Tuosta dieetistä vielä...

Alkuperäinen kirjoittaja Nti Univalo:
Juu painonvartijoissa on imettäjille omat ohjeet, mutta lapsen pitää syödä soseita, ettei pelkällä rintamaidolla ole. =)
kyllä minä vaan esikoisen syntymän jälkeen laihdutin painonvartijoissa, vauva oli 3kk ikäinen ja täysimetyksellä, neuvolastakin asiasta kysyin ja sano et saa laihduttaa, kun pisteitä lisätään riippuen onko täysimetyksellä vaiko jo kiinteisiin siirrytty eli osittain imetetty. ja täytyy muuten sanoa että silloin se oli helppoa, kun niitä pisteitä lisättiin paljon eli nälkää ei tullu nähtyä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Univalo:
Juu painonvartijoissa on imettäjille omat ohjeet, mutta lapsen pitää syödä soseita, ettei pelkällä rintamaidolla ole. =)
kyllä minä vaan esikoisen syntymän jälkeen laihdutin painonvartijoissa, vauva oli 3kk ikäinen ja täysimetyksellä, neuvolastakin asiasta kysyin ja sano et saa laihduttaa, kun pisteitä lisätään riippuen onko täysimetyksellä vaiko jo kiinteisiin siirrytty eli osittain imetetty. ja täytyy muuten sanoa että silloin se oli helppoa, kun niitä pisteitä lisättiin paljon eli nälkää ei tullu nähtyä ;)
Ohjeet varmaankin muuttuneet sitten... minä olin pv:ssa noin kolme vuotta sitten ja silloin ei huolittu mukaan ennen kuin lapsi oli siirtynyt kiinteisiin =) Eikä juu nälkä päässyt tulemaan, kun pisteitä sen verran enemmän. pitäisiköhän sitä taas liittyä painonvartijoihin, kun silloin sain painon hyvin putoamaankin...
 
eli sulle lasketaan siellä tietty pistemäärä minkä päivässä saa syödä, ja eri ruuilla on eri pisteet joista sitten ne omat päivän pisteet aina vähenee. Esimerkiksi jos sulla on 28 pistettä yhdelle päivälle pisteitä, niin vähennät pisteitä sitä mukaa kun syöt, esim. puurolautasellisesta menee 2 pistettä, omenasta 1 piste jne ja kun olet syöny päivässä noiden 28 pisteen edessä niin sitte ei pitäis syödä enää mitään sinä päivänä. Ruokien pisteet löytyy sellasesta pikkuvihkosesta jonka sieltä sitte saa ja sieltä katotaan mikä vie minkäki verran.

Ja alkuun se tuntuu ihan typerältä katsoa jokainen ruoka erikseen että paljos tää ja tää vie pisteitä, mutta äkkiä ne oppii muistamaan ulkoa sellaiset pisteet joita usein tulee syötyäkin. Ja hyvä puoli tossa on se, että mikään ruoka ei ole kiellettyä, namia ja pizzaakin saa syödä, mutta ne on sitten päivän pisteistä aina pois eli luonnollisesti pitsapäivänä ei oikein muuta voi pizzan lisäksi syödä kun salaattia joka on 0 pistettä eli salaattia saa syödä kuinka paljon haluaa! Eli samalla oppii syömään oikein ja vähemmän, eikä tarvi kituutella tiukalla dieetillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Univalo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Univalo:
Juu painonvartijoissa on imettäjille omat ohjeet, mutta lapsen pitää syödä soseita, ettei pelkällä rintamaidolla ole. =)
kyllä minä vaan esikoisen syntymän jälkeen laihdutin painonvartijoissa, vauva oli 3kk ikäinen ja täysimetyksellä, neuvolastakin asiasta kysyin ja sano et saa laihduttaa, kun pisteitä lisätään riippuen onko täysimetyksellä vaiko jo kiinteisiin siirrytty eli osittain imetetty. ja täytyy muuten sanoa että silloin se oli helppoa, kun niitä pisteitä lisättiin paljon eli nälkää ei tullu nähtyä ;)
Ohjeet varmaankin muuttuneet sitten... minä olin pv:ssa noin kolme vuotta sitten ja silloin ei huolittu mukaan ennen kuin lapsi oli siirtynyt kiinteisiin =) Eikä juu nälkä päässyt tulemaan, kun pisteitä sen verran enemmän. pitäisiköhän sitä taas liittyä painonvartijoihin, kun silloin sain painon hyvin putoamaankin...
no siitä munkin laihdutuksesta on jo sen 3 vuotta kun ryhmässä kävin, eli en sitten tiedä onko merkitystä sillä kuka on ryhmää vetämässä? tosiaan neuvolasta piti vaan lupa kysyä.
 

Yhteistyössä