tupakoivat äidit

  • Viestiketjun aloittaja tyhmä kysymys
  • Ensimmäinen viesti
tyhmä kysymys
Hei,

Te kaikki tulevat äidit, jotka tupakoitte ennen raskauttanne. Tuntuiko teistä ennen plussausta, ettei tupakka enää oikein maistunutkaan? Vai tuliko raskaus täysin yllätyksenä?

Itse poltan ja menkat on nyt myöhässä, mutta olen aina ajatellut että jos olen raskaana tupakka alkaisikin tökkiä, mutta ainakaan nyt ei niin ole käynyt. Nyt vaan mietin, että kannattaako vielä odottaa testin tekemistä..

Kiitos jo etukäteen vastauksista..
 
Kyllä minulla tuntui jo ennen plussausta, ei vain maistunut enää, oikeastaan sitä ihmettelinkin, sitten siitä noin viikko kun lopetin pärähti plussa testiin. ;) Sen jälkeen en ole edes ajatellut koko asiaa. Näin minulla.
 
röpö
Mä olin tehnyt ja aikaisemmin periaatepäätöksen että heti kun aletaan yrittämään lasta, rööki jää kokonaan pois. Perustelin sen sillä että en halua ottaa mitään riskejä ja että minulla on vara valita mutta vaavilla ei. Kerran joku kaveri kysyi että meinaanko pystyä lopettamaan röökaamisen sit kun olen raskaana ja sanoin että ilman muuta, vaikka mä haluaisinkin polttaa niin vauva välttämättä ei. Mieli tekee kyllä, aijai, istua ulkona siiderin ja röökin kanssa mutta niin kauan kuin olen vastuussa tuon pikkuolennon terveydestä, siis suoranaisesti oman elimistöni kautta, olen ilman.
 
katoin kerran yhen dokumentin telkkarista, missä näytettiin ultran avulla kuinka sikiö kiemurtelee tuskissaan puoli tuntia sen jälkeen kun äiti on polttanut tupakan. (hapenpuutteessa)Musta polttaminen raskaana on itsekästä ja vähät välitetään vauvan terveydestä ja kehityksestä. Vauva tosiaan ei voi itse valita, tuleva äiti voi.

Mä en oikein tajua naisia jotka polttaa raskaana(vaikka tässä ketjussa nyt olikin enemmänkin kyse polttamisen lopettamisesta kun tulee plussa)mutta tulipahan vaan mieleen tupakoimisesta raskausaikana.


 
Esikoisen kohdalla ei valitettavasti ollut apuna se tupakan "tökkiminen", piti suoriutua lopettamisesta omalla tahdonvoimalla. Imetyksen jälkeen retkahdinkin uudelleen.
Kakkosen kohdalla tupakan hajukin oksetti jo ennen plussaa, eli silloin lopettaminen olikin huomattavasti helpompaa. En myöskään aloittanut säännöllistä tupakointia uudelleen, joskin baarisauhuttelijaksi tunnustaudun. Nyt taas raskaanaollessa tupakka jäänyt ja tuskin tulee enää poltettua ollenkaan, kun baareissa on tämän vauvelin syntymän (+ imetyksen) jälkeen tupakointi kielletty. Ihan hyvä niin. B)
 
Minulla ei "tupakanhimo" häipynyt mihinkään, nytkin kun on rv 36+6 ja polttamisen lopettamisesta piiitkä aika, niin kyllä edelleen tekee mieli :ashamed: mutta vauvan takia en anna himolle periksi... :heart:

Sitä en lupaa, ettenkö vielä joskus polttaisi...
 

Yhteistyössä