Onnea sylintäydeltä kaikille vauvautuneille!!!:flower::heart:
Maibein synnytys kuullostaa melko hurjalta! :O Paranemista sinne!
Täällä alkaa masu olla jo iso ja ahistava olo rupee olemaan,ei paljo tarvi shoppailla joululahjoja muualta kun istualtaan sohvalla nettiä koluten..:stick:
Esikoinen on nukkunu jo kaksi yötä omassa sängyssään omassa huoneessaan,isi päätti että nyt loppuu vehtailu ja potkiminen meidän välissä. Ja helposti on menny,tyttö taitaa muistaa mikä on unikoulu
Meillä taidetaan päätyä nyt sittenkin siihen että tyttö meneekin päikkäriin mahdollisest helmikuun alusta jo. Tytön 1,5v neuvola-lääkärikin suositteli sitä tytölle ja kai se on ihan hyvä juttu ihan oikeesti. Mua vaan pelottaa se sairastelu-kierre joka alkaa heti kun tyttö päikkäriin menee,sit tarttu pikkuveljiin ja äh..äiti ei tykkää. Tytöllä on ollu tasan yksi flunssa ja nielutulehdus elämänsä aikana,josta mä olen niin kiitollinen. Ei koliikkia tms. Toivotaan että pojatkin on yhtä terveitä.
Mulle on tullu painoo alusta nyt 8,5-9kg. Esikoisesta tuli 12kg,noh alussa tippui 3kg.. Toivottavasti jäis johonki 15kg,takapuolen kokoo kun on niin vaikee saada pienemmäks,minkään mittaset lenkit ei siihen tehoa
Mutta se on sit kevään ja kesän murheita.
Mulla ois sit toinen sokerirasitús eessä ens ke. Mä en tajua miks mun pitää sinne mennä,vaikka ekan rasituksen arvot oli normaalit! Terkka sano että se on nykyään käytäntö,on kuulemma kiristyny jutut. Luulis sit et jos on jotkin säännöt kiristyny,niin rasituksessa kävis kaikki,oli sukurasitetta tai ei..Ti ois neuvola niin vois yrittää kääntää terkan pään..
Pitäs vissiin alkaa hankkia pikkuhiljaa tavaraa vauvoille..Vaunut puuttuu,kaukalo puuttuu,fb:n tuplakirpparilta jotain vaatetta ostellu ja yks nippu harsoja name it:sta tullu hankittua. Vaunut kun maksaa sen 1500e,niin ei huvittas niitä tilata..:x
En ottanu äippäpakkausta,rahat tuli toissapvänä,mutta paljonpa 420e tuntuu vaunujen hankinnassa kun reiku tonni pitäs silti kolehtia kerätä : /
Mitäpä veikkaatte,kuka maksaa mulle saikku-ajalta korvaukset,Kela ja työnantaja:
Mulla siis loppuu hoitovapaa 31.12.2013. Sain saikku-lapun viime äippäpolin käynnillä ja olen saikulla 2.1.2014-9.2.2014, äippäloma alkaa 10.2.2014.
Mun järki sanoo että työnantaja, kun mähän olen työpaikan kirjoilla ja siis
töissä taas 2.1.2014 alkaen ja ja mähän olen
sairauslomalla töistä . Ja kelan rahoillehan siirrytään vasta sit kun 60pvää täyttyy. Kysyin liitostakin asiaa,etten tule huijatuksi ja lupasivat selvittää ja palata asiaan ensi viikolla..
Noh,jospa tästä heittäytys pötkölleen sohvalle!
Hyviä vointeja äipät vauvoineen ja meille muutamalle perässätulijalle!
-Tipetsu ja tuplakupla 26+5-