Turha ehkäsy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Suostuukohan ne lääkärillä määräämään mulle jonkun kapselin tai kierukan, kun meidän lapsensaantimahdollisuudet on tosi vähäiset, alle 1% per kuukaus ja todennäköisesti tämä heikkenee koko ajan. Ja onko edes mitään järkeä ehkästä kun mahollisuudet tuota luokkaa muutenkin...

Ei edes osata päättää ehkäsy vai ei. Kyllähän me toinenkin vauva haluttais, mutta olen lähdössä uudestaan opiskelemaan 1-3 vuoden päästä, riippuen lapsesta.
JOS mahdollisuudet saada lapsi olisi normaalit niin yritettäisiin 4-5vuoden päästä, mutta ei ole.

Kadunko sitten ihan hitosti kun annettiin vähäistenkin mahdollisuuksien lipua ohi?
Toisaalta voiko se tuntua enää niin pahalta kun meillä on jo tuo maailman ihanin poika?

Sitten sekin että, nythän en raskaaksi "saisi" edes tulla jos voisinkin tulla, kun sektio takana mutta puhutaan nyt jostain vuoden tai parin päästä tms.

äääh..puhukaa mulle järkeä. Mitä itse tekisitte tuossa tilanteessa?! Jäädäkkö yksilapsiseksi vai yrittääkö kaksilapsiseksi ja lykätä vielä tätä uutta koulua?
Ja jos/kun ei onnistu niin lykkäys ollu turhaa ja pettymystä???

jos haluaisimme toisen lapsen ja mahdollisuudet siihen olisi tuollaiset, niin me ei varmasti otettaisi ehkäisyä.kouluja tulee ja menee, mutta ilmeisesti lapsensaaminen on tässä ja nyt se juttu.

Aivan. Jotenkin pelottaa lapsen tulo kesken koulun. Siis se, että kun koulu keskeytyisi niin pääsisinkö enää mukaan. Vai unohtaisinko liikaa ja sitten menisi alusta.
Toisaalta tämän on ehkä ainoa ja paras ratkasu että tulee jos tulee.

En pysty estämään "vain" koulun takia. Koska mieluummin alotan vaikka uudestaan alusta jos mahdollisuus saada sisarus...

Ja jotenkin tuntuu muutenkin hassulta ehkästä kun meillä normaalistikin melkein samat mahdollisuudet kuin kumin kanssa olis :D

Riippuisi varmasti omasta terveydentilastani.

Jos olisi ehdottomasti odotettava vuosi pari ennen seuraavaa raskautta 8kroppa ei kestäisi aikaisemmin) niin sitten ottaisin jonkun hormoonittoman ehkäisyn käyttöön. Jos taas kroppa kyllä kestäisi uuden raskauden aikaisemminkin niin jättäisin ehkäisyn käyttämättä ja antaisin toisen lapsen tulla jos olisi tullakseen.

Koulut voi aina laittaa tauolle.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Riippuisi varmasti omasta terveydentilastani.

Jos olisi ehdottomasti odotettava vuosi pari ennen seuraavaa raskautta 8kroppa ei kestäisi aikaisemmin) niin sitten ottaisin jonkun hormoonittoman ehkäisyn käyttöön. Jos taas kroppa kyllä kestäisi uuden raskauden aikaisemminkin niin jättäisin ehkäisyn käyttämättä ja antaisin toisen lapsen tulla jos olisi tullakseen.

Koulut voi aina laittaa tauolle.

Ei siis mitään esteitä muuta ku se sektio. En ole varma mikä on suositus, mutta joku aika pitäis odotella ettei ny ihan kahtia mennä...
Voisin sitten toteuttaa mun lupauksen kätilölle synnyttää vesimeloni takaluukusta mieluummin ku tulla uudestaan tuohon leikkaukseen :D

juu heh heh...

Tietääkö kukaan muuten mikä on tuo suositus antaa haavan parantua?
Vaikka tyhmältä tuntuukin niin ainakin sen ajan ehkästään omien päälle, koska sitä pientäkään riskiä en halua että vahingoitutaan vauvan kanssa molemmat kun kohtu ei kestä...

Yhteistyössä