Tuplavaunujen tarve kun vanhempi 1,5v?

Mitä mieltä olette joilla kokemusta, jos lapsilla on ikäeroa noin 1,5 vuotta, niin ovatko tuplavaunut välttämättömät? Vai pärjäiskö kahdella muulla vaunulla..? Kuinka vanhaksi taapero ylipäätään voi olla/viihtyy rattaissa?
 
Meillä tyttöjen ikäeroa vuosi ja 2kk,eikä kyllä paljon käytetä tuplia.Vanhempi tyttö(nyt 1v9kk)ei puolta tuntia kauempaa rattaissa viihdy.Onneksi ostimme käytettynä sillä kovassa kulutuksessa eivät meillä ainakaan ole.Sitten tietty eri asia jos ei olisi autoa.
 
mä vaan
Mun kanta on että kannattaa ostaa, mutta kannattaa ostaa HYVÄT: Ei mitään halpoja pilipaleja. Sillä niitä on kamala työntää kun tinen painaa enemmän kuin toinen. Meillä vasta nyt kolmannet hyvät jotka on jovin eli vastaavat kuin Orat. =)
 
Meidän lapsilla on ikäeroa 1 v 6 kk, eikä olla tuplia tarvittu. Meillä on kahdet tavalliset yhdistelmät, kantoliina ja Patapum-kantoreppu. Näillä varusteilla on selvitty nyt puoli vuotta ihan hyvin. Rattaat/vaunut on lenkkeilykäytössä ja lisäksi lapset nukkuu päiväunet pihalla. Asioilla käymme autolla, koska täällä ei ole palveluja kävelymatkan päässä. Bussilla kuljemme tosi harvoin ja silloin jos kuljemme, on aivan turha edes kuvitella millään tuplilla lähtevänsä liikkeelle. Meidän paikallisiin busseihin mahtuu (muutamia vuoroja lukuunottamatta) hädin tuskin tavalliset vaunut, joten tuplat joutuisi laittamaan kasattuna tavaratilaan. Käymme lenkillä iltaisin, kun mies on tullut töistä. Yksin olen käynyt muutaman kerran tavallisilla rattailla niin, että vauva oli liinassa kantosuojan alla tai esikoinen istui pulkassa/veti itse pulkkaa. Esikoinen 2 v kävelee jo jonkun matkaa ja sitten voin kantaa kantorepussa, jos väsy iskee kesken matkan.

Tuplien tarve riippuu siis pitkälti siitä mihin vaunuja käyttää. Jos käy vallan kävellen kaupassa/neuvolassa tai yksin lenkillä kahden lapsen kanssa, niin sitten ne on varmaan ihan kätevät. Meillä ei ole ollut tarvetta, eikä edes tilaa säilyttää niitä missään.
 
Me liikutaan paljon, käytetään julkisia jne. Joten tuplat ovat olleet ihan ehdottomat!!!
Ikäeroa 2 vuotta. Vanhempi saa välillä uhmakohtauksia joten on kätevää kun on reissun päällä, niin saa edes johonkin kiinni. Joskus myös väsyy eikä jaksa kävellä, jolloin rattaat taas pelastavat tilanteen. Itse saa hyvin liikuntaa kun kävelee pitkiä matkoja, osan matkasta isompikin voi kävellä.
Busseissa rattaat ovat turvalliset kun lapset pysyvät tukevasti rattaissa. Pari kertaa kun olen mennyt yksillä rattailla, meinaa hermot mennä, kun ei edes istumaan pääse, niin kuski kaasuttelee eteenpäin: tasapainoile siinä rattaiden kanssa ja koita samalla saada esikoinen penkille ja itse saa pidellä molemmista kiinni... Sitten aina ei ole istumapaikkoja rattaiden vieressä, huh.
Siis suosittelen jos liikut paljon ja erityisesti itseksesi. Kesällä reissutkin sujuvat mukavammin mm. Linnanmäki, Muumimaailma yms. Noin pienet eivät koko päivää jaksa olla jalkojen päällä. =)
 
tipsukka
moi!

meillä kohta 4 ´lasta ja taas tuplat hankittuna.vanhin 4v ja sitten 3v.mutta kolmas on vasta 1v7kk kun uusi tulosa syntyy..meillä on välttämättömät kun tän hetken nuorin kamalan villi...ja kylille on aika matka kävellen.autoa kyllä enempi käytetään mutta hankin nuokin kuitenki
 
meillä on ikäeroa 1 v 7 kk, eikä tuplavaunuja ole tarvittu. Ostimme vanhemmalle seisomalaudan pikkuveljen synnyttyä, ja hyvin pystyi ja jaksoi siinä seisoa lyhyet matkat. Pidemmillä matkoille kuljimme aina autolla.
 
meidän tyttö oli 1v11kk, kun poika syntyi. Olimme hankkineet brion tuplat. Ja ovat olleet ihan ehdottomat ainakin meillä. On vain yksi auto jolla mies käy töissä, kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä. Kannattaa miettiä sitä omaa tilannetta, mikä teillä on.
Eli viihtyykö lapsi hyvin rattaissa?
kuinka hyvin kävelee jaksaako kävellä itse vähän pitemmälle tai olla seisomalaudalla?
Kuinka paljon ylipäätään liikut lasten kanssa yksin, onko neuvolat yms kävelymatkan päässä, onko käytössä oma auto vai julkiset kulkuneuvot?
 
Ikäero 1v11kk ja tuplat hankittiin. Lähinnä siksi, että ulkoillessa, matkoilla jne. saattaa tarvita, vaikka nyt 2-vuotias käveleekin melkein joka paikkaan. Jos 2vee väsähtää, niin pääsee rattaisiin nukkumaan. Kesää kohti mennään ja monet reissut tiedossa, joten esikoisen kannalta nyt ei tarvii enää miettiä päiväjärjestelyitä, et mihin pääsee nukkumaan.
 
jamjon
meillä pojilla ikä eroa 1v2kk eikä olla tarvittu tuplia! Meille hankitiin sisaristuin vaunujen päälle. Se toimi meillä hyvin. Eikä vienyt tilaakaan ahtaasta eteisestä.
 

Yhteistyössä