Tupakoivat!! "Itsestään sammuvat tupakat"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja smart
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

smart

Vieras
Onko kukaan huomannut mitään eroa entiseen?? Pitääkö imeä vauhdilla? Mä tein testin ja jätin tupakan yksinään palamaan ja loppuunhan se paloi.. huuhaata taitaa olla koko homma!

MIKÄ juttu tää on... ? Siis oikeestiko tupakoista on tullut itsestäänsammuvia?
Mulle nimittäin on nyt pari kertaa käynyt niin, että kun olen oikein juorunnut samalla kun olen polttanut, tupakka on sammunut puolivälissä itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
MIKÄ juttu tää on... ? Siis oikeestiko tupakoista on tullut itsestäänsammuvia?
Mulle nimittäin on nyt pari kertaa käynyt niin, että kun olen oikein juorunnut samalla kun olen polttanut, tupakka on sammunut puolivälissä itsekseen.

Juu ihan totta on.. Sen pitäs auttaa siihen että jos polttaa sisällä ja vaikkapa nukahtaa tupakin kanssa niin ei syty tulipaloa, vaikka tupakki tippuiskin lattialle tms.

Alkuperäinen kirjoittaja smart:
Onko kukaan huomannut mitään eroa entiseen?? Pitääkö imeä vauhdilla? Mä tein testin ja jätin tupakan yksinään palamaan ja loppuunhan se paloi.. huuhaata taitaa olla koko homma!

Ootko ihan varma että se on ollut jo itsestään sammuva? Ettei ole ollut vanhempaa mallia.

Joo totta on.. ens kuussa ei saa enää myydä tupakoita, jotka ei ole itsestään sammuvia. Tosin just luin jutun, että laki sanoo että 75% pitää olla sammuvia, eli askissa saa olla 5 ei sammuvaa.. Kun katsot askin hintalappua ja sieltä löytyy *-merkki, on ne uusia malleja!!

Suomessa siirrytään 1. huhtikuuta polttelemaan itse sammuvia savukkeita. Totuus on vain toisenlainen: Lain mukaan vain 75 prosenttia savukkeista pitää olla sellaisia, jotka eivät laboratorio-oloissa pala itsestään loppuun asti.

Tämä tarkoittaa, että 20 savukkeen rasiasta viisi savuketta voi olla sellaisia, jotka palavatkin itsestään aina filtteriin saakka

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Alkuperäinen kirjoittaja smart:

Ootko ihan varma että se on ollut jo itsestään sammuva? Ettei ole ollut vanhempaa mallia.

Melko varma joo, askissa oli merkki, mutta toisaalta joskus on tapana yhdistellä jämäaskeja.. Mutta sanoisin, että 90% varmuudella oli. Mutta jos se kuuluikin niihin viiteen jotka ei sammu ;)

Minun Bonus askista löytyy kans tähtönen...

mitenkähän paljon syttyy tulipaloja sitten siitä kun humalassa tulitikkujen kanssa pelataan alati sammuvien tupakoiden vuoksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Pöö:

mitenkähän paljon syttyy tulipaloja sitten siitä kun humalassa tulitikkujen kanssa pelataan alati sammuvien tupakoiden vuoksi...

tää on kyllä totta..

mut mites kessutupakka, eihän se sammu??

no niin testi tehty.

Tuote; Smart green

Testi tapa: Sytytys, kolme imaisua ja sen jälkeen annetaan olla. Sekuntikello käynnistyy yhtä aikaa tupakan kanssa.

Tulos: Tupakka paloi 9 min sammumatta, senkin jälkeen tuli vähän savua ja palaminen oli menossa paskapaperin sisäpuolella.

Johtopäätös: V***t ne mitään sammu!

Ja tuota mäkin olen miettinyt, että mites sätkät?? Mutta noissahan tuo kyllä perustuu paperiin se sammuminen, jospa rizloissakin olis nauhat..

kaikki askit joiden hintalapussa on tähtimerkki on sammuvia,siis yksi musta tähti hinnan lähettyvillä eli ns.veromerkkilapussa.
muut on vanhaa erää.samoin jos pakkauskoko on alle 20kpl se on vanhaa.
pakkauskokolaki muuttui jo viime kesänä

Kollega moitti tuossa yks päivä, että tupakkia saa imeä posket lommolla, jottei se sammuisi kesken kaiken. nyt löytyi selitys siihenkin. ;) Mitäs höpöttelee niin paljon kesken tupakointinsa. :D

Tiiättekö onko saatavilla myös itsestään syttyviä? Ei jaksais millää koko ajan sytyttää. Vaikka sellainen aski, josta pomppais palava tupakka vartin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja täääh:

tää on kyllä totta..

Joskus poltin sätkiä ja minusta ne vasta sammuivatkin aina kesken kaiken.:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja täääh:

tää on kyllä totta..

Joskus poltin sätkiä ja minusta ne vasta sammuivatkin aina kesken kaiken.:D
Niin muuten tekivätkin.

LM on ainakin tullut niin pirun "sitkeeksi" polttaa, posket lommolla saa vetää ja olo on koko ajan kuin ois puhaltanut tusinan ilmapalloja tai puhaltanut tyhjäks kananmunia, tiiätte mitä tarkoitan ;) Ei kyllä sammu sen kummemmin..

Yhteistyössä