Tuota noin, oon hieman ehkä huolissani kaveristani.. Tai ennemminkin hänen hoitolapsistaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mun ystävä on aloittanut juuri perhepäivähoitajana. Hänellä on oman lapsensa lisäksi (1,5v) kaksi hoitolasta joista toinen vuoden verran ja toinen kaksi vuotta. Kyläilen paljon oman lapseni kanssa siellä hänen työaikanaan, käyn kahvilla ja heidän kanssaan puistossa jnejne, kun olen itse vielä äitiyslomalla.
Ystäväni on tosi kiivas ja äkkipikainen luonne, huutaa omalle lapselleen jatkuvalla syötöllä, kun ei muuten mene mikään perille. Ymmärrän kyllä että vaikeaa koska tämä lapsi on todella villi.
Mutta käyttäytyy just samalla tavalla hoitolapsia kohtaan.. Vuoden ikäinen napero kärsii kamalaa eroahdistusta, kun on juuri aloittanut hoidossa, ja ystävä suoraansanoen jättää lapsen huutamaan kurkku suorana toiseen huoneeseen ja lähtee itse juomaan kahvia.
En tiedä onko tämä oikein, mut se näyttää kamalalta.. Hän ei puhu kenellekkään lapsista nätisti, vaan sanoo kaiken huutamalla.
Nuorempi itkee jopa syöttötuolissa niin ettei syömisestä mitään tule ja ystävä käyttää erittäin karkeita otteita ja tunkee ruokaa suuhun, ei edes yritä rauhotella lasta ensin, ottaa syliin, puhua nätisti jne jne..
Tätä on kamala katsoa vierestä. Huutoa huudon perään.

Mun lapsen pitäs alottaa hänellä parin kuukauden päästä hoidossa kun palaan takaisin töihin, mutta kun olen tätä touhua nähnyt, niin en haluakkaan?

Ymmärrän, ettei aikaa ole pitää kokoajan jotain lasta sylissä, mutta kai niille voi puhua nätisti ja yrittää lohduttaa, eikä jättää toiseen huoneeseen huutamaan tai huutaa vain takaisin.

Mitä mun pitäis tehä, en halua että lapseni menee hänelle hoitoon, mutta hän suuttuu ihan varmasti jos perun ja etsin toisen hoitajan.?

No ei oo kivaa :(
Mutta etkai sä tosissaan EDES MIETI laittavas omaa lasta hänelle - sen takia ettet KEHTAA olla laittamatta?!?!? :O Että lapsi kärsis siitä että äitinsä ei saa suutaan auki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet velvollinen soittamaan päivähoidonohjaajalle

peesaan tätä.
Kaverisi on valinnut kyllä täysin väärän alan, tai on tosissaan palanut loppuun.
Olipa syy mikä tahansa, mutta noinhan tuo ei voi jatkua!

älä ihmeessä anna lastas sinne ja hoitolapset siltä pois heti!!!Nyt täytyy ottaa asiat puheeks ja hänen ymmärrettävä että noin ei lasten kanssa olla!!Voi Jeesus!!Älä välitä jos ystävyys menee, lapset etusijalle!!

Mitähän se mahtaa sitten tehdä kun ei ole muita aikuisia paikalla?? Jos käyttäytyy noin sun läsnä ollessa?? En todellakaan veis omaani tollaselle! Ja mun mielestä sun pitäis kertoa tosta jonnekkin. Oiskohan joku perhepäivähoidon ohjaaja oikea osoite.

Ilmoita nyt hyvä ihminen päivähoidon ohjaajalle. Jos et omaa lastasi halua sinne jättää, mietipä niiden kahden hoitolapsen vanhempia?!! He eivät tiedä että kohtelu on ala-arvoista. Mitä se siis kertomasi mukaan ilmiselvästi on. Kyllä vuoden ikäinen tarvitsee syliä ja hoivaa hoidossa eikä huutoa ja väkisin syöttämistä!

Kaveri on koulutukseltaan lähihoitaja.
Tän kaksivuotiaan olisi tarkotus lopettaa kun mun napero tulis hoitoon.
Oon oikeestaan jo päättänyt että mun lapsi sinne ei hoitoon mene, mutta luojaparatkoon mikä riita siitä tulee. :(

Kyllä mua säälittää ne lapset, ja oonki pitäny ite sitte sitä vuoden ikästä sylissä kun on huutanut tarpeeksi kauan ettei oo pystyny enää katsoa.

