Tupakoinut 40v ja keuhkotesti näytti et keuhkot on kuin tupakoimattomalla

  • Viestiketjun aloittaja Ryd
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
NÄYTTI? Varmaan jos saatais kuva sun keuhkoista niin sit ne ei enää näyttäis niin terveiltä. Voihan olla, että alunperin 40v sitten keuhkosi ovat olleet keskivertoa paremmat ja nyt huonontuneet keskiarvoon.
 
"bbb"
Tehtiinko spirometria vain pelkkä PEF? Jos oli PEF, se ei kerro esim. pienien keuhkoputkien tilanteesta mitään. Ja ei ne sinun keuhkosi ole missään tapauksessa kuin tupakoimattomalla.. Jos katsottaisiin solutason muutoksia ja keuhkoissa olevan tervan määrää.. Ei ne puhallastesti kaikkea näytä.
 
Mun isä oli alkoholisti ja tupakoi kymmeniä vuosia. Silti ruumiinavauksessa ei keuhkoissa tai maksassa ollut juuri mitään. Ihmetytti kovasti silloin, itseasiassa vieläkin mietin, miten se voi olla mahdollista.
 
tiedän kans yhden tapauksen, jonka keuhkot oli kuin tupakoimattomalla, vaikka oli varmasti polttanut kans 40vuotta. tilanne tarkistettiin tällä sydänsiirtoa varten ja tietenkinhän henkilön piti lopettaa polttaminen ennen siirtoa...
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27450833]Yksi iäkäs tätini myös oli tupakan polttaja. Eli yli 90vuotiaaksi. Harrasti kyllä liikuntaa tosi paljon viimeiseen asti.[/QUOTE]

Ja jos ei olis polttanut, niin olis elänyt 100-vuotiaaksi :) Mullakin mummo poltti ja eli 86-vuotiaaksi ilman muita sairauksia kuin krooninen tupakkayskä. Mutta en minä silti niin tyhmä ole, että julistaisin tupakoinnin olevan millään muotoa hyvä juttu tai ei niin haitallinen juttu.
 
"vieras"
[QUOTE="A.p";27450900]Niin ja rajani oli parempi kuin tupakoimattomalla yleensä.

Koe oli siis se jossa otetaan keuhkot täyteen ja kerrallaan puhalletaan pois ja sit jatketaan viel puhaltamista[/QUOTE]

Sepä kiva, eli voit hyvillä mielin jatkaa itsesi myrkyttämistä. Sitähän sä kysyit?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27451247]Sepä kiva, eli voit hyvillä mielin jatkaa itsesi myrkyttämistä. Sitähän sä kysyit?[/QUOTE]

Ja itse asiassa tupakointihan on ihan terveellistä ja hyväksi keuhkoille :xmas:
 
copd
Hmmm....milloin lietäysin puhtaat keuhkot voisi olla tupakoijalla? Ja jos jatkaa polttamista niin saa varautua copd tulemiseen ja sehän iskee yleensä vasta 10-20v lopettamisenkin jälkeen...T. eräs joka ei enää keuhkojaan tervaa
 

Yhteistyössä