Turha kai odottaa kutsua häihin... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aivo-ton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aivo-ton

Vieras
En kyllä menisikään, sen verran paha mieli on!

Serkkuni menee kesäkuussa naimisiin. Olemme läheisiä; suunnilleen saman ikäisiä, asuneet lapsuuden lähekkäin ja näin aikuisinakin (26v) nähdään ja pidetään yhteyttä koska asutaan lähekkäin. Sukumme on tiivis ja läheinen ylipäätään. Yleensä häissä ja muissa juhlissa on ollut kaikki mukana.

Serkkuni on uskossa, kuten minäkin. Nyt kuulin, että hän aikoo kutsua häihinsä oman sukunsa puolelta vain vanhempansa (sisaruksia hänellä ei ole) ja kaasoksi pyytää yhden "oikea-uskovaisen" serkun. Muiksi vieraikseen kutsuu sit seurakuntatovereitaan ja -ystäviään, jotka on hänen mielestään "oikeita" uskovia.

En voinut uskoa korviani! Serkkuni lokeroi uskovat ihmiset oikein ja väärin uskoviin (siis itse uskon Jumalaan ja käyn kirkossa, mutta olen kuitenkin suvaitsevainen) ja serkkuni mielestä kaikki jotka eivät ole hänen mielestään oikein uskovia, ovat pakanoita eikä heitä kutsuta hänen häihinsä! Miten voi olla noin ahdasmielistä..?

Ja siis ei minua nyt niin ne häät harmita, vaan se että minulle selvisi serkkuni mielipide. Hänestä minä siis olen pakana joka joutuu helvettiin kuoltuaan. Jep. Minusta on kamalaa, että jotkut ovat noin tiukasti omasta uskosta kiinni pitäviä, että ovat valmiita tuomitsemaan muut ihmiset. Mm serkkuni ei hyväksy homoja sillä homous on hänestä todella väärin ja Jumalan pilkkaa.

Tällaista siis Turun lähistöllä.

Eihän tuommoisista ihmisistä tiedä, itkiskö vai nauraisko...

ehkä parempi ettei sun tarvi sinne häihin mennä, ja toisaalta ihminen saa omiin juhliinsa kutsua ketä haluaa ihan ilman erityistä "syytä" kutsua just ne joita kutsuu.

Tuskinpa tuollaisen ihmisen mielipiteestä (ketkä ovat oikeauskoisia ja ketkä eivät) voi edes loukkaantua? Jos ei ole kauhalla annettu.........

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
miks tommonen valitusvirsi jo etukàteen..... lyòn vetoa ettà sinut kutsutaan kuitenkin!

Kun on nimikoitu jo nyt, ketkä kutsutaan. Meidän suvusta ei ole kutsuttuja kuin serkun isovanhemmat ja vanhemmat sekä kaasoksi puhdasoppinen serkku.

Olisin onnellinen, että sait nyt tietää, minkälainen tää sun serkkus on. En haluais edes mennä tuollaisen tekopyhän häihin, tai olla muutenkaan missään tekemisissä.

Yhteistyössä