Tupakoitsijat...


En halua nyt haastaa riitaa enkä mitenkään moralisoida, mutta oletteko te koskaan ajatelleet millaisen kuvan tupakoinnista te lapsillenne annatte?
Ja kuinka paljon lapsenne kysyvät tupakanpoltosta ja mitä te heille vastaatte?

Sallisitko esim. 15 v lapsesi polttavan tupakkaa?

Ja tarkoituksenani on aiheuttaa keskustelua ei riitaa :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:01 Pinki kirjoitti:
en oikein tiedä mitä kysymyselläsi haet.. kyllä noi miedän mukelot ainakin tietää,että tupakka ei ole lasten juttu.

merkkailen tässä tätä samalla...
Siis merkkailet mitä? Anteeksi en oikein kai ymmärtänyt...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:03 Tiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:01 Pinki kirjoitti:
en oikein tiedä mitä kysymyselläsi haet.. kyllä noi miedän mukelot ainakin tietää,että tupakka ei ole lasten juttu.

merkkailen tässä tätä samalla...
Siis merkkailet mitä? Anteeksi en oikein kai ymmärtänyt...
siis itselleni muistiin. =) että jos sattuu huonosti ja tästä tuleekin tappeluketju... arkoja aiheita nää ;)

ei siis sulle mittää merkkailua :D :D
 
stranger
Vanhempani tupakoivat, minä en, tyttäreni tupakoi...

Eli käänteinen vaikutus.

Tupakointi on hyvä kapinointikeino tupakointia kiihkeästi vastustavalle vanhemmalle (minä), viinanjuonti kapinaksi absolutistivanhemmalle ja muuten vaan raju nuoruus yltiömoralistiselle vanhemmalle.

Eli kannattaa hillitä tuota terveysintoiluakin...
 
Huonon kuvan annan tietenkin :ashamed:
Ja saahan nähdä miten suhtaudun sitten jos alkavat polttaa isompana, mutta en ainakaan toistaiseksi suosittele polttamista kenellekkään, mutten puutu toisten polttamiseen. Se on niin henkilökohtainen asia. Minusta ne saa polttaa jotka polttaa, kunhan muistavat huomioida myös tupakoimattomat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:41 stranger kirjoitti:
Vanhempani tupakoivat, minä en, tyttäreni tupakoi...

Eli käänteinen vaikutus.

Tupakointi on hyvä kapinointikeino tupakointia kiihkeästi vastustavalle vanhemmalle (minä), viinanjuonti kapinaksi absolutistivanhemmalle ja muuten vaan raju nuoruus yltiömoralistiselle vanhemmalle.

Eli kannattaa hillitä tuota terveysintoiluakin...
Mun mielestä kans on käänteinen vaikutus monillakin asioilla.. Ja varsinkin just tupakalla ja viinalla nuoriin.. Ja jos liikaa kieltää ja latelee sääntöjä, niin varmasti tulee uhma päälle ja nuorelle tai teini-ikäiselle joka on siinä iässä, missä ihminen alkaa harjoitteleen luonnollisesti irtautumista vanhemmistaa, niin uhma tulee vieläkin herkemmin. Itse olen sitä mieltä, että antaa ennemmin kokeilla viinaa ja tupakkaa ja tehkööt siitä omat päätelmät.. Minulla ei kyllä itsellä ole vielä läheskään teini-ikäisiä lapsia, mutta minulla on 1 pikkusisko ja 3 pikkuveljeä ja meidän äiti on ollut aina hirveä sääntöjen jakelia ja voin kyllä sanoa, että sanomista tuli, ku olin teini-iässä... :whistle: ;)
 
Itse olen lopettanut (tai siis lakossa) n. 3,5 vuotta sitten ja mulla tekee väliin niin pirusti mieli polttaa että.. Ei vaan anna luonne periksi ja sitte ajattelen jotenki, että en viitsi meidän 3-vuotiaan nähden polttaa ja jos minä poltan niin se ei ole mitään yks tupakka illalla ku lapset menee nukkuun, vaan mulla sitä tahtoo mennä useampi... Mutta en ala ketään moralisoimaan..
 

Yhteistyössä