tuplarattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä ei tieltä eksy tai sitten eksyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä ei tieltä eksy tai sitten eksyy

Vieras
Eli meille syntymässä pikkukakkonen ja harkitsen tuplarattaiden hankkimista, koska ikäero on vain 1 v 7 kk. Onko ne ehdottoman tarpeen ja missä vaiheessa? Alussa en usko heitä yhtäaikaa työnteleväni ja onko sellaisia rattaita edes olemssa, mihin ihan vastasyntyneen voisi laittaa? Missä vaiheessa nuo tuplarattaat on teillä tulleet ajankohtaisiksi? Ja sitten onko olemassa erikseen kaksosten ja sisartusten rattaita, vai miten se oikein menee? Ja mitä hintaluokkaa nuo rattaat yleensä on? En halua mitään kalliita, kun meillä on hyvät emmaljungat enkä usko, että kovin usein tuplaratastelemme...

Mahdotonta kenenkään sanoa tarviitko tuplia vai et.
Meillä on ihan sama ikäero ja tuplat ostin.
Alusta asti ollaan ulkoiltu aamupäivällä, jolloin nuorempi nukkuu päikkärit rattaissa. Puistomatka on aina ollut pari kilometriä, mitä isompi ei jaksa kävellä (ainakaan kiukkupäivänä).

Nyt kun pienempi on 8kk ja isompi yli 2v niin tuplat on yhä välillä käytössä. Kun puistomatkan varrella ei ole kauppaa, niin pakkaan usein molemmat lapset tupliin ja käydään kaupassa. Siinä saa samalla molemmat nukkua päikyt ulkona.
Vaikka isompi on 2v3kk, niin hän mahtuu jotenkuten Emmaljungiin päikkäreille.

Myös seisomalauta on hyvä vaihtoehto. Vaan kun isompi on sen 2v niin niitä kiukkupäiviä on aina välillä ja silloin meillä ainakaan lauta ei olisi toiminut.

Pienemmän saa myös liinaan, jolloin isompi saa olla rattaissa. Mutta vauva liinassa on hiukan vaikea paimentaa ja nostella isompaa puistossa...

Mä en aluksi kaivannut tuplia, mutta kun ne sain, niin pois en olisi antanut. Meillä ne on vieläkin tarpeen, ei tosin kauaa... Ne vois myydä poiskin... Ostatko? :)

Mä ajattelin ettei tarvita, mutta aloin sitten kaivata rattaita. Esikoinen 3v. ja kakkonen 7vkoa. Kyllähän toi esikoinen kävelee ihan reippaasti, mutta vauhti ei yleensä kovaa. Eli jos haluan itse reippailla, niin ei onnistu ilman tuplarattaita. Ja kyllä tuolle esikoisellekin tulee väsymyksiä ja on todella ihanaa kun voi laittaa isommankin rattaisiin. Ei tarvi itse kantaa tai maaritella toista kävelemään.

Ja meillä on sellaiset rattaat, missä selkänojat kääntyy erikseen, joten pienemmän laitan sinne pehmeässä kantokopassa pitkälleen. Eli on sellaisia rattaitia joissa voi työntää isompaa lasta sekä vastasyntynyttä, niis sisarusrattaina kuin kaksosrattainakin.

Mä halusin kunnon renkailla olevat rattaat (ei matkaratasversiota), sillä meillä noiden rattaiden käyttöaika on varmaankin vain tämä talvi. En raaskinut sitten ostaa uusia (400-600€), joten ostin noi rattaat käytettyinä. Maksoin 150€. Tarkoituksena on myydä noi sitten eteenpäin...ellei sitten tutuilla ole tarvetta.

Yhteistyössä