tupperware nokkamuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On totta, poistuu myynnistä, nokat ei ole kestäneet vaan lapset on saanu niistä sormet läpi tms, eli ne juomareiät sekä ilmareikä on revennyt. ei siis vaarallinen,muttei enää tuon jälkeen toimi!

Vanhoihin jo ostettuihin siis saa niitä kansia koska on elinikäinen takuu,mutta markkinoille on tulossa kuulemani mukaan uusi malli piankin... =)

Mulle just tuli syksy/talvi kuvasto ja ihmettelin kun se muki siinä vielä oli. Kun olen kans aikoja sitten kuullut ettei niitä mukeja Suomesta enää saa.
Mun tutullakin on uusi muki jouduttu vaihtaan kun on heti se juomareikä levinnyt. Ja pitäs muka olla "ikuisesti kestävä". Laatu on huonontunut.
Nimittäin mulla taas on sellanen tupperin nokkamuki joka on ollu jo kahdella mun siskon pojalla käytössä ja nyt vasta mun lapsella vuoden iässä hajos. Jotenkin sen juomaosan tyvestä halkes.

Meillä hajosi ko mukista HETI se pidikeosa. Onko nyt tosiaan niin, että saan uuden maksutta tilalle?
Miten, mistä ??
Mukin saimme lahjaksi. Itse en käy enää esittelyissä, eikä kukaan tuttukaan...mistä lie kysyisin, siis teiltä =)

Jälleenmyyjältä kuulin, että yksi syy miksi muki vedettiin pois myynnistä on nokkaosan löystyminen tai siis sen takia on jouduttu takuuseen antamaan uusia kansia paljon.
Muki kun ei ole tarkoitettu kuin vedelle, maidolle ja mehulle. Toiset juottaa siitä vellin ja sopan ja sitten ihmetellään miksi nokka alkaa falskaamaan ja sitten halutaan takuuseen uusi kansiosa... :D

mukin myynti on lopetettu vain suomessa, koska nokkamukia käytetään täällä pidempään kuin muualla, eli hampaallisislla lapsilla. vaikea vaan sanoa et onko nokka hajonnut lapsen hampaiden takia vai materiaalivirheen siksi kaikki on vaihdettu. nyt vaihtoja on ollut liikaa ja tuotetta ei suomessa enää saa ostettua.

Alkuperäinen kirjoittaja sirkkuli:
mukin myynti on lopetettu vain suomessa, koska nokkamukia käytetään täällä pidempään kuin muualla, eli hampaallisislla lapsilla. vaikea vaan sanoa et onko nokka hajonnut lapsen hampaiden takia vai materiaalivirheen siksi kaikki on vaihdettu. nyt vaihtoja on ollut liikaa ja tuotetta ei suomessa enää saa ostettua.

Tää on vanha ketju mutta pakko vastata. Muki on tosiaan muualla euroopassa (ainakin) myynnissä. Ranskan kuvastossakin se näkyi olevan.Heillä ei ole mukin kanssa mitään ongelmia se kestää. Suomessa on ollut paljon takuuvaihtoja nokkaosan tiimoilta. Johtuen siitä että meidän lapsille se on monestikin lelu. siihen annetaan lapselle juotavaa ja lapsi kukee muki kädessä pitkin kotia tai se annetaan rattaisiin lapsille. Kun ei ole enää jano niin monesti lapsi alkaa "pureskelemaan" nokka osaa tai työntää sormensa keski reikään. Muualla euroopassa heillä on toisenlainen tapa. Ruoka-aikana juodaan mukista ruokapöydässä. Ja sitten se otetaan pois.

Meillä on tuo nokkamuki myös ja ihan hyvässä kunnossa :) Poika rikkoi omansa taaperona, työnsi sormen juuri siitä ilma-aukosta sisään ja se olikin sitten siinä :(

Tästä viisastuneena, en seuraavan lapsen antanut "leikkiä" mukilla, vaan siitä juotiin kun oli jano ja sen jälkeen se otettiin pois. Nyt se odottelee kuopusta kaapissa käyttövalmiina ja ehjänä :)

Meillä ko. mukiin vaihdettiin kansi muutaman kerran kunnes en enää kehdannut vaivata Tupper-myyjää. Meillä ainakin nokka tuntui hajoavan herkästi, jos lapsi ehti järsiä sitä vähänkin aikaa etten heti ehtinyt väliin niin "imureikä" alkoi repeytyä. Molemmilla lapsilla muki on otettu käyttöön n. ½v:na, esikoisella ei ollut edes hampaita vielä silloin ja sai sen silti hajalle, kuopuksella oli hampaita ja tietysti meni hajalle vaikka kuinka yritin mukia suojella... Ja meillä mukista on juotu vaan vettä tai maitoa ruokailun yhteydessä. Harmittaa kyllä kun laatu oli niin heikko, lapset tykkäsivät kovasti juoda siitä.

Yhteistyössä