Turha juttu...

Olin tekemässä ruokaa, tyttö, melkein neljä vee, tulee kysymään että mitä ruokaa teen. Vastaan "kanapastaa", johon tyttö sanoo "hyi, yök, en syö".
Mä siis niin inhoon sitä että ruuasta sanotaan yök, varsinkin kun ei edes ole maistanut vielä. Millä saisin tytön oppimaan ettei sano ruuasta noin? Tekis mieli jättää se ilman ruokaa, antaa pelkkä näkkäri vaan. Mutta ehkei se olis kauheen reilua?

Mulla on ihan sairaan paha mieli, ihan sama mitä ruokaa teen, aina joku lapsista sanoo että se on pahaa. Ja yleensä se on toi nuorin...

Onhan se kurjaa...meillä esikoinen (6v poika) sanoo melkein joka ruoasta nykyään "en tykkää, pahaa". Ennen ollut ihan kaikkiruokainen, mutta nyt ei maistu mitkään ruoat. Olen ajatellut, että ehkä on joku ikäjuttu tms. On syönyt sen, minkä syö, mutta olen tehnyt selväksi, että mitään muutakaan ei sitten nirpitä, jos ei kerran ruokaa syö.

Tänään paahtopaisti oli pahaa, perunaa ja porkkanaraastetta sitten söi, minkä söi. Seuraavasksi saa sitten mannapuuroa illemmalla.

Onko lapsella jotenkin väärä käsitys sanasta pasta? Kokeile sanoa makaroni. Ihan totta. Meillä esikoinen luuli pienenä, että vatsa on ruma sana, en vieläkään tiedä mistä oli sen käsityksen saanut.
Ei, kyl meil on pastaa ollu ennenkin. Ja siis se sanoo aika monesta ruuasta noin, ihan perus likastikkeestakin. Ja sitten kun on maistanut niin saattaakin jopa tykätä.

Onhan se kurjaa...meillä esikoinen (6v poika) sanoo melkein joka ruoasta nykyään "en tykkää, pahaa". Ennen ollut ihan kaikkiruokainen, mutta nyt ei maistu mitkään ruoat. Olen ajatellut, että ehkä on joku ikäjuttu tms. On syönyt sen, minkä syö, mutta olen tehnyt selväksi, että mitään muutakaan ei sitten nirpitä, jos ei kerran ruokaa syö.

Tänään paahtopaisti oli pahaa, perunaa ja porkkanaraastetta sitten söi, minkä söi. Seuraavasksi saa sitten mannapuuroa illemmalla.
meillä sama kuvio 5v:llä.. :( meillä tosin toi ei tykkää kommentti saattaa tulla ruastakin, jota syötiin aikasisemmin hyvällä ruokahalulla.. :| mä epäilen kans et se on ikä juttu, meinaan pk:ssa tehny töitä, ja yleensä tän ikänen sen keksii; siis en haluu, pahaa, yök.. mut usein se liittyy siihenkin, et on kiire leikkimään yms.. :) meillä tosin tilanne hoidetaan niin ku pk:ssakin, ettei voi sanoa että pahaa ennen kun on ainakin 5 lusikallista syöty; ja tadaa, usein kyllä "pahakin" ruoka syödään loppuun.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;22408784:
meillä sama kuvio 5v:llä.. :( meillä tosin toi ei tykkää kommentti saattaa tulla ruastakin, jota syötiin aikasisemmin hyvällä ruokahalulla.. :| mä epäilen kans et se on ikä juttu, meinaan pk:ssa tehny töitä, ja yleensä tän ikänen sen keksii; siis en haluu, pahaa, yök.. mut usein se liittyy siihenkin, et on kiire leikkimään yms.. :) meillä tosin tilanne hoidetaan niin ku pk:ssakin, ettei voi sanoa että pahaa ennen kun on ainakin 5 lusikallista syöty; ja tadaa, usein kyllä "pahakin" ruoka syödään loppuun.. :)
Juu, meilläkin on sääntö, että maistaa pitää. Mistään ruoasta ei voi sanoa, että "pahaa", jos ei ole maistanut edes.

Poika aloitti koulun eskarissa syksyllä ja olen miettinyt, että ehkä sieltäkin on voinut tulla jotain esimerkkiä tuohon, jos joku luokkakaveri vaikkapa nirsoilee, mutta enimmäkseen epäileen tuota ikää minäkin.

Yhteistyössä