Tupakoin, vaikka olen raskaana

• Viestiketjun aloittaja Kessu
  • Ensimmäinen viesti
näin.
[QUOTE="Hömelö";29587505]Kessu, sun kaltaset ihmiset pitäis steriloida vaikka väkisin! Sääliksi käy se lapsi-parka, joka syntyy noin tomppelille äidille...[/QUOTE]

Samalla steriloidaan vähävaraiset naiset jotka eivät voi taata tasapainoisen kasvatuksen, riittävän elintason ja turvallisen elinympäristön mikä aiheuttaa vakavia ja peruuttamattomia vahinkoja lapsen psykososiologiselle kehitykselle.

"Hömelö"
Mikä tää on tää juttu että röökin polttoa raskaana ollessa puolustellaan sillä, että "hei, mä en oo älyttömän ylipainonen, en dokaa enkä käytä huumeita, niin ei tupakka mitään haittaa". Jos joku lyö lastaan, niin voiko puolustautua sillä, että "en mä sentään hakannut sitä hengiltä, että mitäs kamalaa yhessä kunnon selkäsaunassa muka on kun huonomminkin vois asiat olla?"?!

jepulista
[QUOTE="jep jep";29587519]Mulla kaksi raskautta takana, molemmissa raskauksissa polttanu. Silti syntynyt 2 tervettä lasta, joilla ei mitään vieroitusoireita! Kumpikin ollut tyytyväisiä, syönyt ja nukkunu hyvin, ei sairastellu ja syntynyt täysaikaisena.[/QUOTE]

Juu, minun kaverikin kehuu, silti lapsellaan astma ja molemmilla korvat putkitettu mutta kuulemma ihan normaalia ja melkein kaikilla lapsilla on näin :D
Ja ei millään johdu tupakoinnista.

• Tykkää
Reactions: Maisie
Lähinnä naurattaa tuo lausahdus kun monet sanovat että juu olen polttanut kaikissa raskauksissani ja on syntynyt terveet lapset eikä ongelmia ole ollut..ja kehtaavat vielä sen myöntää..
Sillä sitten tsempataan muita yhtä tolloja ja perustellaan miksi on ok tupakoida raskaana..
Raskausaikana tupakoitsijat pitäis ottaa samanlaiseen syyniin kuin juoppo-/narkkariäidit.

Tottakai ylipainokin on iso riski raskaudessa mutta tässä aloituksessa puhuttiin tupakoinnista raskausaikana.. Kyllä huomaa miten moni polttaa raskaudesta huolimatta kun on tarve heti puolustautua ja kääntää aihe muihin riskitekijöihin..

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Hömelöj
Jep jep, ehkä sulla kävi vaan helvetinmoinen tuuri (tai siis sun lapsilla terveytensä osalta). Aikamoista venäläistä rulettia pelasit joka tapauksessa lastes terveydellä. Toivottavasti ymmärrät edes hävetä. Sitäpaitsi epämuodostumat ja vierotusoireet ei ole ainoot tupakan haittavaikutukset. Mun näkemän mukaan raskausaikana polttaneet eukot kieltäytyy näkemästä lastensa ongelmien ja tupakoinnin välistä yhteyttä, vaikka onkin vähän astmaa ja allergiaa, keskittymisongelmia ja aggressiivisuutta...

• Tykkää
Nää on varmaan sitte niitä samoja, jotka keuhkoaa äidinrakkaus-ketjuissa. Ei oo kovin suurta rakkaus, jos ei välitä lapsensa terveydestä eikä siitä että varmistais ittelleen pitkää tervettä aikaa lapsensa kanssa.

Vierassss
[QUOTE="jep jep";29587519]Mulla kaksi raskautta takana, molemmissa raskauksissa polttanu. Silti syntynyt 2 tervettä lasta, joilla ei mitään vieroitusoireita! Kumpikin ollut tyytyväisiä, syönyt ja nukkunu hyvin, ei sairastellu ja syntynyt täysaikaisena.[/QUOTE]

Mistäs helvetistä sinä tiedät mitä ovat tunteneet kun ovat olleet vastasyntyneitä. Todennäköisesti heillä on ollut vierotusoireita. Ainakin olet estänyt puhtaan hapen kulkeutumisen vauvoille kohdussa ollessaan. Sama kun puristaisit napanuoran välillä kiinni. Eli olet tukehduttanut vauvojasi pitkin raskautta. Sama kun laittaisit noille vanhemmille lapsille käden suun ja nenän eteen vähän väliä etteivät saa henkeä. Onnea sinulle toiminnastasi!!

• Tykkää
"Hömelö"
Näin, vähävaraisuus siinä määrin, että se haittaa lapsen ruumiillista tai henkistä terveyttä, tuskin on kenenkään vanhemman oma valinta. Tupakoiva äiti tekee itse sen päätöksen, että voisin olla polttamatta, koska tiedän sen seuraukset, mutta päätän silti polttaa, vaikka se aiheuttais vakavia ongelmia tai jopa kuoleman lapselle.

Sitäpaitsi kyllä minusta JÄRKEVÄT vanhemmat miettii ennen lapsen tekoa, että onko meillä varaa siihen. Se ei tarkota ulkomaanmatkoja ja merkkivaatteita, vaan lähinnä sitä, että pystyy tarjoamaan lapselle tasapainosen kodin välttämättömyyksineen. Vahinkoraskauksia mä en ymmärrä (paitsi jos ehkäsy pettää), koska mä haluan oikeesti nähdä sen suomalaisen naisen, joka ei tienny, että suojaamaton seksi saattaa johtaa raskauteen.

On se hienoo kun näkee tuolla kylillä raskaana olevia mammoja mahat pystyssä ja rööki huulessa ja samaan hengenvetoon pähistään miten siellä pieni vauva potkii ja toiset pitävät kättään kasvavan mahan päällä..

ylipaino vs tupakointi
tästä voi lukea kumpa on vaarallisempaa, se ylipaino vai tupakointi ;)

http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/lisatietoa/tupakointi_ja_raskaus/tupakoinnin_vaikutukset_raskausaikana/

http://terveysnetti.turkuamk.fi/perhenetti/RaskausYlipaino/etusivu.html

wieräz
Joka kerta kun poltat tupakan, on se SAMA ASIA, KUIN JOS KÄSIN KURISTAISIT LASTASI NIIN, ETTEI HÄN PYSTY HENGITTÄMÄÄN.

Raskauden aikainen tupakointi on lapsen pahoinpitelyä!

l o l
Alkuperäinen kirjoittaja wieräz;29587638:
Joka kerta kun poltat tupakan, on se SAMA ASIA, KUIN JOS KÄSIN KURISTAISIT LASTASI NIIN, ETTEI HÄN PYSTY HENGITTÄMÄÄN.

Raskauden aikainen tupakointi on lapsen pahoinpitelyä!
Höpö höpö.. mammat taas hysteerisinä.

kadun enemmän ku mitään muuta
Minäkin poltin, max 8 tupakkaa päivässä, seuraukset:

Vauvalla koliikki ekat 3kk, nyt jo 12 vuotias ja ongelmia on monissa asioissa

LOPETA, ihan oikeasti. Teet hallaa lapselle, asiat joita tupakka aiheuttaa, voi vaikuttaa vielä pitkän ajan jälkeenkin. Se ei vaikuta vain syntymäpainoon, vauva saa kokoajan kasvaessaan sun masussa niitä myrkkyjä ja se vaikuttaa hänen aivoihinsa ja kaikkeen muuhun.

kadun enemmän ku...
Ja jos lapsi on 5v ja hänellä EI VIELÄ ole mitään ongelmia mitkä johtuu tupakoinnista, se ei tarkoita sitä, etteikö niitä voisi myöhemmin tulla. Meidänkin lapsella ongelmat alkoivat noin 8-vuotiaana. Lähinnä "henkisiä" ongelmia, jos näin nyt voi sanoa.

Yhteistyössä