Tupakoivat keskenmenon kokeneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono omatunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono omatunto

Vieras
Jos olet saanut keskenmenon ja tupakoinut, niin oletko pystynyt edes sillä perusteella lopettamaan? Oletko sitten kokenut onnistuneen raskauden. Poltin jonkin verran ja sain keskenmenon. Nyt lopettanut ja toivon tulevani pian uudelleen raskaaksi. Palkään todella, että km oli tupakan syytä. Onko joku kokenut onnistuneen raskauden keskenmenon jälkeen, vaikka ei olisi pystynyt lopettamaan.

Aihetta syyllistämiseen on varmasti, mutta toivoisin kirjoituksia vain niiltä, joilla kokemusta asiasta. Syyllisyyttä on varmasti kaikilla jotka tupakoineet. :'(

turhaan syyllistät itseäsi. tupakoivat naiset raskautuvat huonommin ja synnyttävät pienempiä lapsia - siis hyvä syitä lopettaa tupakointi,
mutta keskenmenoa tupakoiti ei aiheuta.

aeimmin tupakoinut, ja kaksi lasta synnyttänyt ja 2 keskenmenoa kokenut

Älä syyllistä itseäsi vaikkakin tupakoinnin lopetus kuiteskin kannattaa, suosittelen! Ensimmäisen odotus ja imetysajan polttelin silloin tällöin. kadun tätä syvästi ja aina jos lapsella vaikka yskää, tunnen piston , että lapsella heikot keuhkot kun poltin yms. Sinänsä raskaus sujiu hyvin, poika oli yli 4kg ja terve ollut. Toista alkaessani odottaa, lopetin.

Kiitos vastauksistanne. Tunnen olevani niin totaalisen huono ihminen. Minkä ikäisiä olette? Minä nyt 31v. ,lapset olen saanut siis alle 30v. Sitäkin mietin, että ikä ja tupakka yhdessä kaiken aiheuttaneet....

Minä olen kahden ekan kans polttanu jonkin verran, kolmannen aikana en polttanut, mut sit taas repsahdin kun imetys loppui...

Kyllä tupakointi voi aiheuttaa keskenmenon, se on ihan todettu asia, että tupakointi lisää keskenmenon riskiä!!

Lopeta tupakointi, jos et itsesi niin lastesi/tulevien lastesi takia. He siitä kärsivät :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 14:49 Vieras kirjoitti:
Kyllä tupakointi voi aiheuttaa keskenmenon, se on ihan todettu asia, että tupakointi lisää keskenmenon riskiä!!

Lopeta tupakointi, jos et itsesi niin lastesi/tulevien lastesi takia. He siitä kärsivät :(

Kirjota nyt hyvä ihminen tähänkin että pieni mahdollisuus on olemassa että tupakointi voi lisätä keskenmenon riskiä :attn:

En usko että sinä olisit sitä aiheuttanut.

Tarkoitus ei ole syyllistää ketään vaan jakaa oikeaa tietoa:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/osiot/tietoa_terveydesta/elintavat/tupakka/tupakoinnin_terveyshaitat/

Voimia lopettamiseen kaikille!

tässä suoraan netistä, näitä siis VOI tulla, hyvällä tuurilla ei, paras lopettaa niin ei ota turhia riskejä. vauvan pitäisi olla ykkönen, ei omat itsekkäät mielihalut.

Raskaudenaikaiset haitat:
Pienipainoisuus
Keskenmeno
Ennenaikainen synnytys
Kätkytkuolema
Imetys- ja maidoneritysvaikeudet
Lapsen hidastunut kasvu

Hedelmällisyys:
Impotenssi
Hedelmättömyys

Kerron oman kokemukseni. Oon polttanut melkein 10vuotta.
Esikoista kun aloin odottaa, vähensin tupakoinnin 1-3kpl/pvä. Ihan päivittäin en edes polttanut. Kokonaan lopetin rv18. Terve vauva syntyi yliaikaisena.

Toisen raskauden alkaessa lopetin kokonaan heti plussattuani. Tämä meni kesken rv11.

Nyt kolmas raskaus alussa, ja 0-3 poltan päivässä. Sitten, kun ultrassa sykkeen näen, lopetan kokonaan. Sitä ennen en uskalla. Pelkään nimittäin, että kohdallani stressi tappoi tuon edellisen vauvan. Pikkuhiljaa vähentelen ja jätän sit loputki polttamatta jos ja kun vaavilta syke löytyy. Ultraan meen viikolla 7.

Yhteistyössä