Tupakointi synnärillä?

  • Viestiketjun aloittaja kuhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti
Eppu
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En polttanut raskausaikana.
tai juu poltinhan minä, ennen kuin tiesin raskaudestani.
Sektiokaan ei todellakaan ollut oma päätös,
ja tupakoimaan aloin valitettavasti raskauden jälkeen kyllä,
kun imetys ei ollut mahdollista muista syistä.

mikä stereotypia?
Eli aloit saman tien synnärillä vetää röökiä, vaikka et ollut raskauden aikana polttanut? Selevä :D
Niinpä :D
 
ap
Joo itelläkin oli samassa huoneessa tupakoiva äiti, kun esikoisen sain. Hänen lapsensa kylläkin vietiin jonnekin muualle (eli ei ollut vierihoidossa) ja saattoi siis käydä tupakilla ilman lapsen jättämistä hoitajille. Samainen äiti selitti kyllä käyneensä kesken synnytyksenkin, kun ei niitä kipuja olisi muuten kestänyt...
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En polttanut raskausaikana.
tai juu poltinhan minä, ennen kuin tiesin raskaudestani.
Sektiokaan ei todellakaan ollut oma päätös,
ja tupakoimaan aloin valitettavasti raskauden jälkeen kyllä,
kun imetys ei ollut mahdollista muista syistä.

mikä stereotypia?
Eli aloit saman tien synnärillä vetää röökiä, vaikka et ollut raskauden aikana polttanut? Selevä :D
Kyllä. Ei ihan ollu suunnitelmissa aloittaa uudelleen, mutta elämä on, vai miten se sanotaan. Eikä muuten maistunu hyvältä :)
 
Eppu
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En polttanut raskausaikana.
tai juu poltinhan minä, ennen kuin tiesin raskaudestani.
Sektiokaan ei todellakaan ollut oma päätös,
ja tupakoimaan aloin valitettavasti raskauden jälkeen kyllä,
kun imetys ei ollut mahdollista muista syistä.

mikä stereotypia?
Eli aloit saman tien synnärillä vetää röökiä, vaikka et ollut raskauden aikana polttanut? Selevä :D
Kyllä. Ei ihan ollu suunnitelmissa aloittaa uudelleen, mutta elämä on, vai miten se sanotaan. Eikä muuten maistunu hyvältä :)
Sattu tupakitkin olee mukana :D
 
:II
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja :II:
Olen tupakoinut raskauden aikana,mutta ei kyllä olisi tullut mieleenkään polttaa tupakkaa synnärillä. Enkä tullut mieleenkään pyytää nyt jotakin hoitajaa katsomaan vauvaa sillä välin kun oisin käynyt tupakalla.
Parempi sekin olis ollut pyytää hoitajaa kattoon vauvaa ja käydä röökillä, kuin polttaa raskausaikana.
Tietenkin, jos nyt pitäis valita noista vaihtoehdoista.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No onhan näitäkin nähty, melkein suoraan synnytyssalista röökille, ja vauva siksi ajaksi kansliaan :x
voi kamala... minä kävin myös kanttiinissa ja jätin vauvani siksi aikaa hoitajille. Olen siis kamalan huono äiti.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Eppu:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En polttanut raskausaikana.
tai juu poltinhan minä, ennen kuin tiesin raskaudestani.
Sektiokaan ei todellakaan ollut oma päätös,
ja tupakoimaan aloin valitettavasti raskauden jälkeen kyllä,
kun imetys ei ollut mahdollista muista syistä.

mikä stereotypia?
Eli aloit saman tien synnärillä vetää röökiä, vaikka et ollut raskauden aikana polttanut? Selevä :D
Kyllä. Ei ihan ollu suunnitelmissa aloittaa uudelleen, mutta elämä on, vai miten se sanotaan. Eikä muuten maistunu hyvältä :)
Sattu tupakitkin olee mukana :D
"Elämä on", höpsis. Kyllähän sitä jokainen ihan itse päättää, polttaako vai ei. Ja tosiaan tupakat mukana koko raskauden ajan, ihan siltä varalta että "elämä on" :D
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Eppu:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En polttanut raskausaikana.
tai juu poltinhan minä, ennen kuin tiesin raskaudestani.
Sektiokaan ei todellakaan ollut oma päätös,
ja tupakoimaan aloin valitettavasti raskauden jälkeen kyllä,
kun imetys ei ollut mahdollista muista syistä.

mikä stereotypia?
Eli aloit saman tien synnärillä vetää röökiä, vaikka et ollut raskauden aikana polttanut? Selevä :D
Kyllä. Ei ihan ollu suunnitelmissa aloittaa uudelleen, mutta elämä on, vai miten se sanotaan. Eikä muuten maistunu hyvältä :)
Sattu tupakitkin olee mukana :D
Eipä sattunu ei, mutta sattukos sulle tulemaan ketään synnärille vierailemaan?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo itelläkin oli samassa huoneessa tupakoiva äiti, kun esikoisen sain. Hänen lapsensa kylläkin vietiin jonnekin muualle (eli ei ollut vierihoidossa) ja saattoi siis käydä tupakilla ilman lapsen jättämistä hoitajille. Samainen äiti selitti kyllä käyneensä kesken synnytyksenkin, kun ei niitä kipuja olisi muuten kestänyt...
no eihän se tupakka kipua vie :p Liekkö käyny pössyttelee marisätkää ja lapsi ollu vierotuksessa
 
Eppu
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Eppu:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
En polttanut raskausaikana.
tai juu poltinhan minä, ennen kuin tiesin raskaudestani.
Sektiokaan ei todellakaan ollut oma päätös,
ja tupakoimaan aloin valitettavasti raskauden jälkeen kyllä,
kun imetys ei ollut mahdollista muista syistä.

mikä stereotypia?
Eli aloit saman tien synnärillä vetää röökiä, vaikka et ollut raskauden aikana polttanut? Selevä :D
Kyllä. Ei ihan ollu suunnitelmissa aloittaa uudelleen, mutta elämä on, vai miten se sanotaan. Eikä muuten maistunu hyvältä :)
Sattu tupakitkin olee mukana :D
Eipä sattunu ei, mutta sattukos sulle tulemaan ketään synnärille vierailemaan?
Sattu aika monikin. Ne vieraatko sut laitto sut käryyttämään? Hyi mitä setiä ja tätejä...
 
ei siinä
Mä näin just toissapäivänä sairaalan pihalla synnyttämässä olevan naisen, joka poltteli tupakkaa miehensä kanssa sairaalan pihalla. Välillä tuli supistus, mut urheesti se sen tupakan veti. Pakkastakin tais olla se -25.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja ei siinä:
Mä näin just toissapäivänä sairaalan pihalla synnyttämässä olevan naisen, joka poltteli tupakkaa miehensä kanssa sairaalan pihalla. Välillä tuli supistus, mut urheesti se sen tupakan veti. Pakkastakin tais olla se -25.
No siinäpä oikeeta talvisodan henkeä tosiaan :D
 
sama mitä sanotte
mä poltin moelmpien raskauksien vähän. Ekaa käynnisteltiin suurinpiirtein vuorókaus ja hoitaja vei mut tipan kanssa niiden omalle röökipaikalle ekana illalta ennen nukkumaan menoa ja seuraavana aamuna uudestaan. Päivänllä kesken syynytyksen en päässy röökille, vaikka pyysin.
Molöempien synnytysten jälkeen, heti kun mentiin osastolle, niin menin tupakalle.
 
ddd
:O!!!! Että sellanen kysymys :0. Ajattelit antaa vielä myrkyt siinä synnytyksenkin keskellä ja ihmetellä kun kätilö sanoo: voi ei, lapsen sydänäänet heikkenee. Just :(. Varsinainen ÄITI. Oksettaa muutenkin sun kaltaiset.
 
Synnytyksen aikana ei jostain kumman syystä tehnyt mieli tupakkaa mutta osastolta kyllä kävin tupakilla.. Molemmilla kerroilla.

MUOKS. Ensimmäisen jätin hoitajille tai jätin huoneen oven raolleen, oli ihan kanslian vieressä ja toisen lapsen jätin huoneeseen nukkumaan...
 
Hyi helvetti mulle tulee tästä ketjusta ihan fyysisesti paha olo! Siis ihminen joka ei voi olla raskausaikaa ja synnytyksen yli sekä imetysaikaa tupakoimatta ei mun mielestä ansaitse lapsia ollenkaan. Sori vaan!!
 
lily
Minä poltin kunnes sain tietää raskaudesta, sitten lopetin pikkuhiljaa. Alotin taas noin 3 viikkoa synnytyksen jälkeen, ja poltan aika paljon. En kuitenkaan olisi ikinä tullut mieleenkään lähteä synnärillä tupakalle, saati kesken synnytyksen :eek: No, kukin tavallaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Näytti melkoisen vastenmieliseltä, kun TAYS:n pihassa vastaan lyllersi viimeisillään raskaana oleva nainen (sairaalan kamppeissa), joka sytytti tupakan ja meni keittiötyöntekijöiden seuraan tupakkapaikalle :x
Mutta sitähän tässä ei kysyttykään. On ihmisiä joita ei kuitenkaan niin paljoa kiinnosta pitääkö vastaantuleva täti sinua vastenmielisenä näkynä vai ei :)
No oli kyllä päivänselvää, että jos ei vauvastaan tuon enempää piitannut, niin tuskin piittasi musta ja mun mielipiteestänikään :xmas:
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Hyi helvetti mulle tulee tästä ketjusta ihan fyysisesti paha olo! Siis ihminen joka ei voi olla raskausaikaa ja synnytyksen yli sekä imetysaikaa tupakoimatta ei mun mielestä ansaitse lapsia ollenkaan. Sori vaan!!
no voi voi... pitää vaan hyväksyä sekin, että kaikki ei kykene siihen. Yritin monesti kaiken maailman apujen turvin. Ei se ihan yksinkertaista ole, jos on vetänyt liki 20 vuotta tupakkaa. Esikoisen ainana olin vasta 19, niin olin loppuraskauden ja imetyksen polttamatta. Olihan se helpompaa, kun ei ollut polttanut vielä kovin montaa vuotta (13.v aloitin). Tyhmä olin, kun aloitin uudelleen ja sitä olen katunut.
 
justiinsa joo
Miten te kehtaatte puolustaa omaa tupakointianne??Itsekkin olen joskus polttanut ja nyttemmin lopettanut eikä tulisi mieleenkään puolustaa tupakoimista ja vieläpä raskausaikana!!Oletteko tupakoivat äidit noin tyhmiä?!Kohta kaikki on sallittua ja hyväksyttyä vain sen takia kun minä tahdon, minun on pakko, minäminäminä!!!Onko tulevaisuudessa edessä se että kaksplussan sivuilla mammat kyselee että kuka kävi yhdellä kun oli synnärillä?Eihän sitä nyt ilman kaljaa jaksa synnyttää...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
:O!!!! Että sellanen kysymys :0. Ajattelit antaa vielä myrkyt siinä synnytyksenkin keskellä ja ihmetellä kun kätilö sanoo: voi ei, lapsen sydänäänet heikkenee. Just :(. Varsinainen ÄITI. Oksettaa muutenkin sun kaltaiset.
Ööh? En mä ite tupakoi? Ihan vapaasti voit lukea koko ketjun uudestaan. Mikäli tämä mulle oli tarkoitettu. Kuhan rupesin miettimään.
 
eräs äiti
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
no en kyllä kesken synnytyksen käynyt tupakalla, mutta heti sen jälkeen suihkussa käytyäni. Vauva vietiin synnytyksen jälkeen teholle. Pisti pikkusen tupakituttamaan.
Ei sulla hirveesti näköjään päässä liiku...
 
gg
Itse en polta, mutta kieltämättä särähti korvaan, kun kaksi päivää minun jälkeeni osastolle tullut äiti kysyi yököltä mihin pääsee tupakalle. Yökkö oli vaihtamassa erään toisen äidin vauvan vaippaa ja itse olin samassa tilassa imettämässä, joten en voinut olla kuulematta. Tämän tupakoivan äidin vauva oli nukkumassa äidin huoneessa. Tosin ihmettelin kyllä jos silloin sairaalassa, että siellä oli ylipäätään tapana jättää vauva yksin huoneeseen, kun äiti meni esim. vessaan, syömään tai vastaavaan.
 

Yhteistyössä