Pystyykö soittaa nimettömänä?

Sanokaa mitä sanotte, mut en oikeasti haluais että kaveri sais tietää et se olen minä.

Älä välitä siitä riidasta. Sun lapsesi ja hänen hoitonsa on tärkeämpi asia kun sun riidan pelko. Käyttäydy kun aikuinen ja pidä lasten puolta. Olet velvollinen ilmoittamaan asiasta eteenpäin.

Yhteyttä ylempään tahoon, tuo ei saa jatkua. Nyt on kaverillasi ihan väärä ala valittuna, aina ei ole helppoa jaksaa monen pienen lapsen kanssa, mutta pitäisi osata laskea kymmeneen ja olla näyttämättä lapselle omaa turhautumistaan.

Siis tässä ei nyt kuitenkaan oo kyse siitä että olis lyöny lapsia tai mitään.
Hänellä nyt sattuu olevan vaan tällanen kasvatustapa, nähtävästi...

Mut mä en haluais et mun lasta noin kasvatetaan.

Sä kerrot ystävällesi että lapsia ei kohdella noin ja omaasi et varsinkaan halua noin kohdeltavan. Jos siitä ystävyys loppuu niin sitten se loppuu. Mutta pyri kertomaan asia asiallisesti vaikka eihän sitä varmasti ole helppo ottaa vastaan ja voin kuvitella että välit varmaan menee poikki.

Lapsi voi olla villi juuri turvattomuuden tunteensa takia, äitinsä takia.. Lapsille voi olla hyvin haitallista tulla kohdelluksi tuolla tavalla pitkällä tähtäimellä. Vaikka hän on ystäväsi, sinun pitäisi ottaa vaikka nimettömänä yhteyttä perhepäivähoidonohjaajaan. Ei voi sallia eikä hyväksyä, lapset ovat avuttomia ja heitä pitää puolustaa. Hänellä voi olla burn out ja tarvitsee itse lepoa ja miettimistä tai sitten hän on narsistinen tai muu persoonallisuushäiriöinen..ja älä pelkää suuttuuko ystäväsi? keksi tekosyy miksi ei hoitoon, tai sano että tuli muutos jne. Jokainen normaali ihminen ymmärtää tilanteen muuttuvan, eikä suutu.

Ja otsikossa jo ilmaisit olevasi huolissasi lapsista, nyt kuitenkin vähättelet asiaa että "ei ole lyönyt tms." Kyllä henkinen väkivalta on ihan yhtä paha asia. Tiedät että lapsia ei saa kohdella niinkuin ystäväsi kohtelee. Tee asialle jotain. Tunnetko hoitolasten vanhemmat?

Ja otsikossa jo ilmaisit olevasi huolissasi lapsista, nyt kuitenkin vähättelet asiaa että "ei ole lyönyt tms." Kyllä henkinen väkivalta on ihan yhtä paha asia. Tiedät että lapsia ei saa kohdella niinkuin ystäväsi kohtelee. Tee asialle jotain. Tunnetko hoitolasten vanhemmat?

Soita jo hyvä ihminen sille ohjaajalle, ei sun o pakko nimees sanoo. Just näiden takia menee maine kaikilta perhepäivähoitajilta kun kukaan ei sit tee mitään!!!!!! Ihan hirveetä!!!!! En ikinä haluis et mun lapsi joutuis olemaan tollasella hoitajalla ja en ikinä antais anteeks jos joku jättäis puuttumatta tollaseen jos vieressä näkee asioita. Vaikka ei lyö tms mut silti erittäin ala-arvoista käytöstä sekä epä-ammatillista!!!!!

Erittäin ahdistavaa luettavaa. Tee hyvä ihminen jotain kun kerta tilanteesta jotain tiedät. Onko hän sinulle niin tärkeä kaveri, että jos kerta et omaa lastasi hänelle laittaisi, niin pelkäät menettäväsi hänet?

Sinulla, ap on velvollisuus (!!!!!!!!!!!!!) laittaa tuommoiselle stoppi! Ilmoitus eteenpäin ja itse sanoisin asiasta vielä suoraan tälle kaverillesi.

En ymmärrä, miten olet voinut katsella vierestä tuommoista touhua mitään sanomatta tai tekemättä!??!!

Yhteistyössä