldiin. aivan ihana paikka lasten kanssa ,hyvä löhöilyyn ja rentoutumiseen. jos on omatoiminen löytää taatusti kivoja kulttuuri tms shoppailukohteita joihin voi itse hurautella autolla jos ei matkatston retket innosta.
Turkki on mielestäni kaunis ja siisti kohde, tosin tulin viimevkolla Kaliforniasta ja nyt hieman ikävöi tyyntävaltamerta :) tosin eiköhän välimerikin kohta tunnu mahtavalta :)
 
dinojengi
Hei ryhävalas,

millainen reissunne oli? Olemme lähdössä parin viikon päästä pegasos worldiin ja lapset odottavat matkaa "vatsakuralla" ;)
Esite lupaa niin paljon, jotta pelkään heidän pettyvän. Kieltämättä omat odotuksetkin ovat paikan suhteen kovasti nousseet huonon kesän jälkeen?

Onko joku vieraillut Turkissa vielä näin loppu syksystä? Uskoisin keskiarvojen perusteella säiden olevan vielän mukavan lämpimät!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja dinojengi:
Hei ryhävalas,

millainen reissunne oli? Olemme lähdössä parin viikon päästä pegasos worldiin ja lapset odottavat matkaa "vatsakuralla" ;)
Esite lupaa niin paljon, jotta pelkään heidän pettyvän. Kieltämättä omat odotuksetkin ovat paikan suhteen kovasti nousseet huonon kesän jälkeen?

Onko joku vieraillut Turkissa vielä näin loppu syksystä? Uskoisin keskiarvojen perusteella säiden olevan vielän mukavan lämpimät!?
Tällä hetkellä tässä Sidestä 30 kilsaa itäänpäin on ehkä noin 20 astetta, mulla on ainakin villapaita päällä :whistle: mutta turistit kyllä kulkee shortseissa ja tpaidassa, päivisin on noin 25-30 vieläkin. Pari kertaa on satanut, pari viikkoa sitten. Jos ei tosi huono mäihä käy niin varmaan lämmintä riittää. Yleensä lokakuu on ollut ihan hyvä. Hotellista ei ole tietoa mutta uskoisin että on hyvä koska on Pegasos ryhmään kuuluva hotelli.

Sidestä pääsee bussilla helposti Alanyaan ja ei maksa paljoa, Alanyassa on tosi hyvät ostosmahdollisuudet, samoten on myös Antalyassa, mutta siellä varmasti joutuu jo taksilla ajeleen ympäriinsä että löytää oikeesiin paikkoihin ostoksille. Itse suosittelisin Alanyaan. Bussi ajaa suoraan kaupungin keskelle. B)
 
lomakuume
Mekin menemme samaiseen Grand Aquaan, mutta jo huhtikuun lopulla ja niistä kommenteista, mitä itse olen kuullut, odotukset on korkealla. Olis tosi kiva kuulla siellä käyneisen kommentteja!
 

Yhteistyössä