Tupakoitsijat huomio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva-ex-tupakoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva-ex-tupakoija

Vieras
Minä päätin, että tupakanpoltto loppuu (vähitellen, mutta loppuu kuitenkin) eli huomenna polta max 10 tupakkaa ja viikon päästä pudotan (varovaisesti, mutta varmasti) määrää 1 tai 2 tupakalla ja sama seuraavan viikon päästä ja jne jne jne.. kunnes, en polta enää yhtään tupakkia.

Tuleeko muita mukaan? :) ja päätetään sitten vaikak yhdessä vähennetäänkö yhdellä vai kahdella tupakalla sitä määrää viikoittain.

En oikein usko, että noin onnistuu. On niin helppo sitten taas polttaa se pari lisää, kun oikein ottaa päähän. Ja sitten taas lisää jne... (Itse olen lopettanut kerrasta poikki -systeemillä - noita vähentämisijuttuja yrittelin vuosia, mutta aina meni käsilleen.)

kannattaa hakea lääkäriltä kunnon resepti tuohon lopettamiseen, 2viikkoa saa polttaa ihan miten ite tykkää, mutta jokasella se polttaminen tyssää jo ennen kahtakin viikkoa. siis ihan sellasilla lääkkeillä pääsee eroon polttamisesta...

Minäkin vahvasti epäilen tuota vähentämis-taktiikkaa. Melko varmasti epäonnistuu.

Sen sijaan suosittelen lukemaan kirjan Stumppaa tähän (tai tuoreempi painos nimeltä Vihdoinkin savuton). Kirjoittaja on Allen Carr.

Itse lopetin 15 vuoden savutuksen jälkeen kertaheitolla luettuani kirjan. Samoin teki kaksi ystävääni.
Ja ilman mitään nikotiinikorvaushoitoja.

Suosittelen :)

Mä olen kokeillut tuota vähentämis juttua ja olen nyt vissiin puoli vuotta jo jumittanut tuossa 2-3 tupakkaa päivässä enkä millään pääse lopullisesti eroon :(

Mä olen kokeillut tuota vähentämis juttua ja olen nyt vissiin puoli vuotta jo jumittanut tuossa 2-3 tupakkaa päivässä enkä millään pääse lopullisesti eroon :(

Mitäs jos antaisit vain olla?

Aika pieni määrä menee nykyään sulla, pidä ne 3 nautintona. Ajottuvatkin varmaan aamuun ym.?

Jatkuva stressi asiasta ei ainakaan tee hyvää. Ja ainahan voit hakeutua lääkäriin kyselemään reseptiä siihen lääkkeeseen jonka pitäisi auttaa, joskin siinä on sitten sivuvaikutuksia ym. eikä ole se paras ratkaisu kaikille niiden takia.

Niin ja minä kyllä vakaasti uskon tähän vähentämisellä lopettamiseen, ainakin omalla kohdallani. Heti plussauksen jälkeen vähensin polttamista 3 tupakkaan päivässä ja muutaman viikon jälkeen en enää polttanut yhtään.

Mutta aloitin uudestaan vauvan sairastumisen takia, kun tämä joutui sairaalahoitoon ja olihan se suuri elämänmuutos kun oli pieni lapsi. Sain jotenkin ajatuksia purettua aina tupakin kanssa.

Nyt kuitenkin varovaisin, mutta varmoin askelin aloitan tämän vähentämisen ja tulen siinä onnistumaan.

Kerralla poikki lopettaminen ei ole minulla koskaan toiminut.

Alkuperäinen kirjoittaja Stumppaa tähän;27167841:
Minäkin vahvasti epäilen tuota vähentämis-taktiikkaa. Melko varmasti epäonnistuu.

Sen sijaan suosittelen lukemaan kirjan Stumppaa tähän (tai tuoreempi painos nimeltä Vihdoinkin savuton). Kirjoittaja on Allen Carr.

Itse lopetin 15 vuoden savutuksen jälkeen kertaheitolla luettuani kirjan. Samoin teki kaksi ystävääni.
Ja ilman mitään nikotiinikorvaushoitoja.

Suosittelen :)

Itse lopetin onnistuneesti juurikin vähentämällä, jotkut jutut nyt voi toimia toisella, vaikka ei just sulla.

Mulla on myös tuo kyseinen opas ja voin myydä sen vaikka 0,50 sentillä, tai antaa ilmaiseksi. Aivan joutava.

Mä lopetin tupakoinnin 6 vuotta sitten. Ja se meni ihan oman kaavan mukaan, mitkään opukset eivät aiemmin auttaneet. Se on pakko sanoa, että lopetin kesälomalla ja olin vaihtamassa juuri työpaikkaa. Vedin kunnon kännit ja hillittömästi tupakkaa. Seuraava päivä meni ihan itsestään, ei tehnyt edes mieli. Sitten nikkispurkan kanssa, koko ajan vähentäen.

Vieläkin poltan viihteellä ollessani tupakkaa, mutta en muuten. Ja viihteellä olen 3-4 krt vuodessa.

Olen juuri ajanut oman tupakointini alas, juuriin vährntämällä.
Aloitin 8 päivässä ja nyt kuukausi siintä. Tänään en ole polttanut yhtään, eilen poltin yhden.