Tupakka, miksi en voi vain päästää siitä irti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heikko ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heikko ihminen

Vieras
Olen polttanu 6 vuotta ja kun tulin raskaaksi niin lopetin tietenkin mutta käytin sinä aikana nikotiinipurkkaa. Olen synnyttänyt 3kk sitten enkä imetä ja nyt siis tuo tupakka pyöriny mielessä koko hemmetin ajan:( ajattelen sitä siis päivässä tosi tosi monta kertaa!!! ja olen ollut jo tämän kolme kuukautta miehen mukaan ihan outo...vittumainen kuulemma! koska haluan sitä tupakkaa! MUTTA, mie inhoaa sitä yli kaiken eikä halua että poltan! Haluaisin päästä eroon tästä tyhmästä tavasta ja olen yrittänyt sitä sata kertaa ja vain raskaana ei tee mieli tupakkia...pitäisi aina olla vauvamasu:) *huoh
ja oon huomannu että oon vähän masentunu, tämän tupakan takia!? voiko typerämpää ollakaan, voi että oon säälittävä! :( pitäskö vaan alkaa polttaa ja pahoittaa miehen mieli, oisin ainaki paremmalla päällä? vai olla polttamatta ja vaan sitkeesti yrittää vaikka pilaan aina miehen ja omat päiväni omalla vittumaisuudellani kun ei saa tupakkaa? *huoh
ne varmaan ymmärtää ketkä polttaa mutta ne järkevät jotka ei niin haukkuu mut! katotaan:)

no oot sentään pystyny oleen polttamatta,minä en oo pystyny oleen ku lasten odotusajat,jospa se päivä kerrallaan menis vielä ja huomaat joku päivä että se ei enää pyörikkää nii mielessä.

olen yrittäny kaikkia keinoja, aina repsahtanu! nyt vaan en voi enää repsahtaa koska mies haukkuu mut sillon ihan lyttyy ja alkaa inhota minua...:( on vaan niin vaikeaa lopettaa toisen ihmisen takia eikä itsensä....tai vauvan takia oli helppo mutta ei miehen niinkään...

Komppaan tuossa kirja-asiassa. Kyseinen kirja saa sinutkin toivottamasti ymmärtämään, että koska et ole tupakoinut pitkään aikaan, et tarvitse tupakkaa enää mihinkään - sinulla ei voi olla vieroitusoireita, koska elimistössäsi ei ole nikotiinia. Se, mitä kaipaat, on tupakoinnin näennäisen nautinnon muisto - todellisuudessa et ole koskaan nauttinut tupakoinnista.
Etsi tuo kirja käsiisi :)

Ja mitä tahansa teet, älä sytytä sitä ensimmäistäkään tupakkaa!
Minä luulen, että jokin muu on nyt tämän tupakantuskasi taustalla, kenties stressi tai masennus tms., mutta älä missään nimessä ota enää henkosiakaan, tai kohta huomaat olevasi samassa koukussa.

Terveisin Eräs lopettanut, joka huomaa aina välillä haikailevansa tupakan perään, mutta ei aio retkahtaa enää

syön tällä hetkellä nikotiinipurkkaa ja tuntuu että tää ei auta vaikka on vahvinta! se tupakka oli ku ystävä, lohduttaja, ne ymmärtää ketkä joskus tupakoineet....
tässä menee aikaa, vielä näköjään...ja siis olen ollut yli vuoden polttamatta ja vieläki vituttaa ja masentaa...enkä tajua miksi! tuntuu että jos poltan niin kaikki on hyvin...naurettavaa!

mun mielestä sulla on hyvä motivaatio lopettaa! tämä on se vaikein vaihe kun tekee mieli polttaa mut ei polta.. vaihe menee ohi kun sun on pakko keksiä jotakin muuta tekemistä. kun teet työn nyt, huomaat lähipäivinä että et enää mieti sitä niin paljon. tavan karsimiseksi tarvitset siis muita tapoja ja ne hioutuvat juuri nyt. tsemppiä, kyllä sä pystyt siihen.

No pystyit kerran vauvan takia lopettamaan niin sama syy kelpaa edelleen. Haluatko todella tupakan hajuisen äidin vauvallesi. Vauva tulee syliisi niin haistaa ainostaan sen tupakan hajun mikä vaatteissasi on tai kun pusuttelet häntä niin suustäsi tulee se inhottava haju lapsen naamalle. Mieti miten tärkeää on sinun näyttää esimerkkiä lapsellesi, eli olla tupakoimatta. Et voi koskaan tietää sairastutko sinä juuri tupakasta, ja näin lyhennät sitä aikaa mikä sinulla on lapsesi kanssa. Sinä olet vastuussa lapsesta ja tätä kautta myös oma hyvinvointisi/terveytesi on hyvin tärkeä, sinulla ei ole oikeutta äitinä enää leikkiä terveydelläsi. Tiedän että viimeinen lause ei kaikkien mieleen, mutta ajattelen niin silti.

Itse en oo koskaan polttanut mut mies luki tuon kirjan ja lopetti. Ei mitään vieroitusoireita ollut, kaikki on kuulemma kiinni pääkopasta. Luin myös tuon kirjan.. Siinä oli siitä että miksi yritetään päätstä nikotiinista eroon nikotiinin avulla! Ei siis mitään järkeä.
Lopeta se purkan syönti, häviää nikotiini elimistöstä.

Piti tuota samaa kommentoida, että koita päästä irti siitä nikotiinipurkasta. Pitkität vaan juttua ja pidät yllä nikotiiniriippuvuutta, mikä aiheuttaa tupakanhimon. Koita vaihtaa se ihan xylitol-purkkaan. Tsemppiä. :)

Yhteistyössä