Tupakoin, vaikka olen raskaana

• Viestiketjun aloittaja Kessu
  • Ensimmäinen viesti
Sipsus
Minulla takana 2 raskautta ja molemmissa poltin n.½askia päivässä, eikä mitään ongelmia! Päinvastoin syntyivät hiukan pienempinä, niin meni aika kivuttomasti synnytyksetkin.

Eihän se lapsi sitä voi mitenkään tajuta, että äiti polttaa.

"Hömelö"
Sipsus, no siinäpä taas yks neropatti jolta tupakka on näemmä omatkin aivot nakertanu. Ai että onpa hyvä asia että lapset syntyy pienempänä niin on äidille helpompaa. Ja mistäs ne tietää äidin polttaneen, muuten kun että eivät oo saanu happea ja ovat lukemattomia kertoja kouristellu kohdussa tuskissaan, ja siihen päälle ne vierotusoireet ja muut oppimisvaikeudet ja alttiudet sairastamiseen jne. Jos niistä lapsista ei tule ihan jälkeenjääneitä, niin ootapa vaan, se kysymys vielä joskus tulee: "Äiti, miksi sä poltit tupakkaa kun minä kasvoin sun sisällä? Oliko tupakan himo tärkeempi asia kuin minun mahdollinen sairastuminen, epämuodostumat tai kuolema?"

"vieras."
jokaikinen vauva ottaisi mieluummin ylipainoisen äidin kuin äidin joka polttaa askin päivässä. ensinnäkin jokaisella lapsella pitäis olla mielestäni oikeus puhtaaseen ilmaan, tupakassa on ihan älyttömän monta myrkkyä joita ei tuoteselosteessa luetella, jäänteitä torjunta-aineista, jäähdytinnesteistä ja vaikka mistä liuottimista. sikiö ei pääse näiltä aineilta karkuun, vaan joutuu pakkohengittämään nuo myrkyt ja elämään siis vähemmällä hapella kuin tupakoimattoman äidin sikiöt. ei siis ihme että tupakointi vaikuttaa jatkossa mm. adhd ym. oppimisvaikeuksiin kun ei aivot ole saaneet happea.

ja ap:lle, aina löytyy tekosyitä, ota ittees niskasta kiinni ja lopeta se tupakointi.

"viera"
[QUOTE="vieras.";29588260]jokaikinen vauva ottaisi mieluummin ylipainoisen äidin kuin äidin joka polttaa askin päivässä.[/QUOTE]

Äidin tupakointi ei tapa. Äidin ylipaino aiheuttaa sen sijaan vuosittain lukuisia keskos-, synnytys- ja kätkykuolemia. Jokainen lapsi syntyy mielummin elävänä kuin kuollleena.

uutta infoa
[QUOTE="viera";29588271]Äidin tupakointi ei tapa. Äidin ylipaino aiheuttaa sen sijaan vuosittain lukuisia keskos-, synnytys- ja kätkykuolemia. Jokainen lapsi syntyy mielummin elävänä kuin kuollleena.[/QUOTE]

Tiennytkään että vain ylipainoiselle syntyy ennenaikaisesti
tai tulee kätkykuolema, mutta hienoa kun olet selvittänyt kätkykuolemaan johtavan syyn :)

herte
[QUOTE="viera";29588271]Äidin tupakointi ei tapa. Äidin ylipaino aiheuttaa sen sijaan vuosittain lukuisia keskos-, synnytys- ja kätkykuolemia. Jokainen lapsi syntyy mielummin elävänä kuin kuollleena.[/QUOTE]

Tappaahan se. Oletko idiootti? Vai tarviiko sitä edes kysyä.

52mamanen
Minäkin polttanut askin päivässä 3n raskauden aikana. Lapset nyt 24, 27 ja 30. Ensimmäisellä lapsella oli koliikki, muilla ei ole ollut mitään, eivätkä he polta itsekkään. Kaikilla on lapsia.

Miksi ei voi polttaa jos haluaa, höpö höpö ei siitä mitään tule.

Eikä meidän aikaan sitä edes näin hysteerisesti valvottu.

"Hömelö"
Siis tupakkahan nimeen omaan voi aiheuttaa keskenmenoja ja muistelen lukeneeni jostain tutkimuksesta, että raskausaikana tupakoineen äidin lapsella on viisinkertanen riski kätkytkuolemaan. Tästä en nyt pistä päätäni pantiks, mutta näin muistelen.

"Hömelö"
52mamanen, sultakin kysyisin, että onko sinusta kaikki tupakasta tehdyt tutkimukset ihan bullshittia, että sinä itse tiedät paremmin? Kehottaisitko omia lapsia polttamaan raskausaikana? Eikö yhtään mietitytä, että kävi ihan hillitön tuuri jos ei mitään ongelmia ole ollu ja että toisinkin olis voinu käydä?

Mä en itse haluais syyllistää niitä äitejä, jotka on polttanu raskausaikana esimerkiks 60- tai 70-luvuilla, koska todellisista vaikutuksista ei sillon tiedetty tai kerrottu. Eri asia nykyään, kun äiti ottaa tietoisen riskin tuhota lapsensa terveys, ihan vapaaehtosesti.

Miten te tupakoitsijat voitte elää asian kanssa, jos teidän lapsella onki esimerkiks kitalakihalkio? Onko yhtään omantunnontuskia, että ihan itse tahallanne olette lapsellenne sen aiheuttanu? Eikö haittaa yhtään ajatus hapenpuutteesta kouristelevasta omasta lapsesta? Vai onko nuokin ihan vaan keksittyjä juttuja?

Yhteistyössä