Alkuperäinen kirjoittaja koettakaa lopettaa:
Itse sain onneksi lopetettua tupakoinnin jo muutama vuosi ennen raskautta. Minulle lopettaminen oli helppoa (vaikka ehdin polttaa lähes 18 vuotta!!), mutta ymmärrän kyllä, että kaikille se ei ole helppoa. Jokainen varmaankin tietää suurimmat tupakoinnin riskit, mutta oletteko lukeneet viimeisimmät tutkimustulokset siitä, mitä äidin tupakointi voi aiheuttaa tyttösikiölle? Eli tupakointi tuhoaa tyttösikiön munasoluja, joten sitä myöten se voi vaikeuttaa lapsenne raskaaksi tuloa. Itse en kyllä voisi antaa itselleni anteeksi, jos minun takiani (jos polttaisin) lapseni ei saisi koskaan lapsia. Yksi tuttuni poltti koko raskauden ajan ja myöhemmin pojalla todettiin Touretten syndrooma. Tiedä sitten, onko tupakoinnilla jotakin osuutta asiaan.
Just just.
Eli äitin tupakoinnin syy,jos olet aikuisena hedelmätön.
Kyllähän tutkimuksia tehdään suuntaan jos toiseen,mutta millä niitä todistetaan oikeiksi??? Kysyn vaan.
Kertaakaan en ole vielä törmännyt fyysisesti ihmiseen,jonka raskauden aikaisella tupakoinnilla olisi ollut jotain vakavaa vaikutusta lapseen...syntymästä myöhäiseen lapsuuteen.Lpset normaaleja,oppivaisia,terveitä...
Onhan se tietysti myrkkyä jo pelkästään äidin elimistölle,mutta että te jotka ette polta,syyllistätte ja tuomitsette.Miksi? Eihän kyseessä ole teidän lapsi eikä teidän raskaus.
Pitäisikö meidän syyllistää lihavat odottajatkin siksi,että he ovat niin heikkoja laihduttamaan,eivätkä ajattele lapsen terveyttä.Sokerit ja verenpaine koholla.Sehän se sikiölle terveellistä on.
En oikeasti ole edes kuullut,että moisesta syyllistetään.Minulle kun laihduttaminen oli helppoa ja olen varma,että onnistuu laihduttaminen siinä missä tupakanpolttokin.
Mutta se joka on lihava eikä polta on eri mieltä.Se aina riippuu siitä,millainen oma elämä on.Sen mukaan myös tuomitaan...kun kaikki ei elä juuri omien arvojen mukaan.Erilaisuutta ei hyväksytä ollenkaan.
Ajatuksia vastaan tästä aatoksesta.
Kestän kyllä kritiikin,mutta että vastineita väitteelleni olisi kyllä kiva saada.Sitä vaan ei kukaan voi sanoa,ettäkö lihavuus raskauden aikana ei olisi vaaraksi